Laten ze die gasten in Zuid of Noord droppen.
Ik snap het wel: Italiaanse steegjes zijn hartstikke leuk zolang ze maar niet te dicht in de buurt van jouw gebouw komen. Je moet je ego wel beschermen.Prima plan, zeker vergeleken met waar men in eerste instantie mee aankwam. Toch jammer dat de noordvleugel tegen de grond gaat. Er is nu een heel aardig steegje ontstaan tussen het Muziekkwartier en De Wonne. In een interview beweerde Hoogstad zo'n fan van Italiaanse steden en straatjes te zijn. Het is dan ook vreemd dat hij heeft geeist dat de noordvleugel verdwijnt.
Nou ik kan wel een reden verzinnen. Bereikbaarheid. Hoe kom je bij dat hotel als je met de auto komt? En er loopt een spoorlijn langs ondertussen bijna dag en nacht rijdt in het weekend ( vraag me steeds af hoe ze het toch lukken om stipt op tijd te rijden en dan nog zo laat ). En dan de prijs die voor zo'n hotel betaald moet worden. Zal de gemeente ook wel een aardige grijpstuiver aan willen verdienen.TA schreef:Maar hoe kan de Eden groep zoiets beslissen. Nu blijft er enkel en alleen de Broeierd over, wat een relatief klein hotel is. Dat voor een stad van 159.000 inwoners!!! Ongelooflijk zeg.
Kan mij niet voorstellen dat er te weinig vraag is.
Aan de Zuiderval komt toch een nieuwe vd Valk........TA schreef:Maar hoe kan de Eden groep zoiets beslissen. Nu blijft er enkel en alleen de Broeierd over, wat een relatief klein hotel is. Dat voor een stad van 159.000 inwoners!!! Ongelooflijk zeg.
Kan mij niet voorstellen dat er te weinig vraag is.
Bron: TCT (woensdag 25 augustus 2010)Loopbrug Muziekkwartier komt van de grond
ENSCHEDE - De totale bouwkosten blijven nog even geheim. Maar voor de loopbrug die gebouwd gaat worden tussen het Muziekcentrum en het Nationaal Muziekkwartier, een klus waarmee half september wordt begonnen, is 472.000 euro beschikbaar. Bouwbedrijf Van Wijnen uit Eibergen gaat de klus klaren.
Naast het realiseren van een transparante verbinding tussen de beide cultuurpodia krijgt de noordelijke gevel van het Muziekcentrum een open karakter met veel glas. Aanvankelijk had de verbouwing al in juli moeten beginnen. Extra overleg met de sociëteit die in het Muziekcentrum is gehuisvest leidde echter tot enige vertraging. Eind dit jaar moet de loopbrug klaar zijn.
Vrees een brug te ver...ach of we straks 13 of 14 miljoen gaan bezuinigen maakt ook niets meer uit. Een citroen kan je uitpersen tot er geen druppel meer in zit.123 schreef:Gelukkig gaat de loopbrug wel door zie artikel TCT.
Bron: TCT (woensdag 25 augustus 2010)Loopbrug Muziekkwartier komt van de grond
ENSCHEDE - De totale bouwkosten blijven nog even geheim. Maar voor de loopbrug die gebouwd gaat worden tussen het Muziekcentrum en het Nationaal Muziekkwartier, een klus waarmee half september wordt begonnen, is 472.000 euro beschikbaar. Bouwbedrijf Van Wijnen uit Eibergen gaat de klus klaren.
Naast het realiseren van een transparante verbinding tussen de beide cultuurpodia krijgt de noordelijke gevel van het Muziekcentrum een open karakter met veel glas. Aanvankelijk had de verbouwing al in juli moeten beginnen. Extra overleg met de sociëteit die in het Muziekcentrum is gehuisvest leidde echter tot enige vertraging. Eind dit jaar moet de loopbrug klaar zijn.