Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

werkgelegenheid in Enschede

Nieuwsberichten uit de stad.
Bericht
Auteur
Vincent1971
Member
Member

Re: werkgelegenheid in Enschede

#81 Bericht door Vincent1971 » wo mar 24, 2010 7:32 pm

enschedeinansichten schreef:
Vincent1971 schreef: Wie controleert de kwaliteit, wie regelt de banen enzovoort. Kortom komt nog wel een legertje ambtenaren bij. Ook een vorm van werkverschaffing

Wat mij een beter plan lijkt is het volgende
Je krijgt een uitkering. ALLE extraatjes afschaffen ( scheelt weer een hele berg ambtenaren ). Je mag bijverdienen. Daar mag je bepaald percentage van houden ( bijvoorbeeld 40% ). Als je meer dan het minimumloon verdient dan vervalt de uitkering.
Dat bijverdienen doen ze als op grote schaal alleen is er geen controle op en het opgeven doen ze het zeker niet. :oops:
Bron?
Een goed begin heeft geen einde

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#82 Bericht door enschedeinansichten » wo mar 24, 2010 9:37 pm

Waarneming. Meestal de betrouwbaarste bron. :roll:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Vincent1971
Member
Member

#83 Bericht door Vincent1971 » wo mar 24, 2010 9:59 pm

enschedeinansichten schreef:Waarneming. Meestal de betrouwbaarste bron. :roll:
Nou een ooggetuige kan het goed mis hebben bij een ongeluk bijvoorbeeld. Dus echt betrouwbaar?

Het risico kan vrij groot zijn als je bijklust als je een uitkering hebt. Het is maar net hoe je het aanpakt...

Narev

#84 Bericht door Narev » wo mar 24, 2010 10:45 pm

Vincent1971 schreef:
enschedeinansichten schreef:Waarneming. Meestal de betrouwbaarste bron. :roll:
Nou een ooggetuige kan het goed mis hebben bij een ongeluk bijvoorbeeld. Dus echt betrouwbaar?

Het risico kan vrij groot zijn als je bijklust als je een uitkering hebt. Het is maar net hoe je het aanpakt...
Zoals gewoonlijk, handje contantje

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#85 Bericht door enschedeinansichten » wo mar 24, 2010 11:38 pm

Ik heb eens een glazenwasser van 3 hoog recht achteruit met ladder en al op grond zien vallen. Dood ?
Voordat we er bij waren was hij al in zijn auto gestapt en weggereden met achterlating van de ladder enz.
Waarom ?

Ik regel wat zaken voor een VvE en hoe vaak hoor ik niet, moet dat nu zoveel kosten ? Ik ken wel iemand ...

Winus
Member
Member
Contacteer:

#86 Bericht door Winus » do mar 25, 2010 7:55 am

Aangezien Vincent bronnen zo belangrijk vindt, hoor ik ook graag van hem uit welk onderzoek naar voren komt dat bijstandgerechtigden niet gemotiveerd zijn om dit werk te gaan doen.
de kloomp'maj anhoalen

Vincent1971
Member
Member

#87 Bericht door Vincent1971 » do mar 25, 2010 11:16 am

Winus schreef:Aangezien Vincent bronnen zo belangrijk vindt, hoor ik ook graag van hem uit welk onderzoek naar voren komt dat bijstandgerechtigden niet gemotiveerd zijn om dit werk te gaan doen.
Is mijn mening. Zie mijn eerste posting hierover.

Winus
Member
Member
Contacteer:

#88 Bericht door Winus » do mar 25, 2010 11:19 am

De motivatie van je mening breng je als een feit. Hiervan zou ik graag een bron zien.
de kloomp'maj anhoalen

Vincent1971
Member
Member

#89 Bericht door Vincent1971 » do mar 25, 2010 12:12 pm

Winus schreef:De motivatie van je mening breng je als een feit. Hiervan zou ik graag een bron zien.
Nogmaals is mijn mening. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe gemotiveerd bijvoorbeeld een baanloze universitair opgeleide mens is als die bijvoorbeeld verplicht de pomp moet bedienen.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#90 Bericht door enschedeinansichten » do mar 25, 2010 12:54 pm

Vincent1971 schreef:
Winus schreef:De motivatie van je mening breng je als een feit. Hiervan zou ik graag een bron zien.
Nogmaals is mijn mening. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe gemotiveerd bijvoorbeeld een baanloze universitair opgeleide mens is als die bijvoorbeeld verplicht de pomp moet bedienen.
Ik ben juist benieuwd hoe gemotiveerd hij zou zijn als ze zijn uitkering zouden intrekken.
Lekker lang in bed liggen en het geld komt vanzelf op de rekening. :(

Winus
Member
Member
Contacteer:

#91 Bericht door Winus » do mar 25, 2010 1:26 pm

Vincent1971 schreef:
Je baseert je mening dus op ongegronde aannames: je vindt het plan slecht omdat je denkt dat misschien waarschijnlijk eventueel.... Je kan ook denken dat ze het juist hardstikke fijn vinden om aan de slag te kunnen en iets terug te kunnen doen voor de maatschappij. En heb je het aantal geautomatiseerde pompen al geteld? Ik ken genoeg bemande pompen in Enschede. Daarnaast moet er ook nog onkruid gewied worden, kauwgum van de straten af, verkeersregelaars op de singels, stadcommando's tegen enge gelovigen en linkse culturele hobbies.
de kloomp'maj anhoalen

Vincent1971
Member
Member

#92 Bericht door Vincent1971 » do mar 25, 2010 4:19 pm

Winus schreef:
Vincent1971 schreef:
Je baseert je mening dus op ongegronde aannames: je vindt het plan slecht omdat je denkt dat misschien waarschijnlijk eventueel.... Je kan ook denken dat ze het juist hardstikke fijn vinden om aan de slag te kunnen en iets terug te kunnen doen voor de maatschappij. En heb je het aantal geautomatiseerde pompen al geteld? Ik ken genoeg bemande pompen in Enschede. Daarnaast moet er ook nog onkruid gewied worden, kauwgum van de straten af, verkeersregelaars op de singels, stadcommando's tegen enge gelovigen en linkse culturele hobbies.
Waarom dan dwang gebruiken als ze het juist hartstikke fijn vinden dat ze aan de slag kunnen? Hmm en wat zou er dan met het personeel gebeuren die bij die bemande pompen werkt?
Ken iemand die werkte bij het voormalig buurtcentrum De Kom. Die moest eruit om plaats te maken voor service baner :head:

Winus
Member
Member
Contacteer:

#93 Bericht door Winus » do mar 25, 2010 4:55 pm

Hoezo dwang? Je hoeft het niet te doen. Als je met minder geld uit kan, mag je thuis blijven zitten. Het huidige personeel bij de pomp kan gewoon blijven werken, aangezien de nieuwe krachten de benzineslang bij jou in de tank duwen en niet achter de balie gaan staan.
En het is jammer voor de kennis van jou, maar om op basis van een incident nu een heel plan direct af te schieten, vind ik vreemd. (Als het verhaal al klopt, het klinkt namelijk een beetje als 'de buitenlanders die onze baantjes inpikken', maar dat terzijde.)
de kloomp'maj anhoalen

Vincent1971
Member
Member

#94 Bericht door Vincent1971 » do mar 25, 2010 8:35 pm

Winus schreef:Hoezo dwang? Je hoeft het niet te doen. Als je met minder geld uit kan, mag je thuis blijven zitten. Het huidige personeel bij de pomp kan gewoon blijven werken, aangezien de nieuwe krachten de benzineslang bij jou in de tank duwen en niet achter de balie gaan staan.
En het is jammer voor de kennis van jou, maar om op basis van een incident nu een heel plan direct af te schieten, vind ik vreemd. (Als het verhaal al klopt, het klinkt namelijk een beetje als 'de buitenlanders die onze baantjes inpikken', maar dat terzijde.)
Nou hij is geen allochtoon en zijn opvolger is dat ook niet. Dus als je nog iets weet voor een voormalig buurhuismederwerker? Kan je zijn email adres wel geven. Oh welke pompen zijn er nu nog bemand? Ik ken er maar 1 in enschede. Maar goed ben benieuwd hoe de gemeente dit gaat aanpakken. Ben ook zelf erg benieuwd hoe het nu verder gaat met al die hoveniers bedrijven.

Femmefatale

#95 Bericht door Femmefatale » do mar 25, 2010 10:04 pm

Ik vind het heel normaal dat mensen in de bijstand iets doen voor de samenleving. Denk aan het opruimen van zwerfafval, zich nuttig maken in verzorgings- en verpleeghuizen of bij verstandelijk/lichamelijk gehandicapten. Hoeft echt geen 8 uur per dag, maar een uur of 4 is genoeg. Kunnen ze de overige uren zoeken naar vacatures en solliciteren. Ook vind ik dat er een vrijstelling is voor éénoudergezinnen met kinderen tot 4 jaar ivm de kinderopvang dat anders geld kost, maar zodra het kind naar de kleuterschool gaat kan iemand wel weer wat gaan doen. Het is toch bizar dat we het 'normaal' vinden dat mensen geld krijgen zonder iets te doen. En als je het niet wilt doen. Prima, maar dan een flinke strafkorting op je uitkering. Niks mis mee. Als je mee kan doen, doe je mee.

Winus
Member
Member
Contacteer:

#96 Bericht door Winus » do mar 25, 2010 10:58 pm

Vincent1971 schreef:
Winus schreef:Hoezo dwang? Je hoeft het niet te doen. Als je met minder geld uit kan, mag je thuis blijven zitten. Het huidige personeel bij de pomp kan gewoon blijven werken, aangezien de nieuwe krachten de benzineslang bij jou in de tank duwen en niet achter de balie gaan staan.
Nou hij is geen allochtoon en zijn opvolger is dat ook niet. Dus als je nog iets weet voor een voormalig buurhuismederwerker? Kan je zijn email adres wel geven. Oh welke pompen zijn er nu nog bemand? Ik ken er maar 1 in enschede. Maar goed ben benieuwd hoe de gemeente dit gaat aanpakken. Ben ook zelf erg benieuwd hoe het nu verder gaat met al die hoveniers bedrijven.
Ik zei niet dat het een allochtoon was, maar dat het 'klinkt als'. Bemande pompen in Enschede o.a.: Avia Zuiderval, Texaco Boulevard, Esso Burgemeester van Veenlaan, Shell Knalhutteweg, Tamoil Laaressingel, Texaco Laaressingel, Shell Broekheurnerring/Broekheurnerrondweg, BP Deppenbroek, Gulf Buurserstraat, Avia Lambertus Buddestraat, meer dan genoeg dus.
de kloomp'maj anhoalen

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#97 Bericht door enschedeinansichten » do mar 25, 2010 11:10 pm

Hier hoef je helemaal niks te doen. :) Alleen betalen. :lol:
Volledig bemand.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=ensc ... 5.27,,0,-2
Laatst gewijzigd door enschedeinansichten op do mar 25, 2010 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#98 Bericht door enschedeinansichten » do mar 25, 2010 11:16 pm

Myra is back is the town. :banaan:

Hans van Dijk

#99 Bericht door Hans van Dijk » do mar 25, 2010 11:31 pm

enschedeinansichten schreef:Myra is back is the town. :banaan:
een cursus Engels zou hier niet misstaan :P

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#100 Bericht door enschedeinansichten » do mar 25, 2010 11:38 pm

Hans van Dijk schreef:
enschedeinansichten schreef:Myra is back is the town. :banaan:
een cursus Engels zou hier niet misstaan :P
Snap ik nie.

Plaats reactie