Perceptor schreef:Ik neem aan dat het hier om opbrengsten uit grondexploitatie gaat, niet om projectontwikkeling door de gemeente zelf.
En betaalbare huurwoningen zijn er zat, alleen misschien niet altijd van evengoede kwaliteit...
Ja, ik ging ook uit van de grondexploitatie, de grond / kavels zijn momenteel eigendom van de gemeente Enschede.
Wanneer men deze verkopen wil, dan zullen er toch koopwoningen op gebouwd moeten worden, neem ik aan.
Er was al eerder sprake van een probleematische verkoop van de kavels, en de projectbouw woningen op de Eshmarke, vandaar ook dat men is gaan temporiseren in de bouw.
Hierdoor is het tekort ook ontstaan, en zoals het er nu uitziet word dat tekort dus enkel groter.
Wat betreft die betaalbare huurwoningen, dat valt nog erg tegen.
Geert, de man die regelmatig foto's voor dit forum maakt, en via mij laat plaatsen, heeft zijn huis te koop staan, en zoekt naar een betaalbare huurwoning in de omgeving Eshmarke.
Als ik hem mag geloven is er nagenoeg niets betaalbaars te vinden, maar wanneer jij, of iemand anders goede tips voor hem heeft, dan neem ik aan dat hij deze hier graag leest.