Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21529
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

enschede053 schreef:En nog een aanvulling, het pand waar eerst de schoenmaker en een schoenenwinkel (Nijhof) inzaten, is inmiddels ook verhuurd, volgens mij komt er een modezaak in.
Mooie berichten voor deze topic: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... &start=180
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:@Highlander

Ja, hier gaan ze het pand opknappen en de oude gevel herstellen (op het forum staat wel ergens een foto) en hier komt waarschijnlijk een winkel in. Want las in de huis-aan-huis dat er een vergunning voor detailhandel was aangevraagd. Ik hoop dat het al verhuurd is en dat het niet leeg komt te staan als het is opgeknapt want dat zou zonde zijn. Vind het een positieve ontwikkeling want dan krijg je een lange rij met winkels i.p.v die onderbreking tussen de Langestraat en de voormalige schouwburg.
Dat is goed nieuws, bedankt! Dat rijtje panden wordt steeds mooier.

Zou fijn zijn als De Kleine Zaal ook echt geexploiteerd zou kunnen worden, maar daar zal het cultuurbudget van de gemeente geen ruimte voor hebben schat ik zo in..
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Ik zag dat het pand van Duthler alweer verhuurd was, ben benieuwd wat er in komt, want is een vrij groot pand.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Ik zag dat het pand van Duthler alweer verhuurd was, ben benieuwd wat er in komt, want is een vrij groot pand.
Ben ik ook benieuwd naar! Je merkt in de binnenstad dat het weer de goede kant op gaat, leegstand neemt langzaam maar zeker af. Vraag me af in hoeverre dit met de komst van Primark te maken heeft.

Bodyshop is verhuisd naar de Klanderij, waar binnen nu geen leegstand meer is. Bodyshop zat eerst aan het Van Heekplein, aan het lelijke zestiger jaren panden rijtje dat binnenkort afgebroken wordt. Alleen Steps moet daar nog weg - wellicht gaan die in het Duthler pand?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Highlander schreef:
Dat is goed nieuws, bedankt! Dat rijtje panden wordt steeds mooier.

Zou fijn zijn als De Kleine Zaal ook echt geexploiteerd zou kunnen worden, maar daar zal het cultuurbudget van de gemeente geen ruimte voor hebben schat ik zo in..
Voor degenen die het gemist hebben, Ons Huis gaat De Kleine Zaal exploiteren in samenwerking met het Willem Wilmink onder de naam 'De Kleine Willem'. Wat ik geweldig nieuws vind, doodzonde om zo'n prachtig theaterzaaltje leeg te laten staan.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:Ik zag dat het pand van Duthler alweer verhuurd was, ben benieuwd wat er in komt, want is een vrij groot pand.
Ben ik ook benieuwd naar! Je merkt in de binnenstad dat het weer de goede kant op gaat, leegstand neemt langzaam maar zeker af. Vraag me af in hoeverre dit met de komst van Primark te maken heeft.

Bodyshop is verhuisd naar de Klanderij, waar binnen nu geen leegstand meer is. Bodyshop zat eerst aan het Van Heekplein, aan het lelijke zestiger jaren panden rijtje dat binnenkort afgebroken wordt. Alleen Steps moet daar nog weg - wellicht gaan die in het Duthler pand?
Gaan ze dan ook zitten waar de abnamro zat :?
Een goed begin heeft geen einde
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Die Duitse drogisterijketen die zaterdag op de markt staat komt in het pand van Duthler (bron: papieren Tubantia van vandaag).
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:
Highlander schreef:
enschede053 schreef:Ik zag dat het pand van Duthler alweer verhuurd was, ben benieuwd wat er in komt, want is een vrij groot pand.
Ben ik ook benieuwd naar! Je merkt in de binnenstad dat het weer de goede kant op gaat, leegstand neemt langzaam maar zeker af. Vraag me af in hoeverre dit met de komst van Primark te maken heeft.

