Raad de plek
Re: Raad de plek
Wat zijn jullie weer snel, ik heb ook nog andere dingen te doen!. Die foto met de Van Lochemstraat is mooi. Er zijn zelfs nog enkele panden die er nog staan. Het "rijwielpand" is weggebombardeerd, maar wat daar naast staat is er nog steeds, bijna in dezelfde staat.
Wat sas as dós was kaans.
De raadfoto staat nog op de vorige pagina en wordt kennelijk niet meer bekeken, daarom plaats ik deze hierbij nogmaals met nog een andere foto van dit kunstobject. Waar is dit te vinden?
Ik heb nog nooit zo'n lelijk kunstwerk gezien ...
een hint arie ?
Dat is niet juist Frank. Hierbij een nieuwe foto als hint.frank n schreef:Misschien bij basisschool denoorderkroon aan de Olieslagweg 138
spinnerstraat
is dat cortenstaal en staat dat er al lang ?
Ik ben niet thuis in metaalsoorten. Het ziet er voor mij roestig uit (ik denk met opzet) en het staat er al een tijdje.hans schreef:is dat cortenstaal en staat dat er al lang ?
cortenstaal wordt wel meer voor dergelijke toepassingen gebruikt , je hoeft het namelijk niet te schilderen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cortenstaal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cortenstaal
- Vincent1971
- Member
Die toren aan de Spinnerstraat is nader beschouwd (ingezoomd) een juweeltje! Gewoon een klein kunstwerkje waar niemand oog voor heeft.
Maar ikke welHendrik schreef:Die toren aan de Spinnerstraat is nader beschouwd (ingezoomd) een juweeltje! Gewoon een klein kunstwerkje waar niemand oog voor heeft.

Een wel heel bijzondere plek op deze foto uit de hele oude doos. Ik ben benieuwd of dit wordt geraden en iemand iets meer kan vertellen over deze locatie.
Deze foto is genomen vanaf de stoep van het oude stadhuis. Langestraat dus. Rechts is het Janninkhuis zichtbaar van de familie van Gijs Jannink. Later bouwde C&A hier het pand dat er nog staat. Duhtlet zat er in. In het midden zien we het pand waar het eerste ANWB kantoor van Enschede zat. Dat pand is later afgebroken om wat meer doorgang te krijgen naar het van Heekplein.
Heel mooi HendrikHendrik schreef:Deze foto is genomen vanaf de stoep van het oude stadhuis. Langestraat dus. Rechts is het Janninkhuis zichtbaar van de familie van Gijs Jannink. Later bouwde C&A hier het pand dat er nog staat. Duhtlet zat er in. In het midden zien we het pand waar het eerste ANWB kantoor van Enschede zat. Dat pand is later afgebroken om wat meer doorgang te krijgen naar het van Heekplein.

Op onderstaande foto van 1935 nogmaals het Janninkhuis tegenover het stadhuis aan de Langestraat hoek Van Loenshof met markt en op de achtergrond het Windbrugplein. Het Janninkhuis wordt gesloopt nadat het nog enige tijd dienst heeft gedaan als gemeentesecretarie tijdens de bouw van het nieuwe stadhuis.