Ik vind die plek potentieel gevaarlijk door de onoverzichtelijkheid van de verkeerssituatie (wirwar van fietspaden, verkeer komt van alle kanten op je af), niet eens zozeer door de drukte. Of die knip gaat helpen vraag ik me ook af. Ze hebben al van alles geprobeerd om doorstroom te verbeteren en sluipverkeer te ontmoedigen, vooral op het Hogeland binnen de singels, maar denk dat je gelijk hebt - wie in of aan de rand van het centrum woont moet leven met drukte.Rene schreef: Vind je dat echt zo'n drukke kruising? Sinds de Brinkstraat bij de Mooienhof is afgesloten, na aanleg van de busbaan, is het er een stuk rustiger geworden. Daarnaast was destijds de Kuipersdijk ook nog eens veel drukker omdat het een doorgaande weg naar het centrum was. Wat dat betreft ben ik van mening dat aanwonende mensen dat nu maar gewoon moeten accepteren. Als je dicht bij het centrum wilt wonen zijn dit de gevolgen. Ook begrijp ik de voordelen van de knip niet. In plaats vasn via Brinkstraat gaat het verkeer straks via Perikwerg naar de Hogelandsingel.
Zag overigens op die laatste Duitse vakantiedag (Wiedervereinigung geloof ik) dat ze verkeersagenten hadden ingezet aan de Kuipersdijk kant. Op zo'n megadrukke dag (want ook zaterdag) is een totaal verkeersinfarct in het centrum op geen enkele manier te voorkomen. Denk dat als het nieuwe ziekenhuis opengaat we daar wel vaker mee te maken gaan krijgen.