Bodyshop is verhuisd naar de Klanderij, waar binnen nu geen leegstand meer is. Bodyshop zat eerst aan het Van Heekplein, aan het lelijke zestiger jaren panden rijtje dat binnenkort afgebroken wordt. Alleen Steps moet daar nog weg - wellicht gaan die in het Duthler pand?
Gaan ze dan ook zitten waar de abnamro zat :?
Wel goed lezen he Vincent. ''binnen" is geen leegstand meer.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21529
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Ben er vanmiddag nog even langsgefietst. De ruimte in de Klanderij waarin voorheen een vestiging van de ABNAMRO bank zat, staat thans nog te huur.
Bijlagen
Klanderij 60.JPG
Klanderij 60 (2).JPG
Klanderij 60 (3).JPG
Klanderij 60 (4).JPG
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

Toch erg jammer zo'n pand dat te huur staat. Heeft in mijn opzichte erg veel potentiaal. Kwam nog langs het pand van NetzoDruk ( voorheen Jassies ) aan de Oldenzaalse straat. Staat nu ook te huur i.v.m. verhuizing van NetzoDruk.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21529
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Vincent1971 schreef:Toch erg jammer zo'n pand dat te huur staat. Heeft in mijn opzichte erg veel potentiaal. Kwam nog langs het pand van NetzoDruk ( voorheen Jassies ) aan de Oldenzaalse straat. Staat nu ook te huur i.v.m. verhuizing van NetzoDruk.
Kwam ik vandaag ook langs.
Bijlagen
Oldenzaalsestraat Netzodruk.JPG
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Kleine winkeltje gelijk naast het restaurant aan de Haverstraat (in de bocht) is ook verhuurd, zag ik vanmorgen. Bij het voormalige pand van Nijhuis schoenmode wordt druk verbouwd, zal binnenkort wel opengaan. Inspanningen van de gemeente en vastgoed eigenaren kan dus wel degelijk succesvol zijn. Heb begrepen dat de huurprijs omlaag is gegaan en dat er een soort van gecontroleerde huurprijs is ingesteld.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:Toch erg jammer zo'n pand dat te huur staat. Heeft in mijn opzichte erg veel potentiaal. Kwam nog langs het pand van NetzoDruk ( voorheen Jassies ) aan de Oldenzaalse straat. Staat nu ook te huur i.v.m. verhuizing van NetzoDruk.
Ideale plek voor een fast food keten, maar krijg de indruk dat de gemeente er liever iets anders in ziet.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Door het gebrek aan parkeergelegenheid bedoel je Highlander?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

Wauwthur schreef:Door het gebrek aan parkeergelegenheid bedoel je Highlander?
Meen me te herinneren dat de gemeente dat stuk van de Minkmaatstraat ook betaald parkeren wil invoeren. Dit i.v.m. parkeren van bezoekers aan de binnenstad.
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

Vincent1971 schreef:
Wauwthur schreef:Door het gebrek aan parkeergelegenheid bedoel je Highlander?
Meen me te herinneren dat de gemeente dat stuk van de Minkmaatstraat ook betaald parkeren wil invoeren. Dit i.v.m. parkeren van bezoekers aan de binnenstad.
dat is een probleem dat door de gemeente zelf is veroorzaakt.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Door het gebrek aan parkeergelegenheid bedoel je Highlander?
Ben je nu sarcastisch naar Vincent toe :)

Ik heb de indruk dat ze liever geen (standaard) fast food zaken in de binnenstad zien. Aan de Haverstraat hebben ze ook al een paar keer dat soort zaken geweigerd. En dan was er nog die 3p soap aan de Raadhuisstraat. Ik ben ook niet van de vreetschuren maar er is aan de Van Heekplein kant een tekort aan laagdrempelige horeca. Op de dinsdag en zaterdagmarkt zijn vreettentjes uitermate populair, die jongens kunnen ook wel rendabel in een winkelpand. Is hier wel vaker geopperd geloof ik, food court in de Zuidmolen, dat zou een mooie oplossing zijn. Volstoppen met al die Doner Kebab, Churros, Vietnamese loempias,roti, vis, gepofte mais enz zaakjes die normaal gesproken alleen op marktdagen present zijn.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Er is inderdaad een soort regel dat er in de binnenstad geen vreetschuren meer bij mogen. Maar aan de Minkmaatstraat is gewoon echt geen parkeerplek voor een fastfoodketen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Plaats reactie