Dat was KroesVeteraan schreef:Van wie was de haringinleggerij aan de Zwedeweg/Emmastraat?
Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
Blijkt toch de Voortsweg te zijn geweest. Dit gevonden op facebook We Love Enschede: Ken Holscher stomerij (met winkel) alleen nog maar van de Voortsweg naast de machine fabriek van Traas (Later haring inleggerij Gebr. Rook)Arie schreef:Mooi speurwerk VeteraanVeteraan schreef:Waar Rook is, is vuur ...
(Van Willems site geplukt)Ik neem aan dat aan de Stadsgravenstraat ook de visconserven-industrie is gewwest?
Ik zou het niet weten.Ik kwam er vroege nog al eens .Ik weet wel dat het eind 1970 ook nog een tijdje bewoond is geweest.hans schreef:bartg schreef:Het stond hier.
Het witte gedeelte is het verbouwde gedeelte van de voormalige Nico Sport Vereniging
zou er nog iets van de originele substantie over zijn?
Ik heb alleen in de loop van de het gebouw van gedaante zien veranderen.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
merci !
Hierbij weer een afbeelding van een suikerzakje van een bedrijf in Enschede waarover geen foto en informatie te vinden is. Het betreft de Firma Roko Confectiebedrijven. Volgens het bedrijvenarchief is deze firma inmiddels uitgeschreven uit het Handelsregister en het laatst bekende adres hierbij was Sogtoenlanden 1, zie: https://bedrijvenarchief.nl/bedrijf/060 ... en-bv.html
Ik vraag mij af waar dit bedrijf daadwerkelijk was gevestigd.
- Bijlagen
-
- Firma Roko Confectiebedrijven o.a. speciaal ingericht voor Zoomwerk.jpg (54.07 KiB) 7407 keer bekeken
Dit keer weer een suikerzakje met een afbeelding van een gebouw waarvan ik wel foto's heb, n.l. het Volksparkrestaurant.
In de oorlog heeft het restaurant behoorlijk bomschade gehad. In de tijd dat mijn oudoom Antoon Mulstege er op zat was veel antiek uit het restaurant verborgen in de toren van het restaurant ( op de foto's mooi te zien) helaas viel een van de bommen
precies op het torentje met als resultaat alles verloren. Blijkbaar heeft ook het dak het een en ander mee gekregen omdat het gebouw er wel anders uitziet in 1950..
Neckar.
precies op het torentje met als resultaat alles verloren. Blijkbaar heeft ook het dak het een en ander mee gekregen omdat het gebouw er wel anders uitziet in 1950..
Neckar.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
De Roko zat aan het Gronausevoetpad. Arie dat zou je toch moeten weten. Flanellen lakens scheuren en omzomen. Omzomen doen ze tegenwoordig bij kinderen niet meer, zou misschien voor een aantal wel goed zijn.Arie schreef:Hierbij weer een afbeelding van een suikerzakje van een bedrijf in Enschede waarover geen foto en informatie te vinden is. Het betreft de Firma Roko Confectiebedrijven. Volgens het bedrijvenarchief is deze firma inmiddels uitgeschreven uit het Handelsregister en het laatst bekende adres hierbij was Sogtoenlanden 1, zie: https://bedrijvenarchief.nl/bedrijf/060 ... en-bv.html

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Bedankt voor deze aanvulling Willem. Ik wist echt niet dat het bedrijf daar heeft gezeten.enschedeinansichten schreef:De Roko zat aan het Gronausevoetpad. Arie dat zou je toch moeten weten. Flanellen lakens scheuren en omzomen. Omzomen doen ze tegenwoordig bij kinderen niet meer, zou misschien voor een aantal wel goed zijn.Arie schreef:Hierbij weer een afbeelding van een suikerzakje van een bedrijf in Enschede waarover geen foto en informatie te vinden is. Het betreft de Firma Roko Confectiebedrijven. Volgens het bedrijvenarchief is deze firma inmiddels uitgeschreven uit het Handelsregister en het laatst bekende adres hierbij was Sogtoenlanden 1, zie: https://bedrijvenarchief.nl/bedrijf/060 ... en-bv.html
Een bedrijf dat er al heel lang zit en nog steeds bestaat: Gronausestraat 664 Café Restaurant Dolphia.
Kalanderstraat 15 Lunchroom - Snelbuffet 't Proathoes
- Bijlagen
-
- Kalanderstraat 15 Lunchroom - Snelbuffet 't Proathoes. (2).jpg (48.33 KiB) 7364 keer bekeken
-
- Kalanderstraat 15 Lunchroom - Snelbuffet 't Proathoes.jpg (35.88 KiB) 7364 keer bekeken
-
- Kalanderstraat 15 Lunchroom - Snelbuffet 't Proathoes. advertentie Sprinter 1976.jpg (22.19 KiB) 7364 keer bekeken
-
- Kalanderstraat 15 Lunchroom - Snelbuffet 't Proathoes. (3).jpg (134.31 KiB) 7364 keer bekeken
Op deze regenachtige dag een suikerzakje van Camping met zwembad N.V. KLEIN ZANDVOORT aan de Keppelerdijk.
Kuipersdijk 204 cafe-restaurant G. v.d. Broek ook cafe Achterhuis heeft hierin gezeten
Ziet er niet erg uitnodigend uit .
Is al jaaaaren verdwenen.Veteraan schreef:Ziet er niet erg uitnodigend uit .
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
links was de bingozaal , rechts het voorcafe
dinsdagavond bingo , de zaal bom en bomvol , en als ik daar moest zijn voor een reparatie en tijdens de bingo door de zaal naar de balie moest en niet zachtjes genoeg liep werd ik door minimaal 30 dames doodgekeken....
eeeeng.
dinsdagavond bingo , de zaal bom en bomvol , en als ik daar moest zijn voor een reparatie en tijdens de bingo door de zaal naar de balie moest en niet zachtjes genoeg liep werd ik door minimaal 30 dames doodgekeken....
eeeeng.
Is bingo dan alleen voor dames? Of was er een "verboden toegang voor heren" vanwege de prijzen die te winnen waren?hans schreef:links was de bingozaal , rechts het voorcafe
eeeeng.

Het lijkt me inderdaad gevaarlijk om door een zaal met alleen dames te moeten manoeuvreren.
een enkele keer zag je een survivor die mee mocht(moest) , maar verder was het een damesdomijn.
Haverstraat 7 Chinees restaurant Sjang Hai ook wel Kota Radja genoemd.
- Bijlagen
-
- Haverstraat 7 Chinees-Restaurant SJANG HAI.jpg (52.41 KiB) 7328 keer bekeken
-
- Haverstraat 7 Kota Radja Chinees Restaurant.jpg (41.86 KiB) 7330 keer bekeken
-
- Haverstraat chinees indisch restaurant Kota Radja.links.jpg (51.52 KiB) 7303 keer bekeken
-
- Haverstraat chinees indisch restaurant Kota Radja.jpg (52.45 KiB) 7303 keer bekeken
Suikerzakje van de tentoonstelling 3 X A welke in het jaar 1962 in het Volkspark werd gehouden.