Kijk bijvoorbeeld naar de Ekersdijk. Een zeer belangrijke fietsroute voor schoolgaande kinderen/jongeren, waar de bewoners
zelf steeds de afsluiting verwijderen zodat ze er met hun geliefde autootjes overheen kunnen scheuren... OK, ik begrijp dat door de werkzaamheden op de Gronausestraat de wijk tijdelijk slecht bereikbaar is (was?), maar door als bewoner op zo'n manier met je eigen wijk en veiligheid om te gaan, dat vind ik pas echt schandalig...
(@ Wim, dit is algemeen bedoeld, weet natuurlijk niet hoe jij hiermee om gaat, dus voel je niet meteen aangesproken...

)
Soms krijg ik sowieso het gevoel dat veel gezinnen met hun auto vergroeid zijn. Als ware het een soort van verslaving. Er zijn zelfs mensen die op 400 meter van hun werk wonen, en zelfs dan nog de auto pakken. En, zoals gezegd, vele ouders brengen hun kinderen met de auto naar school, terwijl dat zeer goed lopend of fietsend kan, wat trouwens ook nog veel gezonder voor de kindertjes (en ouders) is. Krijgen ze nog wat beweging op een dag.
Dit is trouwens niet alleen maar in de Eschmarke zo, dit zie je overal in het land. Die overdreven drang om steeds maar weer de auto te gebruiken voor zeer kleine afstanden. Eigenlijk zouden ze, in plaats van de kilometerheffing, juist dit soort korte ritjes zeer sterk moeten gaan belasten. Moet je zien wat dat zou gaan schelen aan drukte en veiligheid
in de woonwijken.