
Infrastructuur in Enschede
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Nog even en er komt weer een viaduct en gaat het hele stuk weer naar 2x2 rijbanen. Mag wat kosten maar tja wat heb je dan? 

Een goed begin heeft geen einde
Re: Infrastructuur in Enschede
Het gaat eigenlijk over de Enschedesestraat in Hengelo. zie foto Tubantia.Vincent1971 schreef:Nog even en er komt weer een viaduct en gaat het hele stuk weer naar 2x2 rijbanen. Mag wat kosten maar tja wat heb je dan?
- Bijlagen
-
- straat_2296832a.jpg (62.74 KiB) 11412 keer bekeken
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Ik weet niet waar precies die ongelukken zijn gebeurd, maar er zitten een paar hele hele rare slingers in die straat nu. Dat is vragen om problemen. Ik moet wel zeggen dat het Enschedese gedeelte wel heel mooi is geworden met o.a. die led verlichting.
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Yep heb ik dan iets anders gezegd? Ik voor mij vind het gedeelte van die straat in Enschede ook heel ongelukkig. Ben benieuwd als bijvoorbeeld FC Twente gaat spelen met een belangrijke wedstrijd hoe het hier zal verlopen.Arie schreef:Het gaat eigenlijk over de Enschedesestraat in Hengelo. zie foto Tubantia.Vincent1971 schreef:Nog even en er komt weer een viaduct en gaat het hele stuk weer naar 2x2 rijbanen. Mag wat kosten maar tja wat heb je dan?
Een goed begin heeft geen einde
Re: Infrastructuur in Enschede
Ik kom elke werkdag om 7.45 u over de straat richting Hengelo. Van de gesignaleerde problemen in de TUB heb ik nog nooit wat gemerkt. Ik ben nooit ingehaald, heb het ook nooit gezien of gehoord. Ook niet op de terugweg 's middags. Ik heb het idee dat de problemen niet groter zijn dan in de oude situatie. Toen werd er wel vaker gejakkerd. In het Enschedese deel is de weg nog niet af. Wat ik wel een probleem vind is dat komende van de Grolsch Veste en als je richting Hengelo wilt er een gevaarlijke situatie ontstaat. Als je namelijk voor de verkeerslichten wacht en je krijgt aan beide kanten groen kun je aan de stadionkant niet goed inschatten welke richting het tegemoetkomende verkeer kiest. De tegemoetkomenden kunnen namelijk richting Hengelo gaan of oversteken richting stadion. Soms is het russische roulette, welke richting kiest men. Bijna elke ochtend gaat het maar net goed. Als dit kruispunt als laatste opnieuw wordt ingericht hoop ik dat men daar aandacht voor heeft.
En het probleem(pje) van Vincent zie ik niet, FC Twente heeft toch al ruim een half jaar gespeeld zonder problemen na afloop?
En het probleem(pje) van Vincent zie ik niet, FC Twente heeft toch al ruim een half jaar gespeeld zonder problemen na afloop?
Wat sas as dós was kaans.
Re: Infrastructuur in Enschede
Enschede wil weten wat er op de weg gebeurt
vrijdag 23 maart 2012
ENSCHEDE - Meten is weten. Vanuit die gedachte wil de gemeente ruim vier ton investeren in meetpunten bij 44 verkeerslichten. Via deze detectielussen in het wegdek kan de actuele verkeersintensiteit worden berekend. Die gegevens worden gebruikt om de reistijd tussen kruispunten te bepalen. Informatie die via dynamische route informatiepanelen (DRIP’s) langs de RW35, radio en mobieltjes gedeeld kan worden met automobilisten.
Het plaatsen van deze meetpunten is een onderdeel van Twente Mobiel. Een regionaal project dat is opgezet om data te verzamelen, die betrekking hebben op de actuele verkeerssituatie op het Twentse wegennet. Een klus die wordt uitgevoerd door het rijk, de provincie, Enschede, Hengelo en Almelo. Op Enschede’s grondgebied worden 22 regionale en 22 lokale meetpunten aangelegd. Bij de Regio Twente is voor deze maatregel een subsidie van ruim drie ton aangevraagd.
