Horstlanden-Veldkamp en Pathmos
Op de hoek Emmastraat-Nieuwstraat is een huis tegen de vlakte gegaan en het pand ernaast zal ook niet al te lang op zich laten wachten.
Dus de deur kan op slot ( in ieder geval wat er van de deur over is )
De rest van die straat kan wat mij betreft ook wel tegen de vlakte
En gelukkig zijn ze er aan de andere kant van de straat al mee begonnen ( mooie tuin trouwens )
Maar niet alles is treurig want gebouwt wordt er in deze omgeving ook
Al valt er hier aan een park nog niet veel te ontdekken
Op een vijvertje na dan
Dus de deur kan op slot ( in ieder geval wat er van de deur over is )
De rest van die straat kan wat mij betreft ook wel tegen de vlakte
En gelukkig zijn ze er aan de andere kant van de straat al mee begonnen ( mooie tuin trouwens )
Maar niet alles is treurig want gebouwt wordt er in deze omgeving ook
Al valt er hier aan een park nog niet veel te ontdekken
Op een vijvertje na dan
In de Groene Bogen lijkt een mooi plan in een stedelijk gebied met veel mogelijkheden. Toch wil de verkoop van het project Grandeur in de Groene Bogen maar niet vlotten en dat is niet zo verwonderlijk. Natuurlijk speelt de huidige situatie op de woningmarkt een grote rol maar er is meer aan de hand. Wat op alle mooie folders over dit project niet zichtbaar is of verteld wordt is de omgeving van het gebied. Al lange tijd is bekend dat er een grootschalige vervuiling is op het terrein Veldkamp die de komende jaren gesaneerd moet gaan worden en geruime tijd in beslag zal gaan nemen. De komende jaren(?) zal blijken dat er grote overlast zal ontstaan voor de omgeving. Stank, stof, bouwverkeer, lawaaioverlast etc. Opmerkelijk en verwerpelijk in dit hele verhaal is dat geinteresseerden in dit project hierover niet geinformeerd worden. Bij navraag wordt de verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van info gelegd bij de "mondige" koper. Volgens een woordvoerder van Hegeman Bouwgroep in Almelo. Enige overlast hoort volgens hem in een stedelijke agglomeratie. (???) , alsmede vervuilingen en saneringen. U bent dus gewaarschuwd. Met de huidige keuzemogelijkheden die Hegeman/Nijhuis Bouw biedt is het dus raadzaam om eventueel verder te kijken. De bouwer voelt zich niet geroepen tot volledige openheid van zaken in deze. Achteraf bleek de info echter wel bekend! Het is dus raadzaam voor toekomstige geinteresserden om zich hier terdege van bewust te zijn en zich grondig te laten informeren. Tip; doe dit wel bij onafhankelijke partijen. Gemeenten zijn verplicht u alle info te geven die openbaar is als u daarom vraagt. Duivels Woedend/Stom
Heb je ook nog wat anders te melden?
Heb je op andere sites ook al dezelfde gal zien spuwen.
Heb je op andere sites ook al dezelfde gal zien spuwen.
vervuiling Blekerstraat
Klopt dat ik het wat vaker heb gepost. Vond dat mensen die van plan zijn er iets te kopen hier best van op de hoogte mogen zijn. Vooral wanneer er partijen zijn die dit af willen doen als een kleinigheidje" Ik vraag me af of je weet wat een bodemsanering inhoud? Deze info kan mij niet vaak genoeg gepost worden. Of heb je soms "belangen" in het gebied? Ik niet meer nu ik weet wat er allemaal nog staat te gebeuren.
Aan de overkant van de straat wordt de huidige bebouwing ook gesloopt en komt er nieuwbouw voor in de plaats.
Dus van bouwverkeer zal er sowieso wel sprake zijn de komende tijd. Denk dat die bodemsanering wat dat betreft ook niet veel uitmaakt.
Als je een woning koopt moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles in de omgeving zal blijven zoals het is. Een stad staat nou eenmaal niet stil. Wat heb je liever dan, dat de grond daar vervuilt blijft?
Dus van bouwverkeer zal er sowieso wel sprake zijn de komende tijd. Denk dat die bodemsanering wat dat betreft ook niet veel uitmaakt.
Als je een woning koopt moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles in de omgeving zal blijven zoals het is. Een stad staat nou eenmaal niet stil. Wat heb je liever dan, dat de grond daar vervuilt blijft?
Laatst gewijzigd door Helmerhoeker op vr jan 18, 2008 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, lijkt me logisch. Maar het blijft een vreemde zaak dat er zo weinig info bekend zou zijn. Lijkt er trouwens steeds meer op dat ook jij er belang bij hebt om de sanering maar vooral te bagatelisseren. Je lijkt wel een projectontwikkelaarHelmerhoeker schreef:Aan de overkant van de straat wordt de huidige bebouwing ook gesloopt en komt er nieuwbouw voor in de plaats.
Als je een woning koopt moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles in de omgeving zal zijn zoals het blijft. Een stad staat nou eenmaal niet stil. Wat heb je liever dan, dat de grond daar vervuilt blijft?
bouwput
Wil best naar een bouwput kijken...... maar liever geen paar jaar! Mijn leefomgeving (en zelfs in het centrum) vind ik nog steeds een van de belangrijkste punten om me ergens te vestigen. Jammer dan van dat mooie architectonische plan. Die komen ergens anders ook wel weer.......
Ben 20 jaar en student bedrijfseconomieRoodbaard schreef:Nee, lijkt me logisch. Maar het blijft een vreemde zaak dat er zo weinig info bekend zou zijn. Lijkt er trouwens steeds meer op dat ook jij er belang bij hebt om de sanering maar vooral te bagatelisseren. Je lijkt wel een projectontwikkelaar
Maar ik zit niet voorniets op deze site en je kan dus wel stellen dat ik graag gebouwt zie worden in Enschede.