fotoalbumnoordnl.nl
fotoalbumnoordnl.nl
Kwam ik vandaag toevallig tegen. Fotoalbumnoordnl.nl
Zitten best mooie afbeeldingen bij die ik nog niet kende.
Misschien oude stof maar toch....
groet Neckar..
groet Neckar..
Re: fotoalbumnoordnl.nl
Neckar schreef:Kwam ik vandaag toevallig tegen. Fotoalbumnoordnl.nl
groet Neckar..
Bedoel je deze site ?
http://www.nednl.nl/Webresults/index.html
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Mooie afbeeldingen
Ik vraag mij af bij deze afbeelding waar deze een der 4 Bentheimerstenen van de westgevel van het het gemeentehuis (van voor den brand!) is gebleven.

Ik vraag mij af bij deze afbeelding waar deze een der 4 Bentheimerstenen van de westgevel van het het gemeentehuis (van voor den brand!) is gebleven.
- Bijlagen
-
- Bentheimer%20steen%200606.jpg (33.55 KiB) 11480 keer bekeken
Bij deze foto staat iets waar ik mijn twijfel over heb.
Volgens mij zie je uiterst rechts de muur van Schuttersveld, dus langs de Tubantiasingel en de huizen links achter staan aan de Hengelosestraat. Rechts achter zie je het theehuisje van het Van Heekpark.
Hoe waardevast is de tekst van de overige foto's ?
Volgens mij zie je uiterst rechts de muur van Schuttersveld, dus langs de Tubantiasingel en de huizen links achter staan aan de Hengelosestraat. Rechts achter zie je het theehuisje van het Van Heekpark.
Hoe waardevast is de tekst van de overige foto's ?
- Bijlagen
-
- Boddekampsigel 0805.jpg (50.84 KiB) 11502 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk Veteraan.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Dit zou het stadhuis van Enschede zijn.
Er zitten wel leuke plaatjes bij alleen jammer dat er geen datum bij staat.
Ik heb hier ook op zitten kijken, volgens mij is dit het oude gemeente huis van Hengelo.enschedeinansichten schreef:Dit zou het stadhuis van Enschede zijn.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
bartg schreef:Ik heb hier ook op zitten kijken, volgens mij is dit het oude gemeente huis van Hengelo.enschedeinansichten schreef:Dit zou het stadhuis van Enschede zijn.
Klopt. Hengelo.

Is dit de Ripperdastraat? Ik kan de gebouwen links niet thuisbrengen.
- Bijlagen
-
- Hogere%20textielschool%200439.jpg (33.89 KiB) 11438 keer bekeken
Dat gebouw links lijkt wel het appostollisch genootschap aan de oldenzaalsestraat
Nu we toch bezig zijn wie weet of deze villa De Merelhof was en zo ja stond die niet in de buurt van de espoortstraat????????
- Bijlagen
-
- Lasondersingel%200541.jpg (35.9 KiB) 11434 keer bekeken
Volgens mij toch villa wooldrik,afijn ook geen lasondersingel 

Ik denk ook villa Wooldrik. zie: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... d=nfqbjkuefrank n schreef:Volgens mij toch villa wooldrik,afijn ook geen lasondersingel
Ik heb de indruk dat de teksten bij de foto's niet perse slaan op de afgebeelde foto. Bij de foto van de boddenkamp/tubantiasingel gaat het over een foto links en een foto rechts terwijl we er maar één zien. En een stukje van een andere foto.
Dus ik denk dat de tekst niet zozeer verkeerd is maar de juiste context ontbreekt.
Dus ik denk dat de tekst niet zozeer verkeerd is maar de juiste context ontbreekt.
Is dit dan de foto van de Boddenkampsingel? Welke gebouwen staan hier op afgebeeld?Spruwel schreef:Ik heb de indruk dat de teksten bij de foto's niet perse slaan op de afgebeelde foto. Bij de foto van de boddenkamp/tubantiasingel gaat het over een foto links en een foto rechts terwijl we er maar één zien. En een stukje van een andere foto.
- Bijlagen
-
- Tubantiasingel%200805.jpg (36.44 KiB) 11427 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hier zie de eerste twee gebouwen. Dit is dus wel de Boddenkampsingel met links het Van Heekpark.Arie schreef:Is dit dan de foto van de Boddenkampsingel? Welke gebouwen staan hier op afgebeeld?Spruwel schreef:Ik heb de indruk dat de teksten bij de foto's niet perse slaan op de afgebeelde foto. Bij de foto van de boddenkamp/tubantiasingel gaat het over een foto links en een foto rechts terwijl we er maar één zien. En een stukje van een andere foto.
http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... ts_id=1488
Pfffff. Ik heb wat te weeg gebracht iedereen wakker uit een kleine zomerslaap. Ik heb begrepen dat dit allemaal opnamen zijn uit het toenmailige blad Huis en Erf. Misschien is mogelijk deze oude bladen digitaal te bekijken..
warme groet Neckar..Pfffffff.
warme groet Neckar..Pfffffff.
Een beetje leven in brouwerij,toont toch mooi de enorme kennis v/d forumleden aan.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Volgens mij is dit wel de Ripperdastraat. De gebouwen rechts kloppen welArie schreef:Is dit de Ripperdastraat? Ik kan de gebouwen links niet thuisbrengen.
De twee torentjes links zijn van de vila die aan de Rippedastraat .Heeft iets met drugsverslavinge te doen.
En het het witte gebouw zijn woningen, die staan ook op de platte grond van 1912
P.S. Volgens de homepage zijn de foto´s ook digitaal te krijgen 2 Euro per stuk
bartg schreef:Volgens mij is dit wel de Ripperdastraat. De gebouwen rechts kloppen welArie schreef:Is dit de Ripperdastraat? Ik kan de gebouwen links niet thuisbrengen.
De twee torentjes links zijn van de vila die aan de Rippedastraat .Heeft iets met drugsverslavinge te doen.
En het het witte gebouw zijn woningen, die staan ook op de platte grond van 1912
P.S. Volgens de homepage zijn de foto´s ook digitaal te krijgen 2 Euro per stuk
De Meare staat pal naast die villa met drugsverslaafden dus dat zou dan betekenen
dat de hooge textiel school op die witte huisjes zijn gebouwd.
Ik weet het niet maar volgenns mij is dat niet de villa van Ledeboer??