Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Twekkelerveld

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Ik wacht nog steeds op de Jackpot van de staatsloterij... Kan ik gewoon de bovenste verdieping van de HTS-toren kopen... ;)

Jammer dat er in het Twekkelerveld niet hoger gebouwd gaat worden... Vooral de locatie van de huidige Albert Heyn is zeer geschikt voor een torentje. Mooi in zicht vanaf de Jupiterstraat en de Saturnusstraat, lekker centraal in de wijk en een mooie blikvanger voor het winkelcentrum... Helaas zal ook dat nog wel een tijd een droombeeld blijven... :(
Robert

Bericht door Robert »

imzadi schreef:Ik wacht nog steeds op de Jackpot van de staatsloterij... Kan ik gewoon de bovenste verdieping van de HTS-toren kopen... ;)
Fijn dat je wat voor de medemens over hebt :lol:
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Ach, dan mogen jullie wel eventjes op mijn huis-inwijdingsfeestje komen, om van het uitzicht te genieten... :D
Bjorn

Bericht door Bjorn »

En een lekkere grolsch nuttigen op +80 m.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Uit de Bans:

Bouw nieuw hart Twekkelerveld begint 2005

ENSCHEDE - Medio volgend jaar begint de bouw van het gezondheidscentrum aan de Maanstraat, een jaar later volgt het nieuwe winkelcentrum. Mochten eigenaren en huurders van het centrum dwarsliggen, dan heeft projectontwikkelaar DnA een noodscenario klaarliggen.


Het nieuwe hart van Twekkelerveld wordt in drie fasen aangelegd. Medio 2006 begint de nieuwbouw van het winkelcentrum op de plek van een deel van de huidige winkels en rondom de Agolstraat. De aanliggende flat en die aan de G.J. van Heekstraat moeten daarvoor verdwijnen. In 2007 verhuizen de huidige winkeliers naar deze nieuwbouw en begint de renovatie van de winkels en woningen aan de kant van Albert Heijn. In 2008 moet het hele centrum, dat ongeveer anderhalf keer groter wordt dan het huidige, gereed zijn. Het krijgt van bovenaf gezien een U-vorm. Veertien van de bestaande woningen blijven gehandhaafd. Daarbij komen 56 appartementen. Tegenover het winkelhart, aan de Maanstraat, begint volgend jaar al de bouw van het gezondheidscentrum. Met onder andere huisartsen, een apotheek en zestien appartementen voor senioren. Projectontwikkelaar DnA (Domijn en AM Wonen) presenteerden de plannen gisteravond in een bomvolle recreatieruimte van woonzorgcomplex Brederveld. DnA en wethouder R. Bleker zeggen het in hoofdlijnen met elkaar eens te zijn.

Al jarenlang wordt gesproken over aanpak van het verpauperde winkelcentrum. De kwestie is lastig omdat er zo’n vijftig huurders en eigenaren bij betrokken zijn. Nog niet met allen heeft DnA een akkoord bereikt. Ook als dat zo blijft dan komt er een nieuw winkelcentrum, verzekert H. Koopmans van DnA. ‘We hebben een noodscenario, met minder nieuwbouw.’

Leden van de wijkraad overhandigden 430 handtekeningen van bewoners als ‘motie van ongeduld’. Ook hadden ze 293 handtekeningen verzameld voor terugkeer van luifels voor de winkels. De architect komt ze wellicht tegemoet met doorzichtige exemplaren.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Ook hadden ze 293 handtekeningen verzameld voor terugkeer van luifels voor de winkels.
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen... :? :no:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Luifels zijn handig in dit natte land!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Zullen we dan alle trottoirs en fietspaden ook maar gaan overdekken? ;)
Nat wordt je van tijd tot tijd sowieso wel in dit landje...
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Arcades hebben de toekomst. :)
de kloomp'maj anhoalen
EZ

Bericht door EZ »

QyRoZ schreef:Luifels zijn handig in dit natte land!
Idd, van mij mogen ze terug !!
chapter42

Bericht door chapter42 »

luifels zijn niet mooi, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het onhandig vind...
Bjorn

Bericht door Bjorn »

De architect weet vast wel een mooie luifel te tekenen, die mooi aansluit op de rest van de bebouwing.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Arcades!!!! Zoiets is toch veel mooier dan zo'n vieze luifels:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Ik vind 't mooi, behalve die fietsen... Laat maar komen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Een klein probleempje is dat het WC Twekkelerveld wel een maatje kleiner is dan het centrum van Bologna.
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Een saaie alluminium constructie, met wat glas erboven en ernaast. Met een paar van die mooie stickers die vogels moeten afschrikken :no:
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ok zo'n arcade is prachtig vind ook ik, maar ik denk niet dat de welstandscommisie er zo over denkt :cry: alhoewel mischien is er een kansje, ff bellen met de architect :P
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Je bedoelt de "arcades" zoals bij winkelcentrum Stadsveld? :(
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dat zijn toch ook luifels? Wat ik bedoel zijn arcades met daarboven bebouwing, een terugliggende begane grond dus (en eventueel de 1e verdieping voor een ruimtelijker effect)
In Enschede heb je ze bij de bibliotheek en aan het stationsplein (Nashuatec of zoiets) Beide zijn veel te laag en daardoor benauwend en dan zitten er ook nog stomme hoekjes in.
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Winus schreef:aan het stationsplein (Nashuatec of zoiets) Beide zijn veel te laag en daardoor benauwend en dan zitten er ook nog stomme hoekjes in.
[ot] Daar hangen tegenwoordig nogal vaak zwervers [/ot]
Plaats reactie