Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Het Volkspark

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ben meer van het voortborduren op oude structuren.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat is Errik :) .


Ben het eigenlijk wel met grote delen met je eens daarin .
Maar het Volkspark blijft een prachtig park, maar misschien kan de combinatie van oud en modern ingericht park wel goed uitpakken zoals ze het hier doen .
Dit omdat ze zo natuurlijk wel een grote groep met bezoekers kunnen verwelkomen .
En zo verkeerd ziet ook het modernere gedeelte er nog niet uit vind ik zelf .

Mooie laatste foto overigens van de lantarenpaal . :)
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Ik ben meer met de tijd meegaan en zo verscheidene ontiwkkelingen te zien, zonder het oude te beschadigen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Paaskermis begint met Chinees vuurwerk
woensdag 31 maart 2010
ENSCHEDE - Met een honderdduizendklapper en twee confettikanonnen die rode snippers uitspuwen wordt zaterdag om 12.00 uur de paaskermis geopend.

Het is voor het eerst dat de traditionele kermis in het Volkspark op deze manier begint. "Rode snippers onder je schoenen brengen op de kermis geluk", weet Marcel Naafs, al zestien jaar werkzaam in het Volkspark en dit jaar samen met beheerder Hans Schutte voor het eerst verantwoordelijk voor de kermis. Zij zijn de opvolgers van Helmich van Heek en Egbert de Roode, die tientallen jaren de contacten met de kermisexploitanten hebben onderhouden en de kermis geregeld.

De paaskermis is vervolgens elke dag geopend van 12.00 tot 23.00 uur, op de beide paasdagen en op zondag 11 april vanaf 14.00 uur.

De gloednieuwe snelheidsmolen Music Express van de familie Gigengack staat voor het eerst op een kermis. Volgens Schutte een van de meest spectaculaire attracties van deze kermis. Voor het eerst sinds tijden ontbreekt het reuzenrad. "Dat is in goed overleg met de exploitant gegaan", benadrukt Schutte. "Hij staat tot donderdag elders en kan onmogelijk vóór zaterdagmiddag uur het reuzenrad afbreken en weer opbouwen." Op zijn plek komt nu een dertig meter hoge zweefmolen. Verder telt de kermis voor het eerst het mega-spookhuis Spuk Castle of Doom en glazen doolhof Atlantis. Woensdag vanaf 15.00 uur is de look-a-like Mega Mindy op de kermis, donderdag is de ochtend voor gehandicapten en na 12.00 uur de eurodag. Zaterdagavond vanaf 19.30 uur loopt acteur Danny de Jong uit GTST (Jan Kooijman) in het Volkspark.

Groot vuurwerk sluit zondag 11 april om 21.oo uur de kermis af.

TCT
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

GL tegen evenementen in Volkspark
maandag 26 april 2010

Het Volkspark wordt het toneel voor de aankomende TMF Awards in Enschede. En dat eenmalig, als het aan GL ligt.

ENSCHEDE - Tegen het TMF-festival op zaterdag 26 juni wil GroenLinks zich niet verzetten. Dat is volgens raadslid Robin Wessels een gelopen race. Maar gelukkig met deze locatie voor het festival is hij niet. Hij vindt dat de Grolsch Veste en het UT-terrein bij uitstek de plekken in de stad zijn waar speciale evenementen van de buitencategorie dienen plaats te vinden.

Bij dit soort evenementen geldt geen beperking van de geluidsniveaus. De wijze waarop het Volkspark gekozen is als locatie voor het TMF-festival stuit de partij tegen de borst. "Voor de vergunning ter inzage is gelegd, lag alles al vast."

GroenLinks is er voorstander van voor popconcerten en andere grote evenementen te kiezen voor het stadion en het UT-terrein. "Deze locaties zijn beter bereikbaar, bieden ruime parkeergelegenheid en hebben vooral minder omwonenden dan de binnenstedelijke locaties," luidt de verklaring voor de keuze.

