Spoorlijnen Twente
Re: Spoorlijnen Twente
Een bak is dus 26,8 meter. Het nieuwe perron is 400 meter waardoor er 14,92 bakken op kunnen.
Hoewel het punt meer is: een reizigerstrein is in Nederland nooit langer dan 398 meter.
Hoewel het punt meer is: een reizigerstrein is in Nederland nooit langer dan 398 meter.
Re: Spoorlijnen Twente
Herstel.. Waar ik het vandaan had weet ik ook niet. Het nieuwe intercity perron is 340 meter. Excuses voor de verkeerde informatie.
Re: Spoorlijnen Twente
Ik vind het ook op het busstation slecht dat je niet droog in en uit kunt stappen. simpele abri op het busperron was al een oplossing geweest. Maar ik vind betreft het treinstation wel, als het opnieuw aanleggen zoveel geld kost, er ook een merkbare verbetering voor reizigers in mag zitten. Ik merk er niks van dat een trein anders over het stationsemplacement rijd maar van droog instappen merk ik wel heel veel. Ik begrijp dat de infrastructuur wel de basis is en up to date moet zijn, maar toch wil ik ook graag comfort verbetering.Spruwel schreef:...
En wat betreft de lange intercity's en de korte overkapping... moeten we straks maar het hele stationsplein overkappen, zodat de arme ov-reizigers bij slecht weer droog bij de bussen komen?
Re: Spoorlijnen Twente
Wat kleine details. Het bloemen/plantenperkje voor spoor 2 en 3 is dus verdwenen. En op spoor 4 zit een vreemd kleine inhammetje in het perron, ik neem aan dat daar voor gewaarschuwd wordt? Voor iemand die er misschien per ongeluk in dondert.
Re: Spoorlijnen Twente
De perronoverkapping is dramatisch.. ouwe meuk is het. Ben nou al twee daags op het station geweest. Het heeft zelfs geen likje verf gekregen. Ik heb o.a. gebroken ramen gespot.
Ik snap niet waarom ze dat gewoon direct hadden vervangen. dat men hier een monumentale status hebben gegeven. Dan geven ze dat letterlijk aan de verkeerde dingen in de stad..
Edit: Toch schandalig, je komt voor Nederlandse begrippen in een grote stad, en dan zie je zon verloedert station.. het sppor zelf en alle nieuwe mechanica er om heen is wel top!
Ik snap niet waarom ze dat gewoon direct hadden vervangen. dat men hier een monumentale status hebben gegeven. Dan geven ze dat letterlijk aan de verkeerde dingen in de stad..

Edit: Toch schandalig, je komt voor Nederlandse begrippen in een grote stad, en dan zie je zon verloedert station.. het sppor zelf en alle nieuwe mechanica er om heen is wel top!

Re: Spoorlijnen Twente
Deel nieuw perron op NS station Enschede verzakt
donderdag 12 september 2013
Een deel van het nieuwe perron op het NS station van Enschede is alweer verzakt. Dat meldt de TC Tubantia.
Het perron is van de zomer geheel vernieuwd. Maar volgens ProRail hebben extreme weersomstandigheden in de afgelopen weken het perron geen goed gedaan. Toen het perron werd aangelegd was het zeer warm en droog. Daarop volgde hevige regenval, die waarschijnlijk heeft geleid tot onstabiliteit van de ondergrond.
De verzakking is precies ter hoogte van de Prinsessetunnel. Volgens ProRail is een goede afwatering op deze plek waarschijnlijk een probleem. De schade wordt binnenkort hersteld.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170858
donderdag 12 september 2013
Een deel van het nieuwe perron op het NS station van Enschede is alweer verzakt. Dat meldt de TC Tubantia.
Het perron is van de zomer geheel vernieuwd. Maar volgens ProRail hebben extreme weersomstandigheden in de afgelopen weken het perron geen goed gedaan. Toen het perron werd aangelegd was het zeer warm en droog. Daarop volgde hevige regenval, die waarschijnlijk heeft geleid tot onstabiliteit van de ondergrond.
De verzakking is precies ter hoogte van de Prinsessetunnel. Volgens ProRail is een goede afwatering op deze plek waarschijnlijk een probleem. De schade wordt binnenkort hersteld.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170858
- Bijlagen
-
- De verzakking op het perron in Enschede.jpg (20.65 KiB) 19308 keer bekeken
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
In de TCT was ook te lezen dat er geld vrijgemaakt is om de perron overkapping alsnog te verlengen.
Re: Spoorlijnen Twente
Nu wel ja? Ben toch heel benieuwd waarom het nu ineens wel mag!
Maar, goed nieuws!
Maar, goed nieuws!
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Spoorlijnen Twente
Verlengen of vernieuwen? Verlengen met een ander type overkapping zal het nog lachwekkender maken dan het al is, met name het tussenstuk tussen de stationshal en de overkapping is niet om aan te gluren.
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Spoorlijnen Twente
Goed nieuws voor de lijn naar Gronau, hopelijk weten de Duitsers wel van doorpakken.Regionalbahn boomt: 130 Prozent mehr Reisende zwischen Enschede und Münster
10 oktober 2013
Die Zahl der Menschen, die regelmäßig mit dem Zug fahren, wächst. Im Bereich des Zweckverbandes Schienen-Personen-Nahverkehr Münsterland (ZVM) ist die Zahl zwischen dem Jahr 2000 und 2010 von täglich 52 000 auf 94 000 gestiegen.
„Das ist ein Plus von 81 Prozent“, sagt ZVM-Geschäftsführer Michael Geuckler. Am meisten profitieren die Linien der Regionalbahn (RB) 64 zwischen Münster und Enschede (plus 130 Prozent) und die RB 63 zwischen Münster und Coesfeld (plus 121 Prozent).
Kein Wunder also, dass sich am Montag die ZVM-Verbandsversammlung erneut mit dem weiteren Ausbau der Strecke Münster-Steinfurt-Enschede befasste. Die Entscheidung: Für die Planungen eines zweigleisigen Ausbaus des Teilstücks zwischen Altenberge und Nordwalde und eine Machbarkeitsstudie zur Elektrifizierung der Strecke werden Mittel bereitgestellt.
Auf der RB 64 Münster- Enschede kann die starke Nachfrage mit den heute eingesetzten Dieseltriebwagen bei einzelnen Zügen bereits nicht mehr abgedeckt werden, heißt es dazu in einer Mitteilung des ZVM. Und weiter: „Eine Elektrifizierung schafft hier perspektivisch neue Möglichkeiten für den Einsatz von Fahrzeugen mit größeren Kapazitäten.“
Bron: Westfälische Nachrichten
Re: Spoorlijnen Twente
Definitieve streep door MBS-spoorlijn Haaksbergen-Boekelo-Hengelo
7 januari 2014
HENGELO/HAAKSBERGEN - De plannen lagen al meer dan tien jaar klaar: een brug over de A35 die het oude treintracé zou volgen om zo van Boekelo met de historische trein naar Hengelo te rijden.
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/haaksberge ... -1.4166127
7 januari 2014
HENGELO/HAAKSBERGEN - De plannen lagen al meer dan tien jaar klaar: een brug over de A35 die het oude treintracé zou volgen om zo van Boekelo met de historische trein naar Hengelo te rijden.
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/haaksberge ... -1.4166127
Re: Spoorlijnen Twente
jammer , maar dan nog , wat wil je in hengelo....
Re: Spoorlijnen Twente
.... dan wil je met hetzelfde treintje terug 

Re: Spoorlijnen Twente
Het was de bedoeling om een halte te maken bij de Waarbeek.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Re: Spoorlijnen Twente
aaaah , dat is nog net enschede , bijna...
Re: Spoorlijnen Twente
D66 wil latere treinen van en naar Enschede
Gepubliceerd op: 06/03/2014
Treinen naar onder meer Enschede moeten tot later rijden. Dat wil Tweede Kamerlid Van Veldhoven van D66. Van Veldhoven wil dat treinen tot 1 uur ’s nachts blijven doorrijden van de Randstad naar Enschede, Groningen, Leeuwarden en Maastricht. De NS moet ervoor zorgen dat mensen die laat op de avond de trein willen pakken zich niet hoeven te haasten, vindt het Kamerlid. Ze doelt op mensen die een avondje stappen of laat moeten werken. De NS stelde onlangs voor om meer Intercitytreinen in de avond in te zetten tussen de Randstad en Zwolle of Den Bosch.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/d66-wil-late ... item?54215
Gepubliceerd op: 06/03/2014
Treinen naar onder meer Enschede moeten tot later rijden. Dat wil Tweede Kamerlid Van Veldhoven van D66. Van Veldhoven wil dat treinen tot 1 uur ’s nachts blijven doorrijden van de Randstad naar Enschede, Groningen, Leeuwarden en Maastricht. De NS moet ervoor zorgen dat mensen die laat op de avond de trein willen pakken zich niet hoeven te haasten, vindt het Kamerlid. Ze doelt op mensen die een avondje stappen of laat moeten werken. De NS stelde onlangs voor om meer Intercitytreinen in de avond in te zetten tussen de Randstad en Zwolle of Den Bosch.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/d66-wil-late ... item?54215
Re: Spoorlijnen Twente
Mooi plan. Maar elk uur een trein tot de eerste trein van de volgende dag lijkt me nog beter.
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
Wel apart dat er in de toekomst wel zeer later treinen rijden vanaf de randstad naar Deventer. Zou mooi zijn als die treinen verder rijden. Dit b.v. ook handig voor passagiers van en naar Schiphol.
Een goed begin heeft geen einde
- Pitr de Nerd
- Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
- Locatie: Almelo
Re: Spoorlijnen Twente
Foto van de goederenspoorlijn naar Boekelo. 1970 ongeveer. je ziet de lijn zelf niet, maar wel de spoorwegovergang in de Geerdinkszijdeweg. Nog bovengrondse bekabeling voor de huizen, de lijnen die hoger liggen zijn van de 110kV leiding die net na die overgang een bocht maakt naar wat nu een industriegebied is. De grote rode pijl op het kaartje geeft de richting van de foto weer, de blauwe lijn ongeveer de ligging van de Afinkstraat.
Pitr"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"