Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het was nog wel mijn, "Ik kijk prettig naar de HTS toren" ,horecagelegendheid.
Was er dan ook weleens te vinden .....................een erg mooie zaak in mijn ogen :okay: .

Ben dan ook net zoals Femme Fatale benieuwd wat de problemen zijn ?
Al kan ik er waarschijnlijk zo achter komen.
TA
Member
Member

Bericht door TA »

PM schreef:
Tiroler schreef:

Ik dacht dat Enschede in de lift moest :D Ben er in Hengelo nog nooit geweest, en kwam een tijdje terug wekelijks in Utrecht. Wat een ransbende is dat. Vele vierkante meters voor de KFC op Vredenburg liggen bezaaid met botjes van kipvretende klanten.
`

Niks boven een lekker broodje kip, en wat funzigheid. :flirt:

Nee maar die in Hengelo is echt netjes, denk dat het prima kan op de lokatie van de Graze inn
Wat een onzin. Zo'n mooie locatie en dan een vreetschuur erin? Ik zou het een ideale tent vinden voor een mooie lounge/lunch zaak. 's middags in stijl lunchen en 's avonds in een trendy chique zaak een drankje nemen.
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

INVISIBLE schreef: Ben dan ook net zoals Femme Fatale benieuwd wat de problemen zijn ?
Al kan ik er waarschijnlijk zo achter komen.
Dus we horen nog van je vandaag? :)
Een lang wief is een ladder in huus!
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

PM schreef: Doe mij maar een KFC :)
Nee dank je...
Subway is natuurlijk verreweg het lekkerst.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

subway waren we laatst om zeven uur 's avond op koopavond, is het brood gewoon op, duhuh niet snel terugkomen.
It's Ok love
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Helaas, ze bakken 3x per dag vers brood, dus als het op is zit je wel met een probleem ja.. Maar heb ik nog nooit gehad.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

voor een broodjeszaak vind ik het erg slecht.
It's Ok love
Tiroler

Bericht door Tiroler »

TA schreef:
Wat een onzin. Zo'n mooie locatie en dan een vreetschuur erin? Ik zou het een ideale tent vinden voor een mooie lounge/lunch zaak. 's middags in stijl lunchen en 's avonds in een trendy chique zaak een drankje nemen.
Goed plan! Ook dat is iets wat in Twente/Enschede nog node gemist wordt wil je enigszins serieus genomen worden :D. In Groningen heb je in de warmere maanden het dak open van de Springs waardoor je een superuitzicht hebt over de Grote Markt en de Vismarkt en je lekker weg kan zakken in grote zachte banken met een goed bak pils.

In Amsterdam zit aan het Ij ook zo'n chille plek. Ken de naam alleen niet, zo'n schelp/bootvorm.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hallo niet zo minderwaardig;)
Als Enschedeer zeg ik dat we nog wel wat interessante zaakjes erbij kunnen krijgen.
Als Neutrale bezoeker van steden zeg ik dat Groningen niks bijzondere of speciale is om te bezoeken (ben er al vaak geweest), vind het zelfs niet aantrekkelijker dan Enschede (mijn mening).
Heb gewoon geen speciale reden om naar Groningen te gaan om de reden die jij me hier nu aangeeft.

Enschede heeft prachtige terrassen, zoals die van de La Place met uitkijk op het VHP, de V&D en zelfs de Bijenkorf hebben dit idem dito.
Dus ga niet zeggen dat we dat nodig hebben.
Nederveen heeft ook nog steeds plannen om volgens mij een lounge-zaak te openen/starten.
Wil je ook nog eens relaxt onderuit zitten, dan zijn de cafe's de Bieaard en Kings en Queens een waar genoegen :).

Maar heb je het over Graze-Inn, JA dat is voor Nederlandse begrippen en ook voor Enschede dus een grote aanwinst geweest.
Helaas dus maar voor korte duur, aangezien dit principe in het buitenland veel voorkomt maar in Nederland veel minder.
Hooguit Amsterdam en Rotterdam hebben een aantal van dit soort zaken.
Tiroler

Bericht door Tiroler »

INVISIBLE schreef:Hallo niet zo minderwaardig;)
Als Enschedeer zeg ik dat we nog wel wat interessante zaakjes erbij kunnen krijgen.
Als Neutrale bezoeker van steden zeg ik dat Groningen niks bijzondere of speciale is om te bezoeken (ben er al vaak geweest), vind het zelfs niet aantrekkelijker dan Enschede (mijn mening).
Heb gewoon geen speciale reden om naar Groningen te gaan om de reden die jij me hier nu aangeeft.

Enschede heeft prachtige terrassen, zoals die van de La Place met uitkijk op het VHP, de V&D en zelfs de Bijenkorf hebben dit idem dito.
Dus ga niet zeggen dat we dat nodig hebben.
Nederveen heeft ook nog steeds plannen om volgens mij een lounge-zaak te openen/starten.
Wil je ook nog eens relaxt onderuit zitten, dan zijn de cafe's de Bieaard en Kings en Queens een waar genoegen :).

Maar heb je het over Graze-Inn, JA dat is voor Nederlandse begrippen en ook voor Enschede dus een grote aanwinst geweest.
Helaas dus maar voor korte duur, aangezien dit principe in het buitenland veel voorkomt maar in Nederland veel minder.
Hooguit Amsterdam en Rotterdam hebben een aantal van dit soort zaken.
Invisible, ben Tukker in hart en nieren. Ben het met je eens. Enschede is tegenwoordig beter dan Groningen, op één aspect na en dat blijft het nachtleven. Vind zelfs dat Hengelo een gevarieerder en even uitgebreid aanbod heeft als Enschede op een zaterdagavond. Maar laten we die discussie maar niet te ver voeren mocht deze ontstaan.

Ik streef alleen naar een vooruitstrevend en hoogwaardig Enschede/Twente, dus die vergelijking met Groningen was als soort suggestie bedoeld. Die bar in Grunn is trouwens wat anders dan de V&D. Het is veel hipper en jonger. Maar goed, de Graze-Inn is dicht dus :D
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

V&D eb hip, invisible, wel ff serieus he? Enschede mist hippe uitgaanstenten, grote ruimtes waarin de kan eten drinken, hangen, neem een leuke tent zoals off corso, dat zou mooi zijn om dat in alhambra te evenaren. :beer:
It's Ok love
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Groningen heeft niets bijzonderders en spcialers dan Enschede? :lol: Als ik het voor het zeggen had gehad, had ik 100 keer liever gehad dat Winus uit Groningen kwam dan uit Enschede. Nee, er is niet veel mis met Enschede, Enschede is best wel ok, maar Groningen heeft het nu net even wat meer. Ik doel hiermee op sfeer, de mooie binnenstad, het uitgaansleven etc.
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Ik zeg het niet graag,en krijg het bijna niet uit mijn strot,maar ben het eens met Femme,Groningen is inderdaad een mooie stad :oops:
Een lang wief is een ladder in huus!
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Op zich is daar niks mis mee, het doet echt niets af aan je eigen woonplaats, maar sommige plaatsen zijn nu eenmaal mooier, sfeervoller, gezelliger etc. dan andere plaatsen. En ik kan het weten, ik woon immers in zoetermeer :D
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Groingen heeft het voordel dat het de ineige grote stad is waardoor alles geconcentreerd is. Helaas in Enschede te maken met Hengelo en Borne.
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fir schreef:V&D eb hip, invisible, wel ff serieus he?
Ja, maar je hebt mijn zin dan ook verkeerd gelezen 8) .
Er werd gezegd "met uitzicht op een plein" en daarmee doelde ik op de terrassen van de V&D(La Place), Bijenkorf en de La Place in de Hofpassage die een uitkijk heeft op het VHP.
Niet dat het hip ingerichte zaken zijn, al moet ik zeggen dat die van de Hofpassage nog aardige relaxt/strak is kwa inrichting.
Rik

Bericht door Rik »

Fir schreef:Groingen heeft het voordel dat het de ineige grote stad is waardoor alles geconcentreerd is. Helaas in Enschede te maken met Hengelo en Borne.
Hehe, idd. hoog tijd dat we die grond eens op gaan eisen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Er zit ook weer een nieuw restaurant aan te komen in de Walstraat ( Argentijns), waarvan de gevel prachtig gerenoveerd/geschilderd is :okay:.
Het pand is te zien vanuit het van Loenshof en ligt naast het eveneens van buiten mooi uitziende Hans & Heinz.

Het gaat goed met de gevelrenovatie's ...........( nu alleen nog alle historische gevels in stand houden(noorderhagen) en we zijn op de goede weg :) )
Insider

Bericht door Insider »

Morgen weer lekker eten in Enschede.... :banaan: (hoop ik tenminste...)
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Waar ga je eten?
It's Ok love
Plaats reactie