De Straat die recht vooruit loop is de Beukinkstraat. Die kwam uit op de Brinkstraat, nu Oldenzaalsestraat. Aan de overzijde van de Brinkstraat werd de straat voortgezet onder de naam Kortelandstraat. Aan die Kortelandstraat zien we nog een barak van het oude ziekenhuis Ziekenzorg.Die barak was oorspronkelijk voor besmettelijke ziekten. In de Jaren '50 werd die gebruikt voor de opvang van demente en zorgbehoeftige bejaarden. Door elkaar heen. Ik weet nog dat ik er 's zondags na kerk met mijn tante naar toe ging. Een oudtante van mij zat er ook. Ze was zeker niet dement en vond het dan ook vreselijk dat ze daar haar laatste dagen moest doorbrengen Het staat nog op mijn netvlies gebrand dat er een plas met pies onder een rotanstoel lag waar een oud dametje in zat. Zo te zien is de HTS nog in aanbouw. De aula is met het koperen dak is goed te herkennen. Ik stond er met mijn vriendjes bij toen een kunstenares met veel geduld bezig was om bij de corridor van het hoofdgebouw naar de aula een mozaiek kunstwerk te maken. Steentje voor steentje in de lijm/cement drukken. We speelden er veel. Ik woonde er dicht bij. In de kelder van de HTS was een fietsenstalling. Een hellingbaan ging aan de buitenkant naar beneden. We gingen met onze Hudora rolschaatsen op de hurken naar beneden. Dat ging al fout bij de eerste keer. Ik reed met de ijzeren wieltjes over mijn vingers van beide handen. Joelend ben ik naar huis gegaanArie schreef:Ik denk dat deze foto voor de oudere Enschedeers wel is terug te kennen. Het is een foto in 1954 gemaakt van de Willemstraat deel Berkenkamp waar nu de Boulevard is. Het is het pand van fa. Schoo dat wordt afgebroken. Herkenbaar is rechts op de achtergrond het H.T.S. gebouw.Hendrik schreef:Veel van deze foto's kan ik nog plaatsen, wie kent nog de Berkenkamp, de meubelzaak van Schoo en koffiehuis De Volksvriend?
Erg leuk

Zo is dat voorlopig genoeg? ik weet nog wel meer te vertellen maar mijn vingers worden stram.