Afhankelijk van de exacte massa geven voertuigen een uniek profiel af. Een auto mét trekhaak geeft bijvoorbeeld al een ander profiel af dan een auto zonder trekhaak. Alle profielen worden opgeslagen en vergeleken met de profielen afkomstig van andere kruispunten. Op die manier kan de reistijd tussen bepaalde punten worden berekend.
De proef die vorig jaar met dit VIP-systeem (Voertuig Inductie Profiel) werd gedaan, toonde aan dat deze nieuwe techniek erg nauwkeurig is. De informatie die zo wordt verzameld is niet te herleiden tot persoonlijke gegevens. De data worden alleen gebruikt voor algemeen onderzoek naar verkeersbewegingen en algemene voorlichting. Daarom is het systeem niet strijdig met de privacyregels. De Regio Twente zorgt er dit jaar voor dat de 22 regionale meetpunten worden gerealiseerd en onderhouden. Per 1 januari 2013 moet het systeem actief zijn. De 22 lokale meetpunten moeten de gemeente meer inzicht geven in de reistijden en intensiteit op het Enschedese wegennet. Ook wordt duidelijk wat de effecten zijn van bepaalde evenementen, zoals Duitse feestdagen.
Vorig jaar werden in Enschede op zeven locaties meetpunten gerealiseerd voor de DRIP’s langs de RW 35. Het VIP-systeem werd met succes beproefd op de routes Westerval-Parkweg, Zuiderval-Haaksbergerstraat en Oostweg-Gronausestraat. Tussen de RW35-Westerval en RW35-Oostweg kan de techniek niet worden toegepast. De verkeersregelinstallaties op deze trajecten zijn voorzien van een ander type regelautomaat. Een ander systeem moet hier uitkomst bieden.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... ebeurt.ece
vrijdag 23 maart 2012
ENSCHEDE - Meten is weten. Vanuit die gedachte wil de gemeente ruim vier ton investeren in meetpunten bij 44 verkeerslichten. Via deze detectielussen in het wegdek kan de actuele verkeersintensiteit worden berekend. Die gegevens worden gebruikt om de reistijd tussen kruispunten te bepalen. Informatie die via dynamische route informatiepanelen (DRIP’s) langs de RW35, radio en mobieltjes gedeeld kan worden met automobilisten.
Het plaatsen van deze meetpunten is een onderdeel van Twente Mobiel. Een regionaal project dat is opgezet om data te verzamelen, die betrekking hebben op de actuele verkeerssituatie op het Twentse wegennet. Een klus die wordt uitgevoerd door het rijk, de provincie, Enschede, Hengelo en Almelo. Op Enschede’s grondgebied worden 22 regionale en 22 lokale meetpunten aangelegd. Bij de Regio Twente is voor deze maatregel een subsidie van ruim drie ton aangevraagd.
Afhankelijk van de exacte massa geven voertuigen een uniek profiel af. Een auto mét trekhaak geeft bijvoorbeeld al een ander profiel af dan een auto zonder trekhaak. Alle profielen worden opgeslagen en vergeleken met de profielen afkomstig van andere kruispunten. Op die manier kan de reistijd tussen bepaalde punten worden berekend.
De proef die vorig jaar met dit VIP-systeem (Voertuig Inductie Profiel) werd gedaan, toonde aan dat deze nieuwe techniek erg nauwkeurig is. De informatie die zo wordt verzameld is niet te herleiden tot persoonlijke gegevens. De data worden alleen gebruikt voor algemeen onderzoek naar verkeersbewegingen en algemene voorlichting. Daarom is het systeem niet strijdig met de privacyregels. De Regio Twente zorgt er dit jaar voor dat de 22 regionale meetpunten worden gerealiseerd en onderhouden. Per 1 januari 2013 moet het systeem actief zijn. De 22 lokale meetpunten moeten de gemeente meer inzicht geven in de reistijden en intensiteit op het Enschedese wegennet. Ook wordt duidelijk wat de effecten zijn van bepaalde evenementen, zoals Duitse feestdagen.
