Kuipersdijk
- Errik
- Member
- Contacteer:
Kuipersdijk
Ik fietste vandaag over de Kuipersdijk de stad binnen. Wat een droevenis is dat toch. Chaotische, anti-stedelijke bebouwing. Een ultralelijke entree tot de binnenstad. Op het ene moment fiets je tussen van die krothuisjes, het volgende sta je ineens voor de Bijenkorf. Een veel te harde overgang. Ik zie maar één oplossing: het bouwen van een grote poort die als officieel einde van de laagbouw moet dienen en voorkomt dat mensen vanaf het Van Heekplein zo de provinciaalse woestenij van de Indische buurt in kunnen kijken.
Van hier:
tot hier:
:no:
Van hier:
tot hier:
:no:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
This wonderful world of purchase power
Re: Kuipersdijk
Zo heel veel mensen van buiten Enschede komen (gelukkig) normaal niet op de Kuipersdijk zou ik zeggen. Dat betekend natuurlijk niet, dat ik blij ben met de huidige situatie. Maarja, wat moet je? Je kan moeilijk alles ten zuiden van de Bijenkorf gaan afbreken.Errik schreef:Een ultralelijke entree tot de binnenstad.
-
- Member
- Contacteer:
Re: Kuipersdijk
Ik vind dit toch altijd wel weer een erg geinig beeld... Je ziet in de verte het centrum al boven de oudere bebouwing uit steken. Geeft een behoorlijke stedelijke fsfeerErrik schreef: