Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
hans
Member
Member

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door hans »

wat voor gevolgen het afsluiten van allerlei straten tot nu toe heeft gehad zien we dagelijks als we ons binnen de singels begeven.
de chaos wordt alleen maar groter.
Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 »

Wauwthur schreef:De singels goed laten doorstromen en dan het centrum geheel afsluiten voor doorgaand verkeer en vrijwel alle problemen zijn opgelost.
Singels zijn al overbelast...lang leve het goede verkeersbeleid. Wordt nog wel erger gezien het gepruts rondom de kuipersdijk en mooienhof. Ben benieuwd naar de uitwerking straks van de re-,re-,re-,reconstructie van het koninksplein in 20nn.
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Dat zeg ik: singels aanpakken zodat die al het verkeer kunnen verwerken. Laten we niet moeilijk doen. Over het algemeen rij je daar nu lekker door. Alleen in de spits gaat het even fout.

Als we met z'n allen door het centrum willen rijden heb je daar veel meer asfalt nodig en dan nog sta je er stil. Niet bevorderlijk voor de veiligheid, het milieu en de leefbaarheid. Alle verkeer zoveel mogelijk afwikkelen buiten het centrum dus.
Vincent1971
Member
Member

Wauwthur schreef:Dat zeg ik: singels aanpakken zodat die al het verkeer kunnen verwerken. Laten we niet moeilijk doen. Over het algemeen rij je daar nu lekker door. Alleen in de spits gaat het even fout.

Als we met z'n allen door het centrum willen rijden heb je daar veel meer asfalt nodig en dan nog sta je er stil. Niet bevorderlijk voor de veiligheid, het milieu en de leefbaarheid. Alle verkeer zoveel mogelijk afwikkelen buiten het centrum dus.
Mijn idee is om de Mooienhof uit te breiden. Maak er een 2 x 2 rijbanen van en trek die door naar de Haaksbergerstraat en in latere fase naar de Hengelosestraat. Achter de V & D en ook Postkantoor enzovoort. Soort van Boulevard 1945 van vroeger zeg maar.
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Waarom wil je een centrum met zo'n drukke weg?
Vincent1971
Member
Member

Wauwthur schreef:Waarom wil je een centrum met zo'n drukke weg?
Dat zei ik niet. Alleen dat je de Mooienhof beter kan doortrekken en er 2 x 2 baans weg van kan maken. Heb je een goede doorstroming van het verkeer naar b.v. het ziekenhuis. En daarbij ook niet die rare knik tussen het postkantoor en v & d. De auto's moeten toch ergens naar toe nietwaar. Of wou je die weren uit b.v. het centrum? Dan is b.v. de zeer dure parkeergarage nog meer verliesgevend en krijg je nog meer leegstand van winkels.
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Ik wil geen enkele auto die in het centrum moet zijn weren. Alle andere auto's wel. Als je alle doorgaande verkeer weert, heb je die 2x2 weg van jou helemaal niet nodig.

Voorwaarde is natuurlijk dat de Singel wordt verbetert.
hans
Member
Member

Bericht door hans »

laten we niet moeilijk doen en de gemaakte fouten herstellen , dan loopt het verkeer ook weer normaal....
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Welke fouten?
Vincent1971
Member
Member

Wauwthur schreef:Ik wil geen enkele auto die in het centrum moet zijn weren. Alle andere auto's wel. Als je alle doorgaande verkeer weert, heb je die 2x2 weg van jou helemaal niet nodig.

Voorwaarde is natuurlijk dat de Singel wordt verbetert.
Dan heb je ook geen centrum nodig ;-). Gaan de automobilisten wel naar toegankelijkere plekken waar winkels zijn ;-) of internetten...oh wacht dat doen we al ;-) en is er ook goede doorstroming van en naar het medisch spectrum twente.
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Een goede doorstroming op de singels, samen met een centrum dat is afgesloten voor doorgaand verkeer zorgt juist voor een goed bereikbaar centrum. Het centrum zal er juist van opleven.

Als je (grofweg), binnen de singels, alleen nog maar in het centrum kan komen en de parkeergarages die daarbij horen, dan ben je toch sneller in de stad? Via de singels ben je snel bij de kant van het centrum waar je moet zijn. En omdat er geen doorgaand verkeer in het centrum vast staat in de file ben je snel in je parkeergarage of op je parkeerplaats.
hans
Member
Member

Bericht door hans »

als je het maar vaak genoeg herhaalt ga je er wel in geloven.
ik niet.
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Waarom niet?
hans
Member
Member

Bericht door hans »

ik geloof niet in leugens.
stom he ?....
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Leg nou eens uit wat er mis is met het idee Hans

Ik waardeer het trouwens niet dat je zegt dat ik een leugenaar ben
Vincent1971
Member
Member

Wauwthur schreef:Leg nou eens uit wat er mis is met het idee Hans

Wie maakt jou uit voor leugenaar en waar staat dat? Even bij de feiten blijven a.u.b. Als ik b.v. van de Oldenzaalsestraat naar b.v. het ziekenhuis moet rijden met een auto hoe kom ik daar het snelste? Via de Mooienhof, parkeergarages of via de singels? Je kan wel willen dat mensen hun auto's in de parkeergarages moeten stallen maar of het haalbaar is? Ik voor mij zie mij niet snel een auto in een parkeergarages zetten. Ten eerste de sociale controle en ten tweede moet je best wel een eind lopen om bij diverse winkels te komen. Ga jij met een paar plastic zakken vol met kleding bij Duthler naar de parkeergarage lopen en dan ook onderweg nog even een visje scoren op de markt? Pas op de parkeertellermeter loopt wel door dus...

De bereikbaarheid zal er niet veel beter op worden gezien dat het (ver)nieuwde ziekenhuis binnenkort open gaat en dan nog die herconstructie II van het Koningsplein.
Wauwthur
Member
Member

Bericht door Wauwthur »

Vincent. Hans vindt het een leugen als ik vertel dat het wel eens beter zou kunnen zijn met mijn plannen. Ik vertel het, hij gelooft er niet in en noemt het een leugen, dan ben ik een leugenaar toch?

Wat jouw voorbeeld betreft. Ik vraag me af waar jij de auto dan wel parkeert? Maar wat mij betreft zou je vanaf de Oldenzaalsestraat naar de derde ingang van de Van Heekgarage kunnen rijden, ook naar de eerste hulp van het nieuwe ziekenhuis. Als je graag ergens anders parkeert, moet je even via een andere weg het centrum binnenrijden.
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:De singels goed laten doorstromen en dan het centrum geheel afsluiten voor doorgaand verkeer en vrijwel alle problemen zijn opgelost.
Daar ben ik het in principe helemaal mee eens. Maar geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt. Met een centrumheffing misschien? Mensen die een beetje bekend zijn in Enschede laten zich niet vrijwillig omleiden over de singels vermoed ik, zelfs niet als de doorstroming daar optimaal is.
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:
Wauwthur schreef:Leg nou eens uit wat er mis is met het idee Hans

Wie maakt jou uit voor leugenaar en waar staat dat? Even bij de feiten blijven a.u.b. Als ik b.v. van de Oldenzaalsestraat naar b.v. het ziekenhuis moet rijden met een auto hoe kom ik daar het snelste? Via de Mooienhof, parkeergarages of via de singels? Je kan wel willen dat mensen hun auto's in de parkeergarages moeten stallen maar of het haalbaar is? Ik voor mij zie mij niet snel een auto in een parkeergarages zetten. Ten eerste de sociale controle en ten tweede moet je best wel een eind lopen om bij diverse winkels te komen. Ga jij met een paar plastic zakken vol met kleding bij Duthler naar de parkeergarage lopen en dan ook onderweg nog even een visje scoren op de markt? Pas op de parkeertellermeter loopt wel door dus...

De bereikbaarheid zal er niet veel beter op worden gezien dat het (ver)nieuwde ziekenhuis binnenkort open gaat en dan nog die herconstructie II van het Koningsplein.
Dit begrijp ik even niet. We hebben de Van Heek garage. Hoe had je je een parkeergelegenheid nog dichter dan bij het visje en de Duthler voorgesteld, tenzij je het oude (spuuglelijke) Van Heekplein weer terug wilt?

Jij komt van het Stokhorst toch? Er zijn zeker twee manieren om makkelijk de Mooienhof te vermijden terwijl je naar het ziekenhuis rijdt.

En trouwens je kunt ook gewoon de bus nemen. Dan kun je op minder dan 50 meter afstand van zowel je visje als het ziekenhuis uitstappen.
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten »

Jongens blijf bij de zaak. :o
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie