Raad de plek
Re: Raad de plek
Een van de paviljoens, die de meeste belangstelling trekken 'Neerland bodem, Neerlands kracht'
De aankomst van H.M. de Koningin en H.K.H. Prinses Juliana op de tentoonstelling.
V.l.n.r. De burgemeester van Enschede, de heer J.J.E.G. Rückert; H.M. de Koningin; de voorzitter van de tentoonstelling, de heer H.B. Peteri. Op den achtergrond H.K.H. de Prinses.
V.l.n.r. De burgemeester van Enschede, de heer J.J.E.G. Rückert; H.M. de Koningin; de voorzitter van de tentoonstelling, de heer H.B. Peteri. Op den achtergrond H.K.H. de Prinses.
- Bijlagen
-
- De aankomst van H.M. de Koningin en H.K.H. Prinses Juliana op de tentoonstelling.jpg (191.7 KiB) 5762 keer bekeken
De salonboot 'de Veluwe' vaart een lint door, waarmede de haven van Enschede officieel voor geopend is verklaard.
Twente trekt de aandacht. Enschede Havenstad.
- Bijlagen
-
- Twente trekt de aandacht. Enschede Havenstad.jpg.jpg
- (291.19 KiB) 262 keer gedownload
Dan nog iets over voetbal en het vliegveld (los van elkaar)
Het Nederlandsche Elftal met 1-2 door de Belgen geklopt ..... zie artikel
Het Nederlandsche Elftal met 1-2 door de Belgen geklopt ..... zie artikel
De burgemeester van Enschede hield een rede bij de feestelijke opening der nieuwe gebouwen op het vliegveld te Lonneker.
Na afloop hiervan volgden Twentsche vrouwtjes enthousiast het rondcircelen der vliegtuigen.
Na afloop hiervan volgden Twentsche vrouwtjes enthousiast het rondcircelen der vliegtuigen.
- Bijlagen
Tja, hier heb ik mijn bedenkingen bij .... Twentsche vrouwtjes ..... en dan ook nog enthousiast .....
ik weet niet.
ik weet niet.
- Bijlagen
-
- Twentsche vrouwtjes.JPG (87.17 KiB) 5762 keer bekeken
Heeft iemand belangstelling voor de twee losse pagina's ? Er staat geen datum op.
In de K.I s staan ook nog voetbal opnamen van katholieke voetbalclub,s uit Enschede. (twente) Uit de jaren 1932 t/m 1936..
Belangstelling ?????????
Misschien een nieuwe topic..
Groet Neckar in samenwerking met Veteraan..
Belangstelling ?????????
Misschien een nieuwe topic..
Groet Neckar in samenwerking met Veteraan..
Één van de plaatjes, die van de opening bij het vliegveld geeft antwoord op een vraag van een tijdje geleden. Toen kwam deze foto voorbij en duurde het even voor het antwoord kwam.
Wat sas as dós was kaans.
Vanmiddag in de nabijheid van het centrum gewandeld. Mooie ingangspartij, nooit gezien en toch midden in de stad.
- Bijlagen
-
- DSCN1189 (Medium).JPG (63.59 KiB) 5733 keer bekeken
Dat rubbermatje voor de deur komt me bekend voor ....
Mij ook, Aldi?Veteraan schreef:Dat rubbermatje voor de deur komt me bekend voor ....
Niet zo makkelijk? Het pand ligt onder de rook van het station.
Hengelosestraat?Hendrik schreef:Niet zo makkelijk? Het pand ligt onder de rook van het station.
Op de foto staat het nummerbordje 40. Aan de Hengelosestraat 40 staat echter die Italiaanse villa naar ontwerp van Karel Muller. Het huis werd in 1902 gebouwd in opdracht van Ludwig H. van Heek, op de plek waar de spinnerij ’n Groote Stoom afbrandde.Hendrik schreef:Eh, ja maar welk gebouw?
zie ook: http://www.architectuurgidsenschede.nl/ ... e%20Villa/
Maar ik herken het portiek van jouw foto niet in de foto die ik van het pand Hengelosestraat 40 heb gemaakt. zie ook: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... 40#p116745
- Bijlagen
-
- hengelosestraat 40.jpg (104.17 KiB) 5688 keer bekeken
Ik heb nog even op streetvieuw gekeken. Aan de zijkant van het gebouw aan de Hengelosestraat 40 is deze mooie portiek net zichtbaar. Ik heb dus destijds alleen van de voorkant een foto gemaakt, want ik dacht dat je aan de zijkant niet mocht komen omdat daar een bewakingscamera was geinstalleerd.
Ja Arie daar zit inderdaad een bewakingscamera. Maar ik nam toch het risico, als je niemand op je terrein wilt hebben kun je ook een electrisch bediend hek plaatsen zo was mijn gedachte. Ik liep dus naar de zijkant en kon de foto maken. Op dat moment kwam er al een lieftallige dame via de veranda aan de voorkant vragen wat ik aan het doen was. "Een foto maken van dit mooie monument" was mijn honingzachte antwoord. Is het voor particulier gebruik? vroeg ze en na mijn bevestigend antwoord zei ze: "dan zie ik het door de vingers". En zo kunnen jullie allemaal meegenieten van iets wat je normaal nooit ziet