Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Skywalker

Re: Stadsveld: Gezondheidscentrum + appartementen

#361 Bericht door Skywalker » di mar 15, 2011 1:43 pm

Als je de muren nog niet gedaan hebt zou ik de vensterbank er gewoon uit halen. Heb je zo gedaan en het kost je een keer 35-50 euro per meter voor een nieuwe.

Ankiejjj

#362 Bericht door Ankiejjj » di mar 15, 2011 11:01 pm

Tja de vensterbanken zijn idd niet super mooi... Maar wat dachten jullie van die roze voordeur dan?? Wij zijn ook erg druk bezig met klussen!! De opzichter was idd erg nauwkeurig en wij laten dan ook niet alles doen. Zoals een voeg in de wc die niet helemaal recht zit. Zit rechts onder het toilet en ziet niemand. Of je moet er op je knieën onder gaan liggen. Verder zijn de meeste dingen die niet goed waren nu opgelost.
Hebben jullie trouwens ook moeite met sommige muren? Wij wouden de bergingen alleen sausen en er vielen gewoon stukken muur af!

Skywalker

#363 Bericht door Skywalker » wo mar 16, 2011 12:10 am

Die roze deur is inderdaad ook niet echt mijn ding nee :) Dat is in ieder geval vrij gemakkelijk op te lossen met een likje verf. Ik heb zelf ook het idee dat het stucwerk soms wel snel loslaat bij de muren. Bij 1 muur heb ik ook een relatief groot stuk isolatiemateriaal van zo'n 5cm waar gewoon overheen gestuct is. Je drukt daar zo met je vinger doorheen... De aannemer zou dit oplossen, maar het duurde zo lang dat de schilder dit inmiddels al gedaan heeft.

Het hangt overigens wel sterk af van de muur. De buitenmuren zijn echt oersterk. Ik krijg het nauwelijks voor elkaar om de spijkers uit deze muren te halen waarmee de plinten vast zijn gezet. Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om ze af te slijpen met een slijptol. Bij de binnenmuren daarentegen trek je de plinten zo met spijker en al van de muur.

Als je het nog niet gedaan heb is het denk ik ook verstandig om de vloeren nog even te controleren. Ik heb namelijk op 3 verschillende plekken een holte in de vloer. Die moeten ze nog gaan injecteren met vulmiddel. Als je daar nu niets aan doet en je laat er straks iets op vallen heb je kans dat je vloer kapot gaat. Was wel scherp opgemerkt door de bouwkundige.

Lazrambo
Member
Member

#364 Bericht door Lazrambo » do mar 17, 2011 9:49 am

Hoi buren,

bij mij komt het nu ook aardig op gang, gisteren is de keuken erin gezet en in de loop van deze week gaan we de muren afmaken.

@Skywalker
Bij één van de slaapkamers viel het stucwerk eraf bij het verwijderen van de plint en tot mijn verbazing zag ik daarna alleen isolatiemateriaal van 10cm breed en 5 cm hoog en geen gipsblok/beton!! Ik vind het niet netjes en heb dit ook doorgegeven aan de toezichthouder zodat hij de aannemer hierover informeert.

Ankiejjj

#365 Bericht door Ankiejjj » do mar 17, 2011 6:04 pm

@skywalker: hoe kun je daar je vloeren op controleren dan?

Skywalker

#366 Bericht door Skywalker » do mar 17, 2011 6:48 pm

Even een grote schroevendraaier pakken en met de achterkant op de vloer tikken. Elke kamer in 16 vlakken ofzo delen en daar overal even op tikken en als het hol klinkt moeten ze het repareren.

SuuSsS

#367 Bericht door SuuSsS » do mar 17, 2011 8:58 pm

Thnx voor de vloertip! Ik ga morgen meteen ff controleren. En die plinten zijn idd niet uit de buiten muren te krijgen haha, als ik dat had geweten dan had ik ze er helemaal niet aan laten zetten. En dat hadden we kunnen weten want dat heeft ergens ingestaan, maar ja als die papieren en brochures heb ik allemaal al zo lang geleden gelezen daar denk je toch niet meer aan.
En die buitendeuren tja, zalmroze..:S en met schilderen mag je alleen de binnenkant doen en dat vind ik ook niet wat, dus dan blijft het maar zo.
Morgen weer flink aan de bak en dan is de keuken ook klaar en dan heel langzaam aan begint het ergens op te lijken.

Iedereen succes met klussen!!!

Ankiejjj

#368 Bericht door Ankiejjj » do mar 17, 2011 10:42 pm

Die vloeren moeten wij dan ook maar even gaan controleren bedankt voor de tip. Ja die plinten zijn rot. Met een bijtel en een hamer halen wij ze van de muur af. De spijkers slaan we dan niet de muur in, als je er schuin op slaat knappen ze wel af.
Wij hebben de binnenkant van de deur wel geschilderd. Wij hadden een grijze schuifpui die we ook al wit hebben gemaakt. De keuken zit er in, de slaapkamers zijn behangen en morgen wordt de kamer gespact. Schiet aardig op dus! :-)

Succes nog allemaal met klussen!

Lazrambo
Member
Member

#369 Bericht door Lazrambo » vr mar 18, 2011 10:16 am

Waar ik bang voor was is uitgekomen, bij mij lekt de waterleiding in de badkamer :(
Slaapkamer erachter zie ik een grote watervlek in de muur precies bij het punt waar de aansluitingen van de wasbak zitten.