Vorig jaar werden in Enschede op zeven locaties meetpunten gerealiseerd voor de DRIP’s langs de RW 35. Het VIP-systeem werd met succes beproefd op de routes Westerval-Parkweg, Zuiderval-Haaksbergerstraat en Oostweg-Gronausestraat. Tussen de RW35-Westerval en RW35-Oostweg kan de techniek niet worden toegepast. De verkeersregelinstallaties op deze trajecten zijn voorzien van een ander type regelautomaat. Een ander systeem moet hier uitkomst bieden.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... ebeurt.ece
- Bijlagen
-
- file_2337665a.jpg (166.28 KiB) 11294 keer bekeken
Re: Infrastructuur in Enschede
6,1 miljoen voor tweede fase Auke Vleerstraat
dinsdag 27 maart 2012
ENSCHEDE - De verdubbeling van de Auke Vleerstraat gaat de tweede fase in. Ruim 6 miljoen euro wil het college van B en W vrijmaken voor de aanpassing van het deel tussen de Twekkeler Es en het Transportcentrum. Een klus die eind 2013 moet zijn geklaard. Tegelijkertijd is de raad ook al het ontwerp voor het tracé spoortunnel-Hengelosestraat gepresenteerd.
Het opvallendste onderdeel hier is de aanleg van een parallelweg die alle bedrijven aan de westzijde van de Auke Vleerstraat gaat ontsluiten. Een oplossing die ook de voorkeur heeft van de wijkraad Twekkelerveld, het Groenberaad en de ondernemersvereniging van het B & S-Park.
Het grote voordeel van deze nieuwe parallelweg is dat een aantal bedrijven niet meer ontsloten hoeft te worden via het perceel van de buurman. Ook geeft deze aanpak de fietsers meer ruimte.
Tussen de Twekkeler Es en het Transportcentrum wordt het aantal rijbanen dus verdubbeld (straks twee keer twee rijstroken). Hiervoor moet de gemeente nog wel vier percelen aankopen. In het voortraject heeft de gemeente veelvuldig overleg gevoerd met onder meer de Buurtkring Twekkelo, de ondernemers op het Transportcentrum, Groenberaad en de Vereniging Behoud Twekkelo. Toch sluit het college niet uit dat er bezwaren worden ingediend tegen het bestemmingsplan. Vertraging is dan onherroepelijk het gevolg.
Het verkeer dat vanaf de Burgemeester Stroinkstraat komt wordt via het Transportcentrum richting de Auke Vleerstraat geleid. Die gecombineerde aansluiting moet het sluipverkeer door Twekkelo minder aantrekkelijk maken. Om de doorstroming op de Auke Vleerstraat te bevorderen wil de gemeente het aantal wegaansluitingen zo beperkt mogelijk houden. Aan de oostzijde van ‘de Auke Vleer’ komt een fietspad van 3,50 meter breed dat in beide richtingen te berijden is.
Enschede hoeft niet alleen op te draaien voor de kosten van deze reconstructie. Eind 2010 heeft de Regio Twente al een bedrag van 3 miljoen euro in het vooruitzicht gesteld. Als de raad later dit jaar bij de behandeling van de Kadernota alsnog op de rem trapt heeft dat wel financiële consequenties. Op dat moment is er waarschijnlijk al voor een miljoen euro aan kosten gemaakt. Dat heeft vooral te maken met het verleggen van nutsleidingen, waaronder die van de stadsverwarming.
Inmiddels is de eerste fase van de verdubbeling zo goed als klaar.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... straat.ece
dinsdag 27 maart 2012
ENSCHEDE - De verdubbeling van de Auke Vleerstraat gaat de tweede fase in. Ruim 6 miljoen euro wil het college van B en W vrijmaken voor de aanpassing van het deel tussen de Twekkeler Es en het Transportcentrum. Een klus die eind 2013 moet zijn geklaard. Tegelijkertijd is de raad ook al het ontwerp voor het tracé spoortunnel-Hengelosestraat gepresenteerd.
Het opvallendste onderdeel hier is de aanleg van een parallelweg die alle bedrijven aan de westzijde van de Auke Vleerstraat gaat ontsluiten. Een oplossing die ook de voorkeur heeft van de wijkraad Twekkelerveld, het Groenberaad en de ondernemersvereniging van het B & S-Park.
Het grote voordeel van deze nieuwe parallelweg is dat een aantal bedrijven niet meer ontsloten hoeft te worden via het perceel van de buurman. Ook geeft deze aanpak de fietsers meer ruimte.
Tussen de Twekkeler Es en het Transportcentrum wordt het aantal rijbanen dus verdubbeld (straks twee keer twee rijstroken). Hiervoor moet de gemeente nog wel vier percelen aankopen. In het voortraject heeft de gemeente veelvuldig overleg gevoerd met onder meer de Buurtkring Twekkelo, de ondernemers op het Transportcentrum, Groenberaad en de Vereniging Behoud Twekkelo. Toch sluit het college niet uit dat er bezwaren worden ingediend tegen het bestemmingsplan. Vertraging is dan onherroepelijk het gevolg.
Het verkeer dat vanaf de Burgemeester Stroinkstraat komt wordt via het Transportcentrum richting de Auke Vleerstraat geleid. Die gecombineerde aansluiting moet het sluipverkeer door Twekkelo minder aantrekkelijk maken. Om de doorstroming op de Auke Vleerstraat te bevorderen wil de gemeente het aantal wegaansluitingen zo beperkt mogelijk houden. Aan de oostzijde van ‘de Auke Vleer’ komt een fietspad van 3,50 meter breed dat in beide richtingen te berijden is.
Enschede hoeft niet alleen op te draaien voor de kosten van deze reconstructie. Eind 2010 heeft de Regio Twente al een bedrag van 3 miljoen euro in het vooruitzicht gesteld. Als de raad later dit jaar bij de behandeling van de Kadernota alsnog op de rem trapt heeft dat wel financiële consequenties. Op dat moment is er waarschijnlijk al voor een miljoen euro aan kosten gemaakt. Dat heeft vooral te maken met het verleggen van nutsleidingen, waaronder die van de stadsverwarming.
Inmiddels is de eerste fase van de verdubbeling zo goed als klaar.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... straat.ece
- Bijlagen
-
- Auke Vleerstraat. foto Wouter Borre
- auke_vleer_af_wb_2342255a.jpg (52.89 KiB) 11260 keer bekeken
Re: Infrastructuur in Enschede
Fietssnelweg Hengelo-Borne kost 2,5 miljoen
woensdag 09 mei 2012
HENGELO/BORNE - Na de zomer wordt begonnen met de aanleg van het gedeelte van de fietssnelweg F35 tussen Hengelo en Borne.
Met de aanleg is een investering van een kleine 2,5 miljoen euro gemoeid.
Het gaat om het gedeelte van de F35 tussen de Grobbentunnel en de Lemerijweg. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid wil de gemeente Hengelo haast maken met de aanleg. Met name de huidige (brom)fietsoversteek van de Oude Hengeloseweg met de doorgetrokken Amerikalaan wordt als onveilig ervaren. Met de aanleg van de F35 kunnen Bornse scholieren straks veilig op de fiets richting Twickel College.
De gemeente verwacht dat in september/oktober wordt begonnen met de aanleg. In de loop van volgend jaar moet de nieuwe fietsroute klaar zijn.
De Regio Twente en het Rijk nemen 80% van de kosten voor hun rekening. De gemeente Hengelo draagt zelf ruim vier ton bij.
De F35 vormt een snelle fietsverbinding tussen Enschede en Nijverdal. Vorig jaar werd al het gedeelte tussen Enschede en Hengelo in gebruik genomen. Het verdere tracé tot aan de Grobbentunnel moet nog vastgesteld worden.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/middentw ... iljoen.ece
woensdag 09 mei 2012
HENGELO/BORNE - Na de zomer wordt begonnen met de aanleg van het gedeelte van de fietssnelweg F35 tussen Hengelo en Borne.
Met de aanleg is een investering van een kleine 2,5 miljoen euro gemoeid.
Het gaat om het gedeelte van de F35 tussen de Grobbentunnel en de Lemerijweg. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid wil de gemeente Hengelo haast maken met de aanleg. Met name de huidige (brom)fietsoversteek van de Oude Hengeloseweg met de doorgetrokken Amerikalaan wordt als onveilig ervaren. Met de aanleg van de F35 kunnen Bornse scholieren straks veilig op de fiets richting Twickel College.
De gemeente verwacht dat in september/oktober wordt begonnen met de aanleg. In de loop van volgend jaar moet de nieuwe fietsroute klaar zijn.
De Regio Twente en het Rijk nemen 80% van de kosten voor hun rekening. De gemeente Hengelo draagt zelf ruim vier ton bij.
De F35 vormt een snelle fietsverbinding tussen Enschede en Nijverdal. Vorig jaar werd al het gedeelte tussen Enschede en Hengelo in gebruik genomen. Het verdere tracé tot aan de Grobbentunnel moet nog vastgesteld worden.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/middentw ... iljoen.ece
- Bijlagen
-
- foto Charel van Tendeloo
- snel_2389153h.jpg (19.6 KiB) 11125 keer bekeken
Re: Infrastructuur in Enschede
Je fiets is snel weg
Of
Fiets 35 km/u op deze snelweg voor de fiets
Of
De oorsprong van F ligt in de Semitische letter wâw die ook voor /v/ en /w/ gebruikt werd en waarschijnlijk oorspronkelijk een knots of haak voorstelde. (Wikip.) …… dus: Snél weg! Daar komt de knots!
Zijn de ge- en verboden al bekend? Mag je er stoppen om een foto te maken? Geldt er een stopverbod of een bandplakverbod? Misschien zelf een vliegjeuitooghalenstopverbod, of tochdieregenjasmaaraandoenstopverbod?
Zijn er inhaalhavens c.q. parkeerhavens?
Zoveel nieuwe dingen brengen zoveel onzekerheid en vragen

Of
Fiets 35 km/u op deze snelweg voor de fiets
Of
De oorsprong van F ligt in de Semitische letter wâw die ook voor /v/ en /w/ gebruikt werd en waarschijnlijk oorspronkelijk een knots of haak voorstelde. (Wikip.) …… dus: Snél weg! Daar komt de knots!
Zijn de ge- en verboden al bekend? Mag je er stoppen om een foto te maken? Geldt er een stopverbod of een bandplakverbod? Misschien zelf een vliegjeuitooghalenstopverbod, of tochdieregenjasmaaraandoenstopverbod?
Zijn er inhaalhavens c.q. parkeerhavens?
Zoveel nieuwe dingen brengen zoveel onzekerheid en vragen




- enschedeinansichten
- Member
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Infrastructuur in Enschede
Toch wel jammer dat ik zo weinig van Enschede naar Nijverdal hoef te fietsen. 

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Re: Infrastructuur in Enschede
Dagelijks rijd ik een stukje op de F35. Ik mis:Veteraan schreef:Je fiets is snel weg
Of
Fiets 35 km/u op deze snelweg voor de fiets
Of
De oorsprong van F ligt in de Semitische letter wâw die ook voor /v/ en /w/ gebruikt werd en waarschijnlijk oorspronkelijk een knots of haak voorstelde. (Wikip.) …… dus: Snél weg! Daar komt de knots!
Zijn de ge- en verboden al bekend? Mag je er stoppen om een foto te maken? Geldt er een stopverbod of een bandplakverbod? Misschien zelf een vliegjeuitooghalenstopverbod, of tochdieregenjasmaaraandoenstopverbod?
Zijn er inhaalhavens c.q. parkeerhavens?
Zoveel nieuwe dingen brengen zoveel onzekerheid en vragen![]()
![]()
![]()
- een vluchtstrook;
- in- en uitvoegstroken;
- dubbele rijbanen;
- altijd voorrang;
- altijd wind mee.
Dat laatste zal ik maar niet zo'n punt van maken, al kan een beetje hobbyist gewoon een ventilator op de bagagedrager bevestigen aangesloten op de dynamo.
De op- en afritten zijn snelwegonwaardig, je moet er met een haakse bocht af en wel met zodanig gereduceerde snelheid dat de regengoot zonder levensgevaar over te steken is.
