Gezocht / Wat is dit?
Re: Gezocht / Wat is dit?
Volgens mij staat het echtpaar aan de Renbaanstraat/Roomweg,en kijk je schuin (op de achtergrond) de Nieuwluststraat in.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Maar ik meen toch de naam Nieuwluststraat op het straatnaambordje te herkennen. De naam Roomweg is te kort en de naam Renbaanstraat lijkt mij ook niet.Peter.h schreef:Volgens mij staat het echtpaar aan de Renbaanstraat/Roomweg,en kijk je schuin (op de achtergrond) de Nieuwluststraat in.
Bij nadere bestudering kan het toch wel Renbaanstraat zijn. Ik denk dus dat je gelijk heb PeterArie schreef:Maar ik meen toch de naam Nieuwluststraat op het straatnaambordje te herkennen. De naam Roomweg is te kort en de naam Renbaanstraat lijkt mij ook niet.Peter.h schreef:Volgens mij staat het echtpaar aan de Renbaanstraat/Roomweg,en kijk je schuin (op de achtergrond) de Nieuwluststraat in.
Ik meen me te herinneren,dat er op die hoek Renbaanstraat/Roomweg een winkeltje zat.Toen ik nog op het Roomveldje woonde zat er een winkel in met/voor 2e hands tv's en video's.
Misschien dat het echtpaar op de foto daarvoor een winkel hadden.Heb een bij de familie een beetje rond gevraagd,ze herinneren wel dat er een winkel zat maar niet meer hoe of wat.
Dus als iemand het wel weet.
Misschien dat het echtpaar op de foto daarvoor een winkel hadden.Heb een bij de familie een beetje rond gevraagd,ze herinneren wel dat er een winkel zat maar niet meer hoe of wat.
Dus als iemand het wel weet.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
- Pitr de Nerd
- Member
Zo. Lang niks van me laten horen, maar ik ben weer in het harnas. En gelijk met een vraag. Vroegâh lag er aan de Gronausestraat een hotel A B, Willem heeft daar nog ansichtkaarten van. Vanaf daar reed je af voor je rijexamen. Volgens mijn herinnering lag dat diagonaal tegenover de U-vormige flat waarvan de ingang aan de Musschenbroekstraat ligt. Zoek ik op Internet dan zou dat nummer 300 geweest moesten zijn. Maar zoek ik nu op Gronausestraat 300 dan kom ik uit bij de politiepost die naast het Volvoflat (of hoe dat nu heten mag) tegenover de vroegere Miro (wat er nu ook in moge zitten) ligt.
Vraag: is mijn herinnering mis of hebben ze de Gronausestraat hernummerd? Of zit ik helemaal te wauwelen?
Pitr
Vraag: is mijn herinnering mis of hebben ze de Gronausestraat hernummerd? Of zit ik helemaal te wauwelen?
Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Volgens mij staat dat U-vormige flat aan de Van MusschenbroekstraatPitr de Nerd schreef:Zo. Lang niks van me laten horen, maar ik ben weer in het harnas. En gelijk met een vraag. Vroegâh lag er aan de Gronausestraat een hotel A B, Willem heeft daar nog ansichtkaarten van. Vanaf daar reed je af voor je rijexamen. Volgens mijn herinnering lag dat diagonaal tegenover de U-vormige flat waarvan de ingang aan de Musschenbroekstraat ligt. Zoek ik op Internet dan zou dat nummer 300 geweest moesten zijn. Maar zoek ik nu op Gronausestraat 300 dan kom ik uit bij de politiepost die naast het Volvoflat (of hoe dat nu heten mag) tegenover de vroegere Miro (wat er nu ook in moge zitten) ligt.
Pitr
Oh, ik zie nu dat je dat wel wist ... slordig gelezen (terwijl ik aan de telefoon zit...) Multi-tasken - niks voor mij!