Maak vaak gebruik van de waskraan en controleer het muurtje erachter zou ik zeggen want hoe eerder je dit ontdekt hoe beter. Nu moet bij mij waarschijnlijk de tegels eraf en een nieuw muurtje komen.

Skywalker

#370 Bericht door Skywalker » vr mar 18, 2011 10:39 am

Damn, dat is echt kloten. Hoe snel gaan ze dat repareren dan? Gaan ze dan de andere kant van de muur ook opnieuw doen (met spachtelputz)?

Ze moesten bij mij nog een verwarming recht zetten (zat er scheef in). Ze hadden niet eens een opvangbakje ofzo en lieten de verwarming gewoon leeglopen in de woonkamer. Alsof het nog niet vochtig genoeg is... De schilder vroeg nog of hij wel echt een loodgieter was, maar die opmerking werd niet zo gewaardeerd :lol:

Arie
Member
Member

#371 Bericht door Arie » zo mar 27, 2011 1:20 am

Foto noodlanding luchtballon SL Louwesstraat Enschede
zie: http://twitpic.com/4dl5nq
De stadsfotograaf zonder grenzen

Perceptor
Member
Member

#372 Bericht door Perceptor » zo mar 27, 2011 9:43 pm

Da's een handige plek om te landen...
In Roombeek is volgens mij iemand met z'n scootmobiel de vijver achter het Rozendaal ingereden. Dat ding stond druipend naast een takelwagen met een aantal politieagenten op de been. Hopelijk is de bestuurder er zonder kleerscheuren afgekomen.

Skywalker

#373 Bericht door Skywalker » zo mar 27, 2011 10:41 pm

Haha, geweldig. Jammer dat ik er net niet was!

Gaat alles verder goed met het klussen/inrichten/verhuizen?

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#374 Bericht door enschedeinansichten » zo mar 27, 2011 11:35 pm

Arie schreef:Foto noodlanding luchtballon SL Louwesstraat Enschede
zie: http://twitpic.com/4dl5nq
Tja, brandstof wordt verschrikkelijk duur. :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Lazrambo
Member
Member

#375 Bericht door Lazrambo » wo apr 13, 2011 4:36 pm

Volgens mij is iedereen bijna klaar met de woning :)

Skywalker

#376 Bericht door Skywalker » do apr 14, 2011 10:23 am

Ik heb niet het idee dat er al veel zijn die er daadwerkelijk wonen. Ik zie als ik door de voordeur naar binnen kijk hier en daar toch ook nog wel wat werk liggen :)

Zelf heb ik nog wel het e.e.a. te doen (plinten, vensterbanken, trap, trapleuningen, etc), maar in principe kan ik (en ga ik) er binnenkort intrekken.

Skywalker

#377 Bericht door Skywalker » ma apr 18, 2011 4:54 pm

Heeft iemand trouwens al een werkende glasvezel verbinding? Ik heb die van mij al zo'n 6 weken geleden aangevraagd, maar er uberhaupt nog niets van gehoord...

Lazrambo
Member
Member

#378 Bericht door Lazrambo » wo apr 20, 2011 12:25 pm

Ik heb internet van Telfort genomen, vond glasvezel nu nog te duur

Arie
Member
Member

#379 Bericht door Arie » za apr 23, 2011 2:51 pm

Ons Huis en gemeente ondertekenen exploitatieovereenkomst Akkerstraat/Stadsveld

Op donderdag 14 april hebben Ben Meijer (directeurbestuurder Ons Huis) en wethouder Myra Koomen (gemeente Enschede) de exploitatieovereenkomst ondertekend voor het complex op de hoek van de Akkerstraat en wethouder Nijhuisstraat in de wijk Stadsveld. Het is het eerste project in de herontwikkeling van het winkelgebied van Stadsveld (Enschede West). Het bouwteam bestaande uit Ons Huis en aannemer Koopmans Bouw, hebben deze belangrijke ontwikkeling samen voorbereid. Na verdere voorbereiding zal Koopmans na de zomervakantie 2011 starten met de bouw. Begin 2013 staat oplevering gepland.

In het complex worden in opdracht van Ons Huis 77 huurappartementen gerealiseerd en een parkeergarage. Op de begane grond komt een Emté supermarkt. Daarnaast is er op de begane grond nog circa 1200m² beschikbaar voor andere winkels. In de exploitatieovereenkomst zijn ook afspraken gemaakt over de inrichting van de openbare ruimte op het voorplein van de Akkerstraat/wethouder Nijhuisstraat. De huidige supermarkt op dit betreffende plein wordt gesloopt. Het plein wordt ingericht als parkeervoorziening en openbare ruimte.

Het project is een belangrijke stap in de totale herontwikkeling van het winkelgebied van Stadsveld. Een van de doelstellingen was om de winkelvoorzieningen te concentreren in het hart van Stadsveld en een betere differentiatie in de woningvoorraad. Ons Huis is opdrachtgever en eigenaar, zij investeert ruim 20 miljoen euro. De gemeente investeert 1,5 miljoen Euro in het project uit de Investeren Stedelijke Vernieuwing (ISV) gelden.
Bron: http://www.enschede.nl/actueel/pers/02529/
De stadsfotograaf zonder grenzen

Hendrik
Member
Member

#380 Bericht door Hendrik » za apr 23, 2011 9:28 pm

Is dat het project dat al een paar jaar in de ijskast zit? Of iets geheel anders? Op dit forum was men enthousiast over het mooie stedelijke blok. De buurt was minder blij. Wat wordt het? Hopelijk dat oorpronkelijke ontwerp.
Wat sas as dós was kaans.

Plaats reactie