Raad de plek
Re: Raad de plek
Ik heb geen idee en net te weinig tijd om op de fiets te zoeken.
Zo dichtbij de genoemde Dr. Benthemstraat, Visserijstraat. Nieuwe Schoolweg.Veteraan schreef:Ik heb geen idee en net te weinig tijd om op de fiets te zoeken.
probeer het nog maar eens,
achterzijde Oranje Nassau school.
Neckar.
Neckar.
Ook weer zo dichtbij. Het is dus de straat tussen de Staringstraat en Nieuwe Schoolweg.Neckar schreef:probeer het nog maar eens,
Neckar.
Oude Keuringsdienst van Waren.. Pfffffff
Neckar.
Neckar.
Niet goed, je raakt wat verder weg. Blijf in de buurt van de St Jozefkerk.Neckar schreef:Oude Keuringsdienst van Waren.. Pfffffff
Neckar.
Sorry, van Alphenstraat
Ben er naast bij ARO heeeel vaak geweest in de jaren 70

Wat sas as dós was kaans.
Tja die bedoelde ik ook met de school aan het einde van de Dr Benthemstraat.
Naast het kleine weggetje naar de Oldenzaalsestraat. De ingang kwam me bekend voor..
Aro kwam ik ook veel vroeger. was alleen even de naam vergeten. Vergeet de oude Heer Gofaerts nooit meer. Oude Brompot maar een hart van goud.. Zoon heeft nog een lijstenhandel in de lange huus.
Neckar.
Naast het kleine weggetje naar de Oldenzaalsestraat. De ingang kwam me bekend voor..
Aro kwam ik ook veel vroeger. was alleen even de naam vergeten. Vergeet de oude Heer Gofaerts nooit meer. Oude Brompot maar een hart van goud.. Zoon heeft nog een lijstenhandel in de lange huus.
Neckar.
Ja, in dit pand op nr. 14 is nu Stedelijk Wonen gehuisvestigd.Hendrik schreef:Sorry, van AlphenstraatBen er naast bij ARO heeeel vaak geweest in de jaren 70
Tja hier liggen gedeeltelijk mijn roots.
Mijn overgrootvader had hier vroeger een touwbaan met woonhuis naast de vroegere Visserij van Boerrichter als ik het goed heb.. Er bestaat een foto hiervan uit rond 1900 met een stukje Jozefkerk er op die nog redelijk nieuw was..
Misschien kan er eens een oud stukje kaart geplaatst worden van deze situatie.
Misschien in een ander topic..
Groet Neckar.
Mijn overgrootvader had hier vroeger een touwbaan met woonhuis naast de vroegere Visserij van Boerrichter als ik het goed heb.. Er bestaat een foto hiervan uit rond 1900 met een stukje Jozefkerk er op die nog redelijk nieuw was..
Groet Neckar.
Neckar links achter het witte huisje lag de touwslagerij van meutstege bedoel je deze foto.
- Bijlagen
-
- visserijstraat.JPG (93.8 KiB) 5619 keer bekeken
Bedoel je deze foto Neckar? Deze heb ik gevonden in het fotoboek Oud Enschede, een uitgave van Twentsch Dagblad Tubantia in het jaar 1954.Neckar schreef:Tja hier liggen gedeeltelijk mijn roots.
Groet Neckar.
Sorry, ik had niet gezien dat Frank deze foto ook al had geplaatst.
mooie tekst erbij , prima toch ?
Tja had wel gedacht dat deze foto zou komen. Het is Gerrit Jan Mulstege en links zijn tweede vrouw.
Op het raam van het huis is boven de deur G.J. Mulstege Touwslager te lezen ( Op de originele foto in mijn bezit ).
Als er behoefte voor is wil ik wel iets meer vertellen.
Groet Neckar.
Op het raam van het huis is boven de deur G.J. Mulstege Touwslager te lezen ( Op de originele foto in mijn bezit ).
Als er behoefte voor is wil ik wel iets meer vertellen.
Groet Neckar.
En dan ook nog: Mulstege dus geen Meutstege, zoals in de tekst te lezen is.
Kortom, Neckar, vertel het hele verhaal. Want er is in het stadsarchief of elders op internet niets over de vinden.
Kortom, Neckar, vertel het hele verhaal. Want er is in het stadsarchief of elders op internet niets over de vinden.
Neckar er zou toch ook nog een stukje in de Sliepsteen komen over jou voorouders die
vroeger een onderneming hadden in de Hofstraat, gaat dat nog door.
En natuurlijk over de familie in de Visserijstraat.
vroeger een onderneming hadden in de Hofstraat, gaat dat nog door.
En natuurlijk over de familie in de Visserijstraat.
Ja Neckar, ik ben ook wel benieuwd naar jouw verhaal. Familiegeschiedenis is altijd interessant.Veteraan schreef:En dan ook nog: Mulstege dus geen Meutstege, zoals in de tekst te lezen is.
Neckar, wat wordt bedoeld met de lange huus. Waar was dat?Neckar schreef:Tja die bedoelde ik ook met de school aan het einde van de Dr Benthemstraat.
Neckar.
Oke Frank n,
Met mijn story over de bewoners van de bakkerij/logement aan de Hofstraat ben ik nog bezig. Ik mis nog enkele stukjes om het levensverhaal van Gerrit Jan,s vader Antoon Mulstege "Bakkers Anteunke" Vooral zijn Amsterdamse deel is nog niet transparant.
En je weet !! op een Sliepsteen wordt scherp geslepen dus het verhaal moet goed en kompleet zijn.
Over de Touwslager zoek ik even de gegevens bij elkaar en er een story van maken..
Misschien wil Veteraan schouder aan schouder mij helpen met enkele foto's..
Neckar.
Met mijn story over de bewoners van de bakkerij/logement aan de Hofstraat ben ik nog bezig. Ik mis nog enkele stukjes om het levensverhaal van Gerrit Jan,s vader Antoon Mulstege "Bakkers Anteunke" Vooral zijn Amsterdamse deel is nog niet transparant.
En je weet !! op een Sliepsteen wordt scherp geslepen dus het verhaal moet goed en kompleet zijn.
Over de Touwslager zoek ik even de gegevens bij elkaar en er een story van maken..
Misschien wil Veteraan schouder aan schouder mij helpen met enkele foto's..
Neckar.