Even verderop (voorbij Kristalbad) moet je schuin een spoor oversteken. De rijbaan is er enigzins op aangepast maar niet zodanig dat het gevaar om met het voorwiel in het treintracé te geraken voldoende is gereduceerd.
De voorrangssituatie vind ik nog verontrustender. Op de fietssnelweg moet je bij het geringste kruisende landweggetje nog voorrang geven aan eventueel aldaar passerend verkeer.
Enfin... Leuk concept die fietssnelweg maar we zijn er nog niet!
Re: Infrastructuur in Enschede
In een poging het verkeer beter te laten doorstromen (stad uit) in de Prinsessentunnel en op de Hengelosestraat, in combinatie met de nieuwe busbaan Boddenkamp gaat dit gebeuren:
1. Rechtse strook in de tunnel wordt geheel voor rechtsaf richting stadskantoor/station.
2. Rechtse deel busbaan wordt geheel voor de richting Hengelo en loopt na het kruispunt door over de huidige busbaan tot aan de Boddenkampstraat en komt daar weer op de oude route uit.
3. Huidige opstelstrook voor Hengelo wordt opstelstrook bussen stad uit.
1. Rechtse strook in de tunnel wordt geheel voor rechtsaf richting stadskantoor/station.
2. Rechtse deel busbaan wordt geheel voor de richting Hengelo en loopt na het kruispunt door over de huidige busbaan tot aan de Boddenkampstraat en komt daar weer op de oude route uit.
3. Huidige opstelstrook voor Hengelo wordt opstelstrook bussen stad uit.
Re: Infrastructuur in Enschede
Afgesloten Prinsessetunnel zorgt voor verkeerschaos
maandag 25 juni 2012 |
ENSCHEDE - De weg tussen de Prinsessetunnel en de Boddenkampstraat is zeker drie tot vier weken gesloten voor verkeer.
„Allereerst om de aansluiting van de busbaan bij Boddenkamp op de Hengelosestraat te voltooien”, zegt projectmanager Erik Rouwette van de gemeente Enschede. „Daarnaast grijpen we de mogelijkheid om aan beide kanten van de tunnel de verkeerssituatie te verbeteren.”
De afgesloten tunnel leverde gisteren direct al een chaos op. „Naast dat mensen nog zoekende zijn, stonden ook de verkeerslichten bij de Parkweg en Tubantiasingel uit”, zegt Rouwette. „Er zijn geluiden dat de bebording onduidelijk is vanaf Hengelo. Maar dat wordt zo snel mogelijk geregeld.”
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... schaos.ece
maandag 25 juni 2012 |
ENSCHEDE - De weg tussen de Prinsessetunnel en de Boddenkampstraat is zeker drie tot vier weken gesloten voor verkeer.
„Allereerst om de aansluiting van de busbaan bij Boddenkamp op de Hengelosestraat te voltooien”, zegt projectmanager Erik Rouwette van de gemeente Enschede. „Daarnaast grijpen we de mogelijkheid om aan beide kanten van de tunnel de verkeerssituatie te verbeteren.”
De afgesloten tunnel leverde gisteren direct al een chaos op. „Naast dat mensen nog zoekende zijn, stonden ook de verkeerslichten bij de Parkweg en Tubantiasingel uit”, zegt Rouwette. „Er zijn geluiden dat de bebording onduidelijk is vanaf Hengelo. Maar dat wordt zo snel mogelijk geregeld.”
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... schaos.ece
Re: Infrastructuur in Enschede
Pff dit stuk ligt er echt vaak uit zeg..
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
denk een of ander subsidie potje die op moet
Een goed begin heeft geen einde
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Waarom ze het fietspad aan stationzijde, richting twekkelerveld, weglaten is mij een raadsel. Moeten straks de fietsers eerst de straat oversteken en dan rechtsafbuigen? Lijkt mij voor zowel de fietsers en automobilisten een rare situatie.
Re: Infrastructuur in Enschede
Ah kijk, eerste asfalt ligt er al. Ook mooi dat de boom op foto 4 gespaard wordt.