In 1900 was het nog een Buitensociteit. Misschien in het telefoonboek te vinden?Pitr de Nerd schreef:Zo. Lang niks van me laten horen, maar ik ben weer in het harnas. En gelijk met een vraag. Vroegâh lag er aan de Gronausestraat een hotel A B, Willem heeft daar nog ansichtkaarten van. Vanaf daar reed je af voor je rijexamen. Volgens mijn herinnering lag dat diagonaal tegenover de U-vormige flat waarvan de ingang aan de Musschenbroekstraat ligt. Zoek ik op Internet dan zou dat nummer 300 geweest moesten zijn. Maar zoek ik nu op Gronausestraat 300 dan kom ik uit bij de politiepost die naast het Volvoflat (of hoe dat nu heten mag) tegenover de vroegere Miro (wat er nu ook in moge zitten) ligt.
Pitr
Ik heb nog even in het telefoonboek van 1950 gekeken, zie: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... boekBC.php
Onder Cafe staat o.m. Rest.Algemeen Belang (.J.W. Wissink) Gronauscheweg
Onder Cafe staat o.m. Rest.Algemeen Belang (.J.W. Wissink) Gronauscheweg
In het voormalige hotel-restaurant AB aan de Gronausestraat zit nu een wokrestaurant.
Het lange gedeelte rechts op de foto was vroeger een kegelbaan/
Het lange gedeelte rechts op de foto was vroeger een kegelbaan/
- Bijlagen
-
- ab.jpg (145.11 KiB) 8426 keer bekeken
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
V roeger was het Gronausestraat 100, zie: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=479215
- Pitr de Nerd
- Member
Bartg, bedankt voor de info. Arie, mooi verhaal. Mijn herinnering klopt dus. en het Internet heeft het fout. weer een klein stukkie opgelost, kan ik dat opnemen in m'n boek. Ik ben daar afgereden voor mijn rijbewijs, wilde dat vermelden en liep vast.
Pitr
Pitr
- Pitr de Nerd
- Member
Veteraan, ik dacht dat alle dames multitasking waren?Veteraan schreef:Oh, ik zie nu dat je dat wel wist ... slordig gelezen (terwijl ik aan de telefoon zit...) Multi-tasken - niks voor mij!

Pitr
Ik heb in 1964 in en vanuit het restaurant AB mijn examen voor het rijbewijs gehaald. Het vervelende was, als van het parkeerterrein de Gronausestraat moest oprijden, je dan veel hinder van de bomen had, die links en rechts van de uitrit stonden en dus je uitzicht belemmerden. Deze bomen zijn later weggehaald.
- Bijlagen
-
- Gronausestraat vroeger AB nu Wokrestauranr.jpg (58.99 KiB) 8460 keer bekeken
Deze dame kan niet multidingesen, zelfs niet schrijven en praten tegelijk....Pitr de Nerd schreef:Veteraan, ik dacht dat alle dames multitasking waren?Veteraan schreef:Oh, ik zie nu dat je dat wel wist ... slordig gelezen (terwijl ik aan de telefoon zit...) Multi-tasken - niks voor mij!wij heren kunnen maar op één ding tegelijk focussen, zo was het toch?
Pitr

- Pitr de Nerd
- Member
Ik ook, zij het in 1966. Voor de motor. Dat was helemaal een lachertje, toen. Je kocht een motor, verzekerde die, betaalde de belasting, en ging met die handel naar het politiebureau. Daar schreven ze een proefvergunning uit voor zes maanden, daarmee mocht je buiten de Singelring tot aan de grens van de gemeente rijden. Na een paar maanden nam je één les, bij Brunen op de kop van de Kuipersdijk tegen de Singel, want je moest afrijden op een lesmotor. Vervolgens kreeg je de opdracht om naar <X> te rijden, examinator reed achter je aan, en bij <X> mocht je weer terugrijden. En was je geslaagd, mits je je theorie gehaald had. Ik slaagde, ben met m’n vader naar Zwolle gereden en heb diezelfde dag nog mijn roze papiertje opgehaald.Arie schreef:Ik heb in 1964 in en vanuit het restaurant AB mijn examen voor het rijbewijs gehaald. Het vervelende was, als van het parkeerterrein de Gronausestraat moest oprijden, je dan veel hinder van de bomen had, die links en rechts van de uitrit stonden en dus je uitzicht belemmerden. Deze bomen zijn later weggehaald.
