Raad de plek
- Vincent1971
- Member
Re: Raad de plek
Helemaal goed HendrikHendrik schreef:Hoek Faberstraat De Boutersestraat?

De woningen waren eigendom van Ons Huis en met de bouw is direct na afloop van de eerste wereldoorlog begonnen.
In 1987 is men begonnen met de sloop. Hiervoor zijn nieuwe woningen terug gekomen. Van het oude stratenplan is weinig meer over.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
dat was dan cafetaria spirea...
Zou best kunnen .Ik weet dat er een cafetaria in heeft gezeten maar ik weet geen naam.hans schreef:dat was dan cafetaria spirea...
Misschien Sini's snackbar?bartg schreef:Zou best kunnen .Ik weet dat er een cafetaria in heeft gezeten maar ik weet geen naam.hans schreef:dat was dan cafetaria spirea...
een voormalige uitbater van die toko woont nu op plein west indie , bij gelegenheid zal ik haar eens vragen.
-
- Member
Mag ik vragen hoe die mevrouw heet? Ik kom nogal veel op Plein West Indie, dus ik ben wel een beetje nieuwsgierig.hans schreef:een voormalige uitbater van die toko woont nu op plein west indie , bij gelegenheid zal ik haar eens vragen.
yep , dat mag....
-
- Member
Hoe heet die mevrouw dan? 

Sini Snackbar, raar praten of niet?! Die naam bestaat toch helemaal niet?!:)
Als het nu Sini Hakkenbar was geweest, had me er nog iets bij kunnen voorstellen.
Dat brengt me trouwens op een ander fenomeen uit die tijd en daarvoor "De Hakkenbar", een "klaar terwijl u wacht service".
Ik heb het idee dat het een shop in shop constructie was, warenhuizen zoals V&D hadden lange tijd een Mr.Minit.
Zoëven nog even gekeken op internet, Mr. Minit bestaat nog steeds maar er zijn er niet veel meer van in Nederland.
Als het nu Sini Hakkenbar was geweest, had me er nog iets bij kunnen voorstellen.
Dat brengt me trouwens op een ander fenomeen uit die tijd en daarvoor "De Hakkenbar", een "klaar terwijl u wacht service".
Ik heb het idee dat het een shop in shop constructie was, warenhuizen zoals V&D hadden lange tijd een Mr.Minit.
Zoëven nog even gekeken op internet, Mr. Minit bestaat nog steeds maar er zijn er niet veel meer van in Nederland.
Het motto van Mr. Minit.
"Het onmogelijke doen we meteen, wonderen duren iets langer en op verzoek kunnen we nog toveren ook!"
"Het onmogelijke doen we meteen, wonderen duren iets langer en op verzoek kunnen we nog toveren ook!"
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Met de schoenen van vroeger zou dat misschien nog kunnen lukken, met de wegwerpkwaliteit van tegenwoordig wordt het toch iets anders, nieuw kopen is goedkoper dan laten repareren. Althans dat geldt voor alles wat in het segment van Haren zit en lager, dus Bristol, Scapino, Primark, etc etc.
Ik repareer mijn leren laarzen gewoon hoor, nieuwe hak kost iets van 9 euro. Nieuwe laarzen van leer daarintegen... Wel minimaal 100 euro, en cowboylaarZen die ik graag draag wel rond de 300 E
Nu hecht jij waarde aan kwaliteit en wilt daar ook iets voor betalen. Dat geldt helaas niet voor iedereen.
De discountwinkels zijn niet zomaar zo populair.
De discountwinkels zijn niet zomaar zo populair.

Je vraagt naar de plaats van een slooppand en je komt uit bij een discussie over goedkope schoenwinkels
Hier een ander plaatje uit de tamelijke oude doos ,waar is/ was dit ?
Hier een ander plaatje uit de tamelijke oude doos ,waar is/ was dit ?
- Bijlagen
-
- raadplaat.jpg (145.98 KiB) 7140 keer bekeken
Ja mooi is dat he, nu weet je dus de overeenkomst tussen een goedkope schoenwinkel en cafetaria.
Maar goed, je raadplaat: ik denk Neptunusstraat.
Maar goed, je raadplaat: ik denk Neptunusstraat.
Rene, ik heb een jaar of tien in de neptunusstraat gewoond, maar herken het niet zo.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Borneostraat aug. 1977 Terrein voormalige textielfabriek Scholten; met de Borneostraat op de achtergrond en deel van de fabriek reeds afgebroken. Koeltorens staan nog