Zorgen maakt de partij zich over de speciale evenementen die als enige beperking kennen dat ze maximaal één keer op een bepaalde locatie mogen plaatsvinden. In het evenementenbeleid worden echter dertien locaties genoemd en dat betekent volgens GroenLinks dat er dus een keer per vier weken in de stad een evenement van de buitencategorie mag plaatsvinden.

Wat vindt u? Heeft GroenLinks een punt, of is het Volkspark een uitstekend podium voor grote evenementen?
zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... kspark.ece
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Parkweg hoofdpijndossier
woensdag 28 april 2010

ENSCHEDE - De bezwaren tegen de kapvergunning van veertig bomen in het Volkspark langs de Parkweg brengen de reconstructie van deze weg in gevaar. Het gaat hierbij om het deel van de weg tussen Tubantiasingel en de Volksparksingel. Om de plannen uit te voeren is een strook nodig van circa vier meter van het Volkspark. Daarvoor moet naast de veertig bomen ook de ondergroei verdwijnen van forse struiken als rododendrons.

De aantasting van het Volkspark, een schenking uit 1906 aan de gemeente, stuit op bezwaar van omwonenden en gebruikers van het park. Zij vinden dat andere oplossingen mogelijk zijn die het park ontzien en toch dit deel van de Parkweg veiliger maken. Woordvoerster Susan Gengler wijst op de vier alternatieven die op tafel hebben gelegen en waaruit vorig jaar juli door de gemeente is gekozen voor de variant met de aantasting van het Volkspark.

Ze heeft dit dinsdag ook aangehaald in de beroep- en bezwaarschriftencommissie. Als die de bezwaren steunt, dreigt uitstel of erger voor het plan Parkweg.

Vóór 1 januari 2011 moet de vernieuwing van de riolering en de weg tussen Tubantiasingel en Volksparksingel gereed zijn. Dat is een eis bij de subsidie van 1,4 miljoen. Bezwaren tegen de kapvergunning van veertig bomen in het Volkspark verstoren de plannen.

Vóór half juni moet de reconstructie van de Tubantiasingel en het deel Parkweg richting Stadsmatenstraat zijn afgerond. Vlak na de paaskermis is hier met de vervanging van de riolering begonnen. Het werk ligt op schema en in de stadsdeelcommissie Centrum werd dinsdagavond gezegd dat dit deel van de reconstructieplannen van Tubantiasingel, Parkweg en Volksparksingel wordt gehaald. Het Volkspark is dan op het moment weer goed bereikbaar als hier op 26 juni het TMF-festival wordt gehouden.

Na het festival wordt met de Volksparksingel begonnen, die in augustus klaar moet zijn. Het tussenliggende deel van de Parkweg ligt moeilijker. Om een middenberm mogelijk te maken is een strook van het Volkspark nodig, waarin veertig bomen moeten worden gekapt. Omwonenden verzetten zich hiertegen. Dit kan er voor zorgen, zo werd in de commissie erkend, dat het niet lukt de plannen voor 1 januari 2011 af te ronden. Een subsidie van 1,4 miljoen komt daarmee in gevaar. Vertraging zal de gemeente sowieso extra geld kosten.
TCT
Hans van Dijk

Re: Het Volkspark

Bericht door Hans van Dijk »

Ze moeten het volkspark met rust laten, dat is een karakteristiek stukje Enschede.
Daar moet je geen 4 meter af gaan snoepen t.b.v. de Parkweg.
Dan verzin je maar wat anders met die weg, maar niet bomen gaan kappen welke er al sinds mensenheugenis staan. :(
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door TA »

Hans van Dijk schreef:Ze moeten het volkspark met rust laten, dat is een karakteristiek stukje Enschede.
Daar moet je geen 4 meter af gaan snoepen t.b.v. de Parkweg.
Dan verzin je maar wat anders met die weg, maar niet bomen gaan kappen welke er al sinds mensenheugenis staan. :(
Inderdaad, eeuwig zonde. Het is een schitterend stukje Enschede. Ze doen maar even hun best om wat anders te verzinnen! Overigens, zoveel mis met de huidige situatie is er niet.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door enschedeinansichten »

Volgens mij is het simpel.

Er moet een brede middenberm komen. :?

Over 5 jaar is het een busbaan. :down:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Wauwthur »

enschedeinansichten schreef:Over 5 jaar is het een busbaan. :down:
Die afkeer van busbanen snap ik nog steeds niet. Per volle bus, 50 man, staan er dus 50 auto's/fietsers minder achter en naast je te wachten bij het stoplicht. Goed voor de doorstroming dacht ik juist.

Die bomen bij het Volkspark zeggen mij weinig, ze zien er zelfs niet uit. Kappen, weg verbreden en een een mooie bomenrand aanleggen. Inderdaad jammer van die paar meter park, maar de doorstroming van het verkeer moet ook worden gewaarborgd. Die nieuwe aansluiting van het Volkspark direct op het kruispunt had er ook al jaren moeten zijn. Nu eindelijk komt hij er.

Snel afmaken die weg.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door TA »

Wauwthur schreef:
enschedeinansichten schreef:Over 5 jaar is het een busbaan. :down:
Die afkeer van busbanen snap ik nog steeds niet. Per volle bus, 50 man, staan er dus 50 auto's/fietsers minder achter en naast je te wachten bij het stoplicht. Goed voor de doorstroming dacht ik juist.

Die bomen bij het Volkspark zeggen mij weinig, ze zien er zelfs niet uit. Kappen, weg verbreden en een een mooie bomenrand aanleggen. Inderdaad jammer van die paar meter park, maar de doorstroming van het verkeer moet ook worden gewaarborgd. Die nieuwe aansluiting van het Volkspark direct op het kruispunt had er ook al jaren moeten zijn. Nu eindelijk komt hij er.

Snel afmaken die weg.
Waar die afkeer vandaan komt? Rij jij auto? Sta jij net als iedere andere automobilist weer te wachten voor het rode licht omdat er weer zo nodig een bus de kruising over moet steken, van busbaan nog de gewone weg, met voorrang en vervolgens de stoplichten weer van voor af aan beginnen?
En per volle bus? Wanneer heb jij een volle bus in Enschede gezien? Echt vol zie ik ze nooit. Redelijk gevuld wel; in de spits. Daar buiten zijn die paar reizigers mijn inziens echt geen busbaan waard!
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door enschedeinansichten »

Wauwthur schreef:
enschedeinansichten schreef:Over 5 jaar is het een busbaan. :down:
Die afkeer van busbanen snap ik nog steeds niet. Per volle bus, 50 man, staan er dus 50 auto's/fietsers minder achter en naast je te wachten bij het stoplicht. Goed voor de doorstroming dacht ik juist.

Die bomen bij het Volkspark zeggen mij weinig, ze zien er zelfs niet uit. Kappen, weg verbreden en een een mooie bomenrand aanleggen. Inderdaad jammer van die paar meter park, maar de doorstroming van het verkeer moet ook worden gewaarborgd. Die nieuwe aansluiting van het Volkspark direct op het kruispunt had er ook al jaren moeten zijn. Nu eindelijk komt hij er.

Snel afmaken die weg.
Het probleem met busbanen is dat ze ingepast worden in het bestaande stratenbeeld en dat gaat altijd ten koste van
het overige verkeer.
Enschede is niet gebouwd om er appart bussen te laten rijden, erger nog Enschede is niet gebouwd om het huidige verkeer
op de oude straten kwijt te kunnen. Die aanpassen is deels onmogelijk. Dan is het ook storend dat er voor een relatief kleine verbruikersgroep
zoveel ruimte wordt gereserveerd. En ook nog voor een groep die maar weinig bijdraagt aan het nationaal inkomen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Wauwthur »

TA schreef:Waar die afkeer vandaan komt? Rij jij auto?