Edit: nu ik er over nadenk zat Brunen volgens mij toen aan de Hogelandsingel vlak bij de Heutinkstraat. de Kuipersdijk kwam veel later, toen ik mijn autorijbewijs probeerde te halen.
Pitr
Ook ik heb geprobeerd mijn motorrijbewijs daar te halen. En wel lach niet !! op een scooter ?? met een dubbel stuur. Ik moest van AB naar de van Leeuwenhoekstraat rijden en daar ergens op een hoek wachten tot de examinator kwam. Ik wachten maar geen examinator na 15 minuten vond ik het welletjes en ben terug gegaan naar AB. Daar stond hij nog te kletsen met een ander die ook moest afrijden. Hij schreeuwde mij toe dat ik daar moest wachten en dat hij niet kon toestaan dat ik uit mezelf terug was gekomen. Een heleboel geschreeuw en toen ben ik op hem afgestapt en hem even neus tegen neus verteld wat ik van hem vond. Het is dat mijn rijschoolhouder er tussen is gekomen anders denk ik dat het voor hem afgelopen was met examineren die dag. Ik was woest mijn rijschoolhouder heeft protest aangetekend en blijkbaar heeft dat geholpen ik mocht een week later weer afrijden en ik moest maar een stukje gaan rijden en hij zou er wel achteraan rijden. Ik heb een half uur een beetje rond gereden met de scooter en hij in een Opeltje er achteraan. Bij terugkomst in AB is het enige wat hij zei "'hier tekenen" en liep weg. Ik was geslaagd en kon naar het gemeentehuis..
- Pitr de Nerd
- Member
Ik kan weer eens iets niet vinden. Vroeger stond er een café op ongeveer de grens van het Boswinkel en de Wesselerbrink. Volgens mij ergens in de buurt van waar nu de Hulststraat op de Burgemeester van Veenlaan uitkomt. Dat café bestaat niet meer.
Wanneer ik met Streetview kijk dan is alles in die buurt veranderd omdat de A35 daar aangelegd is. Ik probeer te achterhalen hoe dat café heette, maar helaas is die informatie onvindbaar.
Iemand die een verlossend woord kan spreken, of weet waar ik dat kan vinden?
Pitr
Wanneer ik met Streetview kijk dan is alles in die buurt veranderd omdat de A35 daar aangelegd is. Ik probeer te achterhalen hoe dat café heette, maar helaas is die informatie onvindbaar.
Pitr
Volgens mij bedoel je café Niemeijer/Nijmeijer. bijnaam Siep. Er was ook een café Niemeijer aan de Brinkstraat. Broers van elkaar.Pitr de Nerd schreef:Ik kan weer eens iets niet vinden. Vroeger stond er een café op ongeveer de grens van het Boswinkel en de Wesselerbrink. Volgens mij ergens in de buurt van waar nu de Hulststraat op de Burgemeester van Veenlaan uitkomt. Dat café bestaat niet meer.
Pitr
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
- GerritHondelink
- Member
Ik denk dat dit cafe vroeger aan de Geesinkweg stond. (Anders was het de Broekheurneweg).martinus schreef:Volgens mij bedoel je café Niemeijer/Nijmeijer. bijnaam Siep. Er was ook een café Niemeijer aan de Brinkstraat. Broers van elkaar.Pitr de Nerd schreef:Ik kan weer eens iets niet vinden. Vroeger stond er een café op ongeveer de grens van het Boswinkel en de Wesselerbrink. Volgens mij ergens in de buurt van waar nu de Hulststraat op de Burgemeester van Veenlaan uitkomt. Dat café bestaat niet meer.
Pitr