Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Twekkelerveld »

Mooie update, ben echt benieuwd hoe het hier er allemaal in het echt gaat uitzien.
Het nieuwe ziekenhuis wordt wel heel kolossaal. :okay:
Rooy
Member
Member

Bericht door Rooy »

:) Ik ook! Het gaat beginnen.
bartg
Member
Member

Bericht door bartg »

Maandag 11 Juni wordt de Mooienhof voor alle verkeer afgesloten.
De verwachting is dat eind juli ,voor de bouwvakvacantie alles ,inclusief de kruising Mooienhof, Kuipersdijk en Edo Bergsmalaan voor alle verkeer weer open is .
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

bouwwerkzaamheden MST 08-06-2012
Bijlagen
bouwput MST 08-06-2012.jpg
wanneer wordt v.m. Dish hotel afgebroken.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Nieuw hotelplan voor Dish: de Kroon

zaterdag 09 juni 2012

ENSCHEDE - Een hotel, zorgwoningen, een toren voor zorg en technologie en geen rotonde. Dat zijn de ingrediënten voor een nieuw plan voor de kop van de Boulevard.

Een bouwvergunning is nog niet aangevraagd, maar de voorbereidingen voor nieuwbouw op het Dish-terrein zijn al ver. De laagbouw van het Dish (zalencomplexen en hotel) worden gesloopt. Die vergunning is inmiddels verleend. Op de vrijkomende plek tussen ITC-torens en makelaarskantoor Ten Hag komen twee zelfstandige complexen. Dat is althans het ontwerp van Vorm Holding, samen met Impact de ontwikkelaar van het Dish-terrein dat nu de naam ‘de Kroon’ draagt.

Bij de ontwikkeling leggen beide ontwikkelaars nadrukkelijk een relatie met het nieuwe MST dat aan de overzijde van de Koningstraat wordt gebouwd. Aan de zijde van Ten Hag is een toren gepland dat met twaalf verdiepingen even hoog wordt als de ITC-torens. In de nieuwe toren zijn voorzieningen voor zorg en technologie gedacht, zoals fysiotherapie, een ooglaserkliniek en medische onderzoeken. Het gebouw kan volgens Fransje Sprunken, hoofd concepten van Vorm Holding, heel goed gebruikt worden voor overloop van het MST. Het tweede deel van de geplande nieuwbouw, aan de kant van de ITC-torens, bestaat uit twee torentjes, waarvan één de bestemming hotel krijgt en de andere woon-zorg.

„Het oude hotel willen we graag op korte termijn slopen. Er is nu al sprake van enige overlast,” weet Sprunken. Sloop wacht volgens haar op duidelijkheid over de nadere invulling van de omgeving van ‘de Kroon’ zoals ze het gebied graag noemt. „Bij onze invulling van dit gebied is het van belang te weten hoe het openbare terrein tussen ons en MST en met de binnenstad er uit komt te zien.”

Voor die invulling zijn er door stedenbouwkundigen voorlopige ontwerpen gemaakt. Meest opvallende element is het verdwijnen van de Boulevard tussen Dish-rotonde en de Belstraat. In plaats daarvan blijft hier alleen de westelijke entree van de Van Heek-garage over.

De kop van de Boulevard, tussen politiebureau, Zuidmolen en de nieuwbouw van het MST, geldt voor stedenbouwkundigen als cruciaal voor de stad. Het is de verbinding tussen de binnenstad, het MST en andere wijken. „De opheffing van de gescheiden verkeerssoorten is een eerste vereiste,” meent stadsstedenbouwer Ton Schaap. „We moeten orde scheppen in deze chaos. De verkeersstromen zijn bijna hilarisch met aparte banen voor bus, fiets en auto.”
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... -Kroon.ece
Bijlagen
De kop van de Boulevard en de omgeving van het Dish-hotel worden gezien als 'cruciaal' voor de stad. Foto: Frans Nikkels
De kop van de Boulevard en de omgeving van het Dish-hotel worden gezien als 'cruciaal' voor de stad. Foto: Frans Nikkels
boulevardkop2_2420586h.jpg (17.4 KiB) 7603 keer bekeken
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Ooit was er het plan van die prachtige slanke toren,over de 100 meter,helaas,gedwarsboomd door defensie (en misschien ook wel crisis) zullen er voorlopig niet echte hoge torens meer van de grond komen,jammer voor Enschede,en jammer voor dit forum,had het idee dat de meesten hier wel liefhebbers waren van de echte hoogbouw :)
Nu moeten we het dus doen met drie `torentjes` op de ITC lokatie,toch benieuwd naar de ontwerpen.
Een lang wief is een ladder in huus!
crepsly

Bericht door crepsly »

Ik weet niet of deze plannen voor "De Kroon" al bekend zijn dus bij deze, Dish toren staat er echter gewoon nog op dus weet niet hoe recent ze zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

crepsly schreef:Ik weet niet of deze plannen voor "De Kroon" al bekend zijn dus bij deze, Dish toren staat er echter gewoon nog op dus weet niet hoe recent ze zijn.
Weet het niet helemaal zeker,maar dacht dat de dish toren gewoon bleef staan.
Een lang wief is een ladder in huus!
crepsly

Bericht door crepsly »

Helemaal correct Tony, leesfout!
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten »

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member

Bericht door Rene »

Tony S. schreef:Ooit was er het plan van die prachtige slanke toren,over de 100 meter,helaas,gedwarsboomd door defensie (en misschien ook wel crisis) zullen er voorlopig niet echte hoge torens meer van de grond komen,jammer voor Enschede,en jammer voor dit forum,had het idee dat de meesten hier wel liefhebbers waren van de echte hoogbouw :)
Nu moeten we het dus doen met drie `torentjes` op de ITC lokatie,toch benieuwd naar de ontwerpen.

Ik moet toegeven,wat hoogbouw in het centrum geeft een stad wel uitstraling en zo je wilt allure. De Alphatoren werd in begin nogal tegenop/aan gekeken als ware het een kolossaal hoog gebouw. Maar alles went, na enkele jaren is ie al lang niet zo hoog meer, misschien zelfs niet meer dan een bescheiden torentje.
Twekkelerveld
Member
Member

Ik zou het wel heel jammer vinden als de rotonde weg zou gaan, en ik vind het ook heel jammer dat ik straks ook niet meer door het centrum kan rijden als ik daar zin in heb. 8)
TA
Member
Member

Bericht door TA »

In ieder geval goed dat er wat te gebeuren staat. De verkeerssituatie is nu al een ramp, dus hopelijk verbeterd dit de situatie iets. Ik ben erg benieuwd naar de definitieve ontwerpen!
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

twekkelerveld schreef:Ik zou het wel heel jammer vinden als de rotonde weg zou gaan, en ik vind het ook heel jammer dat ik straks ook niet meer door het centrum kan rijden als ik daar zin in heb. 8)
Dus dit gaat verdwijnen?
Bijlagen
Rotonde.jpg
Dish hotel.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

bouwput MST 26-6-2012
Bijlagen
bouwput MST 26-6-2012.jpg
Dimitri
Member
Member

Bericht door Dimitri »

Dat wordt ook weer een gigantische bouwput. Ik verwacht 3 hijskranen 8)
Twekkelerveld
Member
Member

Ik denk 4. 8)
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

De eerste kraan is geplaatst.
Wat sas as dós was kaans.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Hendrik schreef:De eerste kraan is geplaatst.
Hier is die dan:
Bijlagen
mst bouwkraan 05-07-2012.jpg
Twekkelerveld
Member
Member

Mooie foto. Ik ben benieuwd hoeveel er bij komen. :)
Plaats reactie