Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Nieuw Twekkelerveld

Informatie en vorderingen.
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Nieuw Twekkelerveld

Bericht door hans »

De flat is te oud en aan renovatie valt geen eer meer te behalen, ‘technisch niet meer van deze tijd’. Nu nog geld stoppen in renovatie en verduurzaming is zonde.
Ze worden bovendien ook iets duurder dan de huidige flats. Zo hoopt de corporatie mensen met verschillende inkomens in de wijk te krijgen.
Huidige bewoners vertrekken
De bewoners gaan ‘vrijwel allemaal’ akkoord, aldus de corporatie. De bewoners gaan allemaal op zoek naar een andere woning



gezellig , oprotten , we willen huurders met een dikkere beurs...
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4222
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw Twekkelerveld

Bericht door enschedeinansichten »

Dat gedeelte van Twekkelerveld werd overstroomd door studenten en ex bewoners van Boswinkel.Ik kan mij voorstellen dat dat alleen maar erger wordt als je er niets aan doet. Minder studenten en hopelijk minder probleem gevallen in de toekomst. Kom wel eens op het winkelcentrum en dan zie je ze wel lopen. Dat soort flats kun je voor normale bewoning niet meer redden. En mensen met een laag inkomen betalen daar wel weinig huur maar de stookkosten zijn hoog.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 717
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Nieuw Twekkelerveld

Bericht door Koos »

In het artikel over de Creatieve Broedplaats Enschede, staat nog iets anders: het blijkt dat deze oude school eigendom van Domijn is die er woningen wil realiseren. Vraag ik me natuurlijk af of het (gedeeltelijke) sloop wordt of renovatie.
Creatieve Broedplaats Enschede kan terecht in Twekkelerveld: ‘Eindelijk weer wat lucht en licht’
Het is niet helemaal de gedroomde plek, maar de Creatieve Broedplaats Enschede is voorlopig uit de brand. De jonge creatieve geesten die plotseling het pand aan het Stationsplein moesten verlaten, kunnen terecht in een oud schoolgebouw in de wijk Twekkelerveld.
De voormalige school De Cirkelboog wordt de komende tijd het onderkomen van de Creatieve Broedplaats Enschede.
Het oude schoolgebouw waar ze nu intrekken, is eigendom van woningcorporatie Domijn. Die heeft het plan om er woningen te bouwen en in de tussentijd kan‘Creatieve Broedplaats Enschede een deel van het gebouw gebruiken en hoeft ze alleen gas, water en licht te betalen.
Mogelijk moet midden volgend jaar alweer naar een nieuwe locatie worden gezocht.
https://www.tubantia.nl/enschede/creati ... ~ab0062fc/
StichtingCBE
Member
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 31, 2023 7:01 pm

Re: Nieuw Twekkelerveld

Bericht door StichtingCBE »

Er komen woningen en daarvoor wordt in ieder geval een gedeelte van het pand gesloopt. Of een deel van het schoolgebouw blijft staan en mee gaat in het plan moet nog blijken. Voor zo ver wij weten was dat wel een optie ze interessant vonden maar onderzoeken ze nu nog vanalles.
Plaats reactie