Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Miro

Informatie en vorderingen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Miro Center in de race voor mooiste winkelcentrum van Nederland

12 augustus 2015

ENSCHEDE - Wordt het vernieuwde Miro Center in Enschede uitgeroepen tot het mooiste winkelcentrum van Nederland?
Het zou zomaar kunnen. De shoppingstraat is samen met zeven andere centra genomineerd voor de de NRW Jaarprijs 2015 van de Nederlandse Raad voor Winkelcentra. De prijs gaat uiteindelijk naar het meest vernieuwende of commercieel aantrekkelijkste winkelcentrum. Over een kleine maand, op 16 september, wordt bekend wie met de eer gaat strijken.
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/m ... -1.5149063
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Miro Center Enschede finalist ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland’

22 oktober 2015

ENSCHEDE – Het Miro Center in Enschede zit bij de laatste tien finalisten die nog in de race zijn voor de titel ‘Schoonste winkelgebied van Nederland 2015’. Op vrijdag 6 november wordt winnaar bekend gemaakt .
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/m ... -1.5363731
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Miro Center in Enschede derde in verkiezing

Gepubliceerd op: 06/11/2015

Miro Center in Enschede derde in verkiezing
Miro Center Enschede is vrijdagmiddag derde geworden in de Schoonste Winkelgebied Verkiezing. Het winkelgebied uit Enschede werd goed beoordeeld op de kwaliteit van de bestrating. Ook gaven bezoekers aan heel tevreden te zijn over de sfeer en de inrichting van het centrum.

Afgelopen zomer zijn er voor vijfhonderd winkelgebieden in Nederland enquêtes gehouden. Aan de hand van deze enquêtes zijn tien finalisten uitgekozen, waar Miro Center er één van was. Winkelcentrum Brandevoort in Helmond werd uitgekozen tot het schoonste winkelgebied van Nederland. Glacisweg Maastricht werd tweede.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/miro-center- ... tem?790788
Bijlagen
Miro Center in Enschede derde in verkiezing.jpg
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Miro

Bericht door Vulkanie »

Multivlaai zal het Miro terrein verlaten, het pand staat niet lang leeg want eind januari opent in hetzelfde pand namelijk een 2e vestiging van Bakkerij Nollen. :)
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Miro

Bericht door Daniela »

Vulkanie schreef:Multivlaai zal het Miro terrein verlaten, het pand staat niet lang leeg want eind januari opent in hetzelfde pand namelijk een 2e vestiging van Bakkerij Nollen. :)
Dan zal die Multivlaai niet meer goed lopen... ik vind ze ook behoorlijk aan de prijs voor een (stukje) vlaai, bij de AH kun je ook vlaaien halen voor minder geld en die zijn net zo goed (al niet beter)
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Bjorn Keizers »

Yep, ik ga hem ook niet missen. :puke:
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Miro

Bericht door Daniela »

Bjorn Keizers schreef:Yep, ik ga hem ook niet missen. :puke:
:D slechte ervaring gehad?
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Bjorn Keizers »

Daniela schreef:
Bjorn Keizers schreef:Yep, ik ga hem ook niet missen. :puke:
:D slechte ervaring gehad?
Hier en daar wel eens een stuk gehad op een verjaardag; smaakt mij altijd naar een stuk karton met appel er op.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Miro

Bericht door Vulkanie »

Woensdag opent de nieuwe bakker Nollen bij de Miro.

Ik heb tevens in de wandel gangen gehoord dat Van Haren op het Miro weg gaat, of het waar is weet ik dus niet.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Miro

Bericht door Hendrik »

Vulkanie schreef:Woensdag opent de nieuwe bakker Nollen bij de Miro.

Ik heb tevens in de wandel gangen gehoord dat Van Haren op het Miro weg gaat, of het waar is weet ik dus niet.
Graag een HEMA daar. Met vers! :D
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Miro

Bericht door Daniela »

Bjorn Keizers schreef:
Daniela schreef:
Bjorn Keizers schreef:Yep, ik ga hem ook niet missen. :puke:
:D slechte ervaring gehad?
Hier en daar wel eens een stuk gehad op een verjaardag; smaakt mij altijd naar een stuk karton met appel er op.
:lol: Ja ik ben ook meer van de echte taart van de bakker, of de harde krokante koek bodem van de MultiVLaai is wel lekker :D
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Miro

Bericht door Daniela »

Hendrik schreef:
Vulkanie schreef:Woensdag opent de nieuwe bakker Nollen bij de Miro.

Ik heb tevens in de wandel gangen gehoord dat Van Haren op het Miro weg gaat, of het waar is weet ik dus niet.
Graag een HEMA daar. Met vers! :D
mee eens :D
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Miro

Bericht door Highlander »

Als ik de McDonalds of Burger King was huurde ik vandaag nog dat leegstaande pand naast de Jysk - toplocatie voor een fast food schuur!
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Miro

Bericht door Daniela »

Highlander schreef:Als ik de McDonalds of Burger King was huurde ik vandaag nog dat leegstaande pand naast de Jysk - toplocatie voor een fast food schuur!
:-P laat ik nou net deze ketens niks vinden qua eten :(
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Miro

Bericht door hans »

junkfood....
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Miro

Bericht door Highlander »

Daniela schreef:
Highlander schreef:Als ik de McDonalds of Burger King was huurde ik vandaag nog dat leegstaande pand naast de Jysk - toplocatie voor een fast food schuur!
:-P laat ik nou net deze ketens niks vinden qua eten :(
Ik ook niet! Maar vind het er een ideale locatie voor. Gratis parkeren, aan een drukke straat, halverwege Gronau en het centrum. Kan niet beter.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Miro

Bericht door Vulkanie »

Inmiddels huurt HEMA(RKT) er een tijdelijke ruimte.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Action vertrekt uit Glanerbrug
Gepubliceerd op: 23/02/2018

Action vertrekt uit Glanerbrug
Het filiaal van winkelketen Action aan de Nieuw Frieslandstraat in Glanerbrug verhuist dit voorjaar naar het Miro Center aan de Gronausestraat. Wethouder Hans van Agteren informeerde vrijdag de bewonerscommissie over de op handen zijnde verhuizing. Daarmee gaat een lang gekoesterde wens van omwonenden en de dorpsraad Glanerbrug in vervulling.

“Als gemeente zijn we blij met de verhuizing van de Action in Glanerbrug”, meent Van Agteren. “We zijn altijd nauw betrokken geweest bij een goede plek voor de Action in Glanerbrug. Een intensieve samenwerking heeft geleid tot deze mooie nieuwe plek. Dat is winst voor de bewoners en omwonenden van de Nieuw Frieslandstraat. De parkeerdruk neemt af en de straat wordt weer een echte woonstraat. En de Action krijgt een prachtige nieuwe plek met een winkel die beter bereikbaar en zichtbaar is. Het heeft langer geduurd dan we zouden willen, maar ik ben trots op het resultaat”.

'Hoekgebouw'
De Action in het Miro Center wordt bijna 1.300 vierkante meter groot en komt op de begane grond van het zogenaamde ‘Hoekgebouw’ aan de Noord Esmarkerrondweg. Daar is momenteel de Hemarkt gehuisvest. De gemeente gaat met eigenaar Krabbe in gesprek om een andere invulling voor het pand aan de Nieuw Frieslandstraat te zoeken.

“Fantastisch nieuws”, vindt Nicole Meijerink van de bewonerscommissie van de Nieuw Frieslandstraat. “We krijgen onze straat terug, de Nieuw Frieslandstraat wordt weer woonstraat. Zoals het hoort”.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto: Wouter Borre
bron: http://www.tvenschedefm.nl/action-vertr ... em?1068341
Bijlagen
Action vertrekt uit Glanerbrug.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Deze winkel komt in het pand van HEMArkt te zitten
Door Rebecca Tank 27 februari 2018

Eind maart vertrekt HEMArkt uit het pand van het Miro Center. Of de winkel binnen Enschede gaat verhuizen is op dit moment nog niet bekend. Wel weten we welke winkel ervoor in de plaats komt: het filiaal van Action uit Glanerbrug.

Action
Het filiaal van winkelketen Action aan de Nieuw Frieslandstraat in Glanerbrug verhuist dit voorjaar naar het Miro Center aan de Gronausestraat. Daarmee gaat een lang gekoesterde wens van omwonenden en de dorpsraad Glanerbrug in vervulling. Omwonenden aan de Nieuw Frieslandstraat hadden namelijk veel last van de parkeerdruk die de winkel met zich meebracht. Door deze verhuizing zal de straat weer een woonstraat worden.
bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/de ... ten~15781/
Bijlagen
Gronausestraat Miro Center Hemarkt.jpg
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Vincent1971 »

Nog nooit gehoord van de HEMARKT. Maar goed Action komt nu lekker dichtbij te zitten. Alhoewel de afstand tussen deze en de Boulevard is voor mij hetzelfde. Persoonlijk mis ik er nog een kruidvat. Wellicht op de hoek daar of anders wellicht in het pand waar nu de Big Bazar ( is niet echt goedkoop meer ) zit?
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie