Raad de plek
Re: Raad de plek
Nee, kijk naar de bomen op de achtergrond. DIE staan er nog.
Wat sas as dós was kaans.
Hofstraat

Hierbij het nieuwe zoekplaatje
Niet goed.Peter.h schreef:Emmastraat?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Toen ik het plaatje zag was er direct herkenning maar ik moest toch even nadenken.
Ik ben geboren aan de Bloemendaalstraat en mijn Opa (die daar woonde ) was een fervente roken.
Wij mochten dan ook wel eens even wat te roken (voor hem) halen en dan was de vraag "wil jij even naar 't hoekje gaan?"
Dit is dus 't hoekje aan de Dennenweg. Ik was dat beeld al lang vergeten en het is mooi om dat weer te zien.
Later stond daar op zaterdag ook een viskraam. Daar haalden we een stoombokking.
Ik geef het plaatsen van een nieuw zoekplaatje even door aan de jongere garde zodat die ook even aan bod komen. ( mijn computer wil op dit moment niet meer uploaden)
Ik ben geboren aan de Bloemendaalstraat en mijn Opa (die daar woonde ) was een fervente roken.
Wij mochten dan ook wel eens even wat te roken (voor hem) halen en dan was de vraag "wil jij even naar 't hoekje gaan?"
Dit is dus 't hoekje aan de Dennenweg. Ik was dat beeld al lang vergeten en het is mooi om dat weer te zien.
Later stond daar op zaterdag ook een viskraam. Daar haalden we een stoombokking.

Ik geef het plaatsen van een nieuw zoekplaatje even door aan de jongere garde zodat die ook even aan bod komen. ( mijn computer wil op dit moment niet meer uploaden)

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Heel goed Willem. Niet geweten dat jij daar ook bent geboren. Ik ben ook geboren op het Pathmos. Ik heb meer dan 55 jaar daar aan de Dennenweg gewoond tot de afbraak van de zgn Drentse Buurt.
ok maar wat was nou de naam van dat winkeltje?
hoek dennenweg en welke straat nog meer.?
bvd
bvd
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik heb er tot mijn vierde gewoond. Maar kwam daar later erg vaak, wandelclub, speeltuin enz.Arie schreef:Heel goed Willem. Niet geweten dat jij daar ook bent geboren. Ik ben ook geboren op het Pathmos. Ik heb meer dan 55 jaar daar aan de Dennenweg gewoond tot de afbraak van de zgn Drentse Buurt.
Het was de sigarenwinkel van Nieuwe Weme. Er was daar ook een autorijschool gevestigd. De lesauto staat nog op de foto en daarin heb ik nog rijles gehad. Het is op de hoek met de Zweringweg en de Usselerweg. Er stond daar na de afbraak van de woningen ook nog een viskraam.frank n schreef:ok maar wat was nou de naam van dat winkeltje?
bvd
dat probleem heb ik ook,ik had graag een wat recentere foto geplaatst´.
sd kaartje rechtstreeks in compu doet niet meer en foto,s uploaden met kabeltje ook niet ....zucht
tijd voor een nieuwe computer.
dat probleem heb ik ook,ik had graag een wat recentere foto geplaatst´.
sd kaartje rechtstreeks in compu doet niet meer en foto,s uploaden met kabeltje ook niet ....zucht
tijd voor een nieuwe computer.
Ik weet niet wat je onder jong verstaat, ben zelf van 1948
K 'heb nog wel wat liggen, maar ik laat anderen graag voorgaan.

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
@ Hendrik.
Als er niets komt dan gewoon wat plaatsen.
Het gaat toch snel. 
Als er niets komt dan gewoon wat plaatsen.

- Vincent1971
- Member
hoek borneostraat beltstraat gezien in de richting naar diezerstraat
Toevallig nu hier in de buurt aan het werk ,van dit plaatje bestaat nu niets meer .
Konden we maar terug in de tijd om een keer te wandelen in het enschede van toen.
Toevallig nu hier in de buurt aan het werk ,van dit plaatje bestaat nu niets meer .
Konden we maar terug in de tijd om een keer te wandelen in het enschede van toen.