Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
Lasondersingel Katoenspinnerij Bamshoeve
In de confectiefabrieken van Gez. Borst N.V. Enschede werden vroeger de Valano overhemden gemaakt.
schippers heeft daar nog een poos ingezeten , nu op josink es , maar onder een andere naam ...
In 1955 was er een grote bevrijdingsoptocht op 5 mei. Ik stond met mijn vader en broer als 7 jarig ventje voor Gez. Borst. Een radioverslaggever stond boven op het ronde dak van de villa verslag te doen van de grote optocht.
Wat sas as dós was kaans.
Op 30-4-1956 was er aan de Hengelosestraat ook nog deze grote militaire parade.Hendrik schreef:In 1955 was er een grote bevrijdingsoptocht op 5 mei. Ik stond met mijn vader en broer als 7 jarig ventje voor Gez. Borst. Een radioverslaggever stond boven op het ronde dak van de villa verslag te doen van de grote optocht.
Dirk Papstraat 30 Boekelo cafe restaurant slijterij M.C. ter Borg, later locatie Ribhouse Texas
Dat kan het ook wel geweest zijn Arie. Het is ook al zo lang geleden. Maar wat ik heel leuk vind aan deze foto's zijn de vrachtwagens. Die waren toen splinternieuw, Daf YA328. Daar heb ik 12 jaar later mijn militair rijbewijs op gehaald. Voor Fl. 17,50 werd het op het provinciehuis in Zwolle overgezet naar een burgerrijbewijs.Arie schreef:Op 30-4-1956 was er aan de Hengelosestraat ook nog deze grote militaire parade.Hendrik schreef:In 1955 was er een grote bevrijdingsoptocht op 5 mei. Ik stond met mijn vader en broer als 7 jarig ventje voor Gez. Borst. Een radioverslaggever stond boven op het ronde dak van de villa verslag te doen van de grote optocht.
wat een zuipschuiten waren dat....
Boulevard 1945-322 Chinees - Indisch Specialiteiten Restaurant BALI EXO-BAR, later Chinees restaurant Internationaal.
- Bijlagen
-
- Boulevard 1945-322 Chinees - Indisch Specialiteiten Restaurant BALI EXO-BAR.jpg (55.04 KiB) 6119 keer bekeken
-
- Boulevard 1945-322 Chinees restaurant International.jpg (351.07 KiB) 6080 keer bekeken
Menistenstraat 3 cafe Coenders, Mooyweer, nu cafe De Buurvrouw
Dat Menistenkerkje, hebben ze nou die ramen dichtgemetseld of zijn ze er echt uitgehaald voor destijds die discotheek?
Klopt! wat heb ik daar een benzine in gegoten in die 5 jaar dat ik militair washans schreef:wat een zuipschuiten waren dat....

Ik denk het werl Daniela. Dat kerkje is ook tijdelijk gebruikt als magazijnruimte voor de naast gelegen bontzaak van Donkerwolke Pelterijen.Daniela schreef:Dat Menistenkerkje, hebben ze nou die ramen dichtgemetseld of zijn ze er echt uitgehaald voor destijds die discotheek?
- Bijlagen
-
- Stadsgravenstraat 59 Doopsgezinde Kerk uit 1769. Buiten gebruik 1970, in 1971 door brand beschadigd, later discotheek Revelation.jpg (80.17 KiB) 6053 keer bekeken
-
- Stadsgravenstraat 59 Doopsgezinde Kerk uit 1769. Buiten gebruik 1970, in 1971 door brand beschadigd, later discotheek Revelation foto 2009.jpg (86.31 KiB) 6053 keer bekeken
-
- Stadsgravenstraat 59 Doopsgezinde Kerk uit 1769. Buiten gebruik 1970 Flentrop orgel, 1956, dat tot 1971 dienst deed.jpg (89.15 KiB) 6053 keer bekeken
Dus die ramen zijn er helaas niet meer?
Op de foto's in ieder geval niet. zie ook: http://cultureelerfgoedenschede.nl/monu ... nkerk.htmlDaniela schreef:Dus die ramen zijn er helaas niet meer?
Boulevard 1945 HTS
- Vincent1971
- Member
Heb nog een tijdje op die locatie gezeten, de h.t.s.. Wel bijzonder die houten banken. Altijd wel een kraak geluid. In de kelder rook het best wel typisch. Soort van oliegeur. Vind het nog steeds erg jammer dat ze die kantine afgebroken hebben. Dat verkoperde dak had echt wel wat. Zou niet mistaan er een sushi bar of een burger king in te doen.
Een goed begin heeft geen einde
en daar gaf een leraar les die dom heette...
@Arie, Bedankt voor de foto´s. Wanneer zijn ze van plan om dat kerkje te renoveren?
zie hiervoor de nieuwsbrief van cultureel erfgoed Enschede op: http://cultureelerfgoedenschede.nl/onew ... 202015.pdfDaniela schreef:@Arie, Bedankt voor de foto´s. Wanneer zijn ze van plan om dat kerkje te renoveren?