Horstlanden-Veldkamp en Pathmos
- Winus
- Member
- Contacteer:
Horstlanden-Veldkamp en Pathmos
In dit stukje stad wordt nog best veel gebouwd. Niet allemaal even fascinerend helaas, maar de rotte kiezen beginnen toch aardig opgevuld te raken. Alle foto's zijn van 24 september
Pathmos: De Drentse Buurt, behoudende nieuwbouw in dezelfde stijl als de oudbouw.
Horstlanden-Veldkamp: In de Groene Bogen, valt me tegen in vergelijking met wat de plannen deden vermoeden.
Horstlanden-Veldkamp: Plan de Nassau, het leukste stukje. Lekkere afwisselende kleinschalige bebouwing. Complimenten aan de IAA (geef je dat even door Imzadi?)
Pathmos: De Drentse Buurt, behoudende nieuwbouw in dezelfde stijl als de oudbouw.
Horstlanden-Veldkamp: In de Groene Bogen, valt me tegen in vergelijking met wat de plannen deden vermoeden.
Horstlanden-Veldkamp: Plan de Nassau, het leukste stukje. Lekkere afwisselende kleinschalige bebouwing. Complimenten aan de IAA (geef je dat even door Imzadi?)
Laatst gewijzigd door Winus op di mar 15, 2005 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
de kloomp'maj anhoalen
-
- Member
- Contacteer:
Alleen vind ik dat bij Plan de Nassau vooral langs de Emmastraat te laag is gebouwd. De nieuwe huisjes zijn te klein en te laag ten opzichte van de oudere panden aan weerszijden van het plangebied. Als je vanaf de Groene Bogen door de Emmastraat naar de Haaksbergerstraat fietst valt het schaalverschil in bebouwing heel erg op... Maar verder is het toch wel een geinig plannetje... Heb er helemaal aan het begin (toen ik nog stagiair was) ook een beetje aan meegetekend, bij het opzetten van het stedenbouwkundige plan.
De hoogte/stijl van de woningen etc is vooral door de architecten gedaan, Daar ben ik helemaal niet bij betrokken geweest.
Eigenlijk is dit toch het eerste echte gerealiseerde plan waar ik aan heb meegewerkt. Blijft erg leuk om te zien hoe het zich ontwikkeld...
De hoogte/stijl van de woningen etc is vooral door de architecten gedaan, Daar ben ik helemaal niet bij betrokken geweest.
Eigenlijk is dit toch het eerste echte gerealiseerde plan waar ik aan heb meegewerkt. Blijft erg leuk om te zien hoe het zich ontwikkeld...
- Winus
- Member
- Contacteer:
Klopt met name de onderverdieping van de woningen aan de Emmastraat had hoger moeten zijn. Maar ik was in een goede bui en wou niet alles afkraken. Ik vind het al heel wat dat ze in zo'n verscheidenheid aan gevels hebben gerealiseerd, uiteraard binnen een vast raster. Toch stukken beter dan de jaren '70, '80 en zelfs sommige '90 stadsvernieuwing.
de kloomp'maj anhoalen
-
- Member
Vreemd dat hier zo'n lange tijd niets meer gepost is.
En dat terwijl ze er op het moment flink druk bezig zijn.
Kom er bijna dagelijks langs op mijn weg van huis naar school en visa versa.
Kortgeleden hebben ze een aantal panden aan de Waldeckstraat tegen de vlakte gegooid en aan de Nieuwstraat zijn ze sinds een paar weken terug aan het graven.
Als er animo voor is wil ik er binnenkort wel een paar foto's gaan schieten
En dat terwijl ze er op het moment flink druk bezig zijn.
Kom er bijna dagelijks langs op mijn weg van huis naar school en visa versa.
Kortgeleden hebben ze een aantal panden aan de Waldeckstraat tegen de vlakte gegooid en aan de Nieuwstraat zijn ze sinds een paar weken terug aan het graven.
Als er animo voor is wil ik er binnenkort wel een paar foto's gaan schieten
Laatst gewijzigd door Helmerhoeker op do jun 07, 2007 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.