Wanneer heb jij een volle bus in Enschede gezien? Echt vol zie ik ze nooit. Redelijk gevuld wel; in de spits. Daar buiten zijn die paar reizigers mijn inziens echt geen busbaan waard!
Ik heb mijn auto weggedaan omdat ik binnen Enschede veel sneller ben op de fiets en per (daar issie) BUS. Goedkoper ook nog als ik in het centrum moet zijn. Parkeren kost hier een klein fortuin.

En jij let echt niet op als je denkt dat bussen hier niet vol zitten. Lijn 1, 2, 3, 9, 60, 61 en 62 zitten in de spits BOM vol. Ja in de spits alleen. Ik moet er niet aan denken dat die mensen een auto kopen en in de spits achter jou in de file gaan staan. Dan loopt deze stad veel erger vast dan nu.
Laten dit nu juist de lijnen zijn waar busbanen worden gebruikt. Buiten de spits inderdaad minder nodig, maar als ze er dan toch liggen.. gebruik ze dan ook. Vergeet niet dat die uitbreidingen in het wegennet die jullie zo graag willen buiten de de spits ook niet nodig zijn. Dan rijdt het allemaal best prettig door en is er capaciteit genoeg.
enschedeinansichten schreef:
Het probleem met busbanen is dat ze ingepast worden in het bestaande stratenbeeld en dat gaat altijd ten koste van
het overige verkeer.
Enschede is niet gebouwd om er appart bussen te laten rijden, erger nog Enschede is niet gebouwd om het huidige verkeer
op de oude straten kwijt te kunnen. Die aanpassen is deels onmogelijk. Dan is het ook storend dat er voor een relatief kleine verbruikersgroep
zoveel ruimte wordt gereserveerd. En ook nog voor een groep die maar weinig bijdraagt aan het nationaal inkomen.
Je bent nog van het idee dat met 2 of 3 stroken asfalt alle problemen zijn opgelost. Of minder worden. Ik kan je vertellen dat dat niet het geval zal zijn. Wat jij wil is sneller bij het volgende stoplicht staan waar je dan met niet 1 maar dan 3 stroken naast elkaar het licht gaat staan afwachten. De file wordt iets korter idd, maar vooral breder, wat niks oplost omdat de volgende bottleneck waarschijnlijk al om de hoek ligt waardoor alles weer vast loppt in een net zo lange file als voor de uitbreiding van stroken.

Wat je zegt: Enschede is niet gebouwd om het huidige verkeer
op de oude straten kwijt te kunnen. Die aanpassen is deels onmogelijk.

Wat is het dan een goed plan om de auto eens zoveel mogelijk te laten staan, de fiets of bus te pakken en niet over die straten je weg te banen naar de supermarkt of het centrum. De komende jaren zal het verkeersaanbod in Enschede alleen nog maar groter worden en daarmee ook de problemen van opstopping. We gaan allemaal in de toekomst erg prettig gebruik maken van de bus en busbanen omdat verder overal alles vast staat.

Wat deze opmerking betreft: "Dan is het ook storend dat er voor een relatief kleine verbruikersgroep
zoveel ruimte wordt gereserveerd. En ook nog voor een groep die maar weinig bijdraagt aan het nationaal inkomen."

Dit is gewoon te erg voor woorden dat je dit over je lippen krijgt. Wie zitten er in de bus? Inderdaad ouderen, studenten en mensen met beperkt budget om andere redenen. Ouderen hebben het allemaal voor ons al eens verdiend he! Laten we hun een plezier doen en ze mobiel houden. Studenten zijn er voor de toekomst. Regelen we deze groep geen vervoer dan kunnen we de toekomst van ons land wel vaarwel zeggen. En mensen met beperkt budget om andere redenen moeten we helpen waar het kan. Zo hoort dat. Dus ook met goed vervoer.

Dan laat ik de redelijk grote groep forenzen nog buiten beschouwing. Deze groep heeft wel kans om een auto te hebben en wel in jouw file te staan. Deze groep is echter verstandiger. Deze groep heeft de voordelen wel ontdekt.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door enschedeinansichten »

@Wouwthur.

Nee ik ben niet van het idee om alles vol te leggen met asfalt. (hoe kom je daar bij). :(
Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat het huidige systeem van vervoeren ouderwets en niet van de toekomst is.
Daarmee bedoel ik de treinen van 1800 de auto's en de bus van 1900.
Als je het probleem wilt oplossen moet je het echt ruimer zien door het totale vervoerssysteem te veranderen, we blijven nu steeds het
oude spul uitbreiden terwijl er geen plaats voor is.
In de grote steden pakken ze het anders aan b.v door de metro (dat is een vorm van nieuw vervoer). Londen is daar een goed voorbeeld van en straks ook Amsterdam.
Op elke hoek kun je daar instappen. Verder denk aan het systeem van monorails. Auto's die je zelf over de autobaan moet sturen is helemaal
prut die moeten je vanzelf naar de goede afslag brengen en het laatste stukje doe je dan zelf. Door het extern te regelen heb je ook geen files meer (remote control).
Het blijft natuurlijk ook dom dat je je eigen auto mee moet nemen naar b.v. Amsterdam ook dat zou anders kunnen, mits er een goed snel, veilig, schoon, betaalbaar alternatief is voor het lange stuk en een oplossing voor het laatste stukje.
Ik rij maar heel heel weinig in de stad Enschede, meestal ga er omheen. Als ik naar het centrum moet (!) ga ik of lopend (4 km) of met de fiets.
Wat ik bedoel met het niet bijdragen aan het nationaal product is: Iedereen die in een auto (motor) rijdt betaald belasting (veel) voor het gebruik van de wegen. Die mensen hebben recht op goede wegen voor hun geld en die krijgen ze niet op dit moment. Ze moeten zelfs wachten en wijken voor het openbaar vervoer (dik gesponsord).
Ook het beroeps vervoer krijgt niet het waar voor hun geld waar ze wel recht op hebben. De slechte straten, verbindingen en files kosten die bedrijftak handen vol geld. En wat denk je dat het de bedrijven kost als hun personeel (dat ergens naar toe moet) niet fatoenlijk hun werk kunnen doen.
Verder heb ik het nog niet gehad over goederenvervoer over het water ook daar is veels te weinig aandacht voor.

Ik denk dat we in principe niet zoveel van mening verschillen we zijn er allebei van overtuigd dat het anders moet maar ik ga nog een stapje verder.
Laatst gewijzigd door enschedeinansichten op vr apr 30, 2010 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: Het Volkspark

Bericht door Hans van Dijk »

Bovenstaande reactie van Wouwthur is een klassiek voorbeeld van een prediker voor eigen parochie, jij hebt jouw auto vast niet weggedaan omdat je zo milieu bewust bent, of zo'n grote voorstaander van openbaar vervoer bent.
Hou toch op met die flauwekul, en zeg gewoon eerlijk waar het op staat.
Een beetje gezin doet alles met de auto, omdat het openbaar vervoer simpelweg te omslachtig is.
Enkel de mensen met een bijstanduitkering, welke zich echt geen auto kunnen veroorloven zijn op de fiets of bus aangewezen.

Ook jij zult de auto wel om financiële beweegredenen aan de kant hebben gedaan.
Nu net doen voorkomen of het allemaal op idealisme is gestoeld vind ik zeer hypocriet, het ging jou ook alleen maar om het besteedbaar budget.
Als jij je als vrijgezel of student nagenoeg alleen binnen Enschede beweegt, en sporadisch eens met het openbaar vervoer buiten Enschede komt, dan is het allemaal nog wel te doen.
Maar als je een gezin hebt, of buiten de stad werkt, kun je haast niet zonder auto.

En dat is toch echt de grootste groep verkeer deelnemers, mensen met een baan, en een gezin.
Daar zouden dus inderdaad de meeste meters asfalt voor moeten liggen, en niet voor de veel kleinere groep openbaar vervoer reizigers.

Enschede geeft veel voorrang aan openbaar vervoer (busbanen) ten koste van alle overig verkeer, tot grote ergernis van de overige verkeer deelnemers.
Vroeger waren er ook geen busbanen, en kon je ook prima met de bus van A naar B.
Enschede strijkt grote sommen subsidie op voor de aanleg van de busbanen, en dat is de grootste beweegreden.
Of denk je echt dat Enschede het enkel doet voor de kwaliteit van het openbaar vervoer.
Ja zo willen ze het graag naar de burger ventileren, maar de werkelijke redenen zijn mij wel duidelijk.

De overlast voor het overige verkeer word stelselmatig weggewuifd door de heren ambtenaren, simpelweg omdat daar niets aan te verdienen valt, en enkel maar geld zou kosten, om op te lossen.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door enschedeinansichten »

Denk groot. :)
Klaus-Burgle-02.jpg
Klaus-Burgle-02.jpg (46.54 KiB) 14603 keer bekeken
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Wauwthur »

@enschedeinansichten

De metro is natuurlijk geen vorm van nieuw vervoer. In 1863 werd de eerste in Londen geopend. Prachtig systeem natuurlijk, waar ik ook helemaal voor ben. Maar voor een kleine stad als Enschede is het geen optie als je naar de kosten kijkt. Wat je zegt over auto's die zichzelf sturen ben ik ook helemaal voor, maar ook dit is voor een stad als Enschede niet de oplossing. Er gaan dan nog steeds teveel auto's door een te klein stukje ruimte. Het past gewoon niet meer. Monorails is ook zo'n prachtige uitvinding. Maar ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten dat er bij mij achter het huis een rails aangelegd gaat worden waar vanaf de passagiers kunnen kijken wat er op mijn bord ligt. Staat toch nergens naar?

Een goed uitgerust openbaarvervoernetwerk is de enige optie voor de toekomst. Hoe dat er uit moet gaan zien weet ik ook niet. Wat duidelijk is: er is geen ruimte om nog meer auto's te laten rijden door een stad als de onze.

@hans

Binnen en buiten Enschede heb ik de auto zo weinig nodig dat ik hem heb weg gedaan. Dat dat een besparing oplevert was uiteraard factor in de besluitvorming. Niet heel gek toch ook? Binnen Enschede weet ik dat de auto meestal niet het snelste en goedkoopste vervoersmiddel is. Buiten Enschede is een auto zeker handig en meestal sneller en comfortabeler. Maar voor die gevallen neem ik dus het ongemak voor lief. Dat is zeker wel een ideologische beslissing.

Beginnen over vroeger slaat natuurlijk nergens op. De situatie was anders. Toen waren er idd geen busbanen nodig. Er was ook gewoon minder verkeer.
Dat Enschede subsidie krijgt voor de aanleg van busbanen is waar. Veel ook inderdaad. Het opstrijken van subsidie is natuurlijk geen doel op zich, wat jij suggereert. Het blijft geld kosten om een busbaan aan te leggen met of zonder subsidie.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Rooy »

Ik zeg: weg met die bomen en struiken. Het Volkspark is mooi en ik zou het wel goed vinden als het ook een beetje zichtbaar is vanaf die hoek. De bomen waar het over gaat zijn ook niet echt bijzonder wat mij betreft. Ik vind het zelfs verwaarloosd overkomen op dit moment. Die paar vierkante meter minder park lijkt me ook geen probleem.

Met de discussie OV vs de auto ga ik me even niet mengen en mag mij betreft in een ander topic ;) Er is nog geen sprake van een busbaan op deze plek.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Wauwthur »

@Rooy

We zijn het eens. Laten we het park een stukje kleiner maken, de weg een stukje breder en de discussie Ov sluiten :)
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Vincent1971 »

Krijg een beetje het kaasschaaf gevoel. Eerst stukje van het volkspark bebouwen met flats, nu dit weer en tja wat straks...
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie