Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#241 Bericht door Arie » ma okt 21, 2019 11:49 am

Vroeger was er op de Pathmossingel nog wel eens zwaar transport van Van Wezel
Bijlagen
Haaksbergerstraat hoek Pathmossingel transport Van Wezel.jpg
Haaksbergerstraat hoek Pathmossingel transport Van Wezel.jpg (120.28 KiB) 2461 keer bekeken
Pathmossingel transport Van Wezel.jpg
Pathmossingel transport Sanders door van Wezel.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Veteraan
Member
Member
Berichten: 3911
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#242 Bericht door Veteraan » ma okt 21, 2019 5:33 pm

En van VlietJonge aan de Blekerstraat. Dat ging ook door de Janninksweg.

hans
Member
Member
Berichten: 2190
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#243 Bericht door hans » di okt 22, 2019 6:20 pm

als iedereen nu eens stopt allerhand meuk via internet te bestellen die perse de volgende dag geleverd moet worden , wordt het al een stuk rustiger.

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1409
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#244 Bericht door Vincent1971 » wo okt 23, 2019 12:12 pm

hans schreef:
di okt 22, 2019 6:20 pm
als iedereen nu eens stopt allerhand meuk via internet te bestellen die perse de volgende dag geleverd moet worden , wordt het al een stuk rustiger.
Nou voor allerhande meuk nu naar de (binnenstad) te gaan wordt het ook niet echt rustiger van. Ik voor mij merk dat met name de singels steeds drukker worden. Oversteken van die singels was tot een paar jaar geleden veel makkelijker dan nu. Misschien eens ophouden met allerlei rare wegconstructies te verzinnen ( zoals nu die fietsersoversteek bij de Hengelose/Deurningerstraat ) of het onnodig geknik.
Een goed begin heeft geen einde

Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 3199
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Enschede

#245 Bericht door enschedeinansichten » wo okt 23, 2019 12:43 pm

Arie schreef:
ma okt 21, 2019 11:49 am
Vroeger was er op de Pathmossingel nog wel eens zwaar transport van Van Wezel
Dit zijn kranen van GB Sanders aan de Blekerstraat 160.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 3199
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Enschede

#246 Bericht door enschedeinansichten » wo okt 23, 2019 12:52 pm

Vincent1971 schreef:
wo okt 23, 2019 12:12 pm
hans schreef:
di okt 22, 2019 6:20 pm
als iedereen nu eens stopt allerhand meuk via internet te bestellen die perse de volgende dag geleverd moet worden , wordt het al een stuk rustiger.
Nou voor allerhande meuk nu naar de (binnenstad) te gaan wordt het ook niet echt rustiger van. Ik voor mij merk dat met name de singels steeds drukker worden. Oversteken van die singels was tot een paar jaar geleden veel makkelijker dan nu. Misschien eens ophouden met allerlei rare wegconstructies te verzinnen ( zoals nu die fietsersoversteek bij de Hengelose/Deurningerstraat ) of het onnodig geknik.
Heb je het kruispunt Hengelosestraat Raiffeisenstraat al gezien ? :o
Bij ons rijden ook veel busjes door het park met 1 pakje en vaak zijn de bestellers niet thuis komen ze nog een keer. :idee: Kleine pakjes gewoon naar een centraal afhaal adres !!
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#247 Bericht door Arie » do dec 05, 2019 10:07 am

Gemeente Enschede wil de Mooienhof afsluiten voor autoverkeer
Gepubliceerd: Donderdag 05 december 2019 09:56
Wilco Louwes | Tubantia

Gemeente Enschede wil de Mooienhof afsluiten voor autoverkeer
Doorgaand autoverkeer door het oostelijke deel van het centrum behoort mogelijk gauw tot het verleden. De gemeente werkt aan een plan voor afsluiting van de Mooienhof, maar kan nu al rekenen op weerstand vanuit de politiek.

Dat het college uiteindelijk af wil van doorgaande routes voor gemotoriseerd verkeer in het Enschedese centrum, staat al beschreven in de onlangs verschenen Mobiliteitsvisie 2030. Dat het niet alleen verre toekomstmuziek betreft, blijkt uit de antwoorden op schriftelijke vragen van VVD-raadslid René Kreeft. In het stadhuis wordt al druk nagedacht over een ‘knip’ in de Mooienhof. Aanleiding vormt recent onderzoek van RTL Nieuws naar verkeersongevallen op kruispunten. Enschede staat met acht kruispunten het vaakst genoemd in de landelijke top 30. De kruising van de Mooienhof met de Kuipersdijk en de Edo Bergsmalaan in hartje binnenstad komt - met negentien ongevallen in drie jaar tijd - uit de bus als het gevaarlijkste kruispunt van de provincie Overijssel.

‘De combinatie van het doorgaande verkeer tussen de Oldenzaalsestraat en de Kuipersdijk, veel fietsstromen en de zuidelijke toegang tot de parkeergarage zorgen voor een onwenselijke verkeerssituatie’, schrijft het college. De beste maatregel is een knip. ‘Hoe deze fysieke afsluiting voor gemotoriseerd verkeer eruit gaat zien, zal verder uitgewerkt moeten worden. Het weren van doorgaand verkeer op de Mooienhof, zorgt voor een betere bereikbaarheid van de parkeergarage en een verbeterde verkeersveiligheid voor fietsers.’ Het college maakt er geen geheim van om doorgaand verkeer over de singels te willen leiden. Ook de Ripperdastraat en de Molenstraat moeten in de toekomst de functie van centrumroute verliezen.

Doodlopende straat
René Kreeft noemt de beantwoording op zijn vragen ‘een mooie poging om de doodlopende straat weer van zolder te halen’. „Zelfs voor verkeersdeskundigen is afsluiten van de Mooienhof of Molenstraat absoluut geen must. Integendeel, het kan prima een combiweg voor fiets en auto worden. Afsluitingen zijn onnodig en onwenselijk.” Met name de rechterflank van de gemeenteraad, waartoe ook coalitiepartijen VVD en Burgerbelangen gerekend kunnen worden, voelen weinig voor dergelijke verkeersmaatregelen.

Hoewel voor de zomervakantie al afgerond, is de mobiliteitsvisie door de gemeenteraad nog niet rijp voor besluitvorming gevonden. Na eerder uitstel staat het document voor februari 2020 op de rol. Al laat Kreeft doorschemeren - mede vanwege de collegewens om centrumroutes ‘door te knippen’ - nog altijd ‘bevlogenheid’ te missen. „De crux is dat de inspirerende visie er moet zijn voor alle Enschedese weggebruikers. Niet alleen voor fietsers.”

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Emiel Muijderman
bron: http://enschede.1twente.nl/gemeente-ens ... em?1148721
Bijlagen
Gemeente Enschede wil de Mooienhof afsluiten voor autoverkeer.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

hans
Member
Member
Berichten: 2190
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#248 Bericht door hans » do dec 05, 2019 9:20 pm

gewoon alles binnen de singels voetgangersgebied maken , lekker rustig.

TA
Member
Member
Berichten: 665
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#249 Bericht door TA » vr dec 06, 2019 9:37 am

Waanzin. Echt complete nonsens. De singels kunnen het nu al niet aan. Hoeveel extra Co2, stikstof, maar bovenal fijnstof moet er nog in deze stad worden uitgestoten? Dat betekent voor veel ritten dat soms zo 4 a 5 extra kilometers extra door de stad moet worden gemaakt. Dat betekent op zijn beurt weer: nog meer verkeersdruk op specifieke plekken (singels, die ook nog eens enkelbaan's zijn), extra co2, stikstof en fijnstof en een langere reistijd. Wat een ondoordacht dom beleid.
De beste optie is dan nog om een aparte laan te maken in de Van Heek Garage die verkeer onder het centrum door kan voeren van west naar oost. Snel, effectief, ondergronds, met filters kan de uitstoot gelijk opgevangen worden en verlichting van de singels.

hans
Member
Member
Berichten: 2190
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#250 Bericht door hans » vr dec 06, 2019 9:44 am

dat is een logische oplossing , daar doen ze niet aan...

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#251 Bericht door Arie » vr dec 06, 2019 11:31 am

TA schreef:
vr dec 06, 2019 9:37 am

De beste optie is dan nog om een aparte laan te maken in de Van Heek Garage die verkeer onder het centrum door kan voeren van west naar oost. Snel, effectief,
Daarvoor was de Boulevard 1945 ooit bedoeld.
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#252 Bericht door Arie » vr dec 06, 2019 11:51 am

Kwaliteit van wegen in Enschede nadert ondergrens
Gepubliceerd: Vrijdag 06 december 2019 08:39
Wilco Louwes | Tubantia

Kwaliteit van wegen in Enschede nadert ondergrens
Vaker pleisters plakken in plaats van operaties uitvoeren. Samengevat ziet het nieuwe wegenbeleidsplan van Enschede er zo uit. De gemeente bezuinigt een ton op het onderhoud van de wegen, terwijl het kwaliteitsniveau de laatste jaren al is gedaald tot de ondergrens.

Met meer dan 8 miljoen vierkante meter aan wegen in Enschede is het onderhoud ervan bepaald geen sinecure. Sinds 2013 werd dat onderhoud uitgevoerd via zogeheten risicogestuurd beheer. Het betekent dat er is afgestapt van periodiek onderhoud en dat er pas wordt ingegrepen als het noodzakelijk is. De gevolgen van dat beleid zijn zichtbaar, constateert het college in een evaluatie. De wegenkwaliteit voldoet over het algemeen nog aan de gemaakte afspraken, maar nadert de ondergrens. Met name de wegen in het buitengebied en klinkerstraten in de woonwijken zijn niet zelden onder het gewenste basiskwaliteitsniveau. Het onderhoud van die wegen staat onder druk, omdat het moeilijk te combineren blijkt met andere werkzaamheden (bijvoorbeeld het riool) en er jaarlijks maar een vast budget beschikbaar is.

Bezuiniging
Op het budget voor wegenonderhoud wordt vanaf 2021 ook nog eens 100.000 euro bezuinigd. In schriftelijke vragen heeft de VVD zich hierover al bezorgd uitgelaten. Die zorgen worden niet gedeeld door het college. ‘We blijven inzetten op een goede en veilige basis voor de gebruikers van onze wegen. Wel zal onze aandacht minder op comfort en aanzien gericht zijn’, luidt het antwoord van B en W.

In de praktijk betekent deze werkwijze dat er bij wegwerkzaamheden vaker wordt gekozen voor lapwerk (klein onderhoud) en dat er minder snel groot onderhoud plaatsvindt. Ook die methode blijft volgens het college niet zonder gevolgen. ‘Door deze werkwijze kan het beeld bij wegen langzaamaan veranderen: door toename van kleine reparaties ontstaat er een minder egaal beeld van onze wegen.’

Fietspaden
Daarvan zal in de binnenstad geen sprake zijn, omdat op het stadserf een hoog kwaliteitsniveau van kracht blijft. Voor het eerst krijgen fiets- en voetpaden een aparte behandeling in het beheerplan. Enschede pretendeert immers een fietsstad te zijn en het college zegt waarde te hechten aan een goede toegankelijkheid voor ouderen en mindervaliden. Het kwaliteitsniveau van fiets- en voetpaden wordt daarom op bovengemiddeld gezet.

De resterende wegen in de stad met een plaveisel van asfalt of betoncement worden op basisniveau gezet, maar bij elementverharding wordt de kwaliteitseis zelfs teruggeschroefd tot laag. Saillant is dat ruim 53 procent van de wegen in Enschede met klinkers, tegels of waaltjes is geplaveid. Een merendeel van de Enschedese straten behoort straks dus tot de ondercategorie in het onderhoudsplan.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede
bron: http://enschede.1twente.nl/kwaliteit-va ... em?1148790
Bijlagen
Kwaliteit van wegen in Enschede nadert ondergrens.jpg
Kwaliteit van wegen in Enschede nadert ondergrens.jpg (64.74 KiB) 1422 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Hendrik
Member
Member
Berichten: 1859
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#253 Bericht door Hendrik » vr dec 06, 2019 3:57 pm

Arie schreef:
vr dec 06, 2019 11:31 am
TA schreef:
vr dec 06, 2019 9:37 am

De beste optie is dan nog om een aparte laan te maken in de Van Heek Garage die verkeer onder het centrum door kan voeren van west naar oost. Snel, effectief,
Daarvoor was de Boulevard 1945 ooit bedoeld.
[/quote
En bij het plannen maken voor de grote Van Heek garage is die optie aan de orde geweest. Maar toen was er een wethouder die dit in z'n portefeuille had en die hield niet van auto's om het eens diplomatiek te zeggen.
Wat sas as dós was kaans.

hans
Member
Member
Berichten: 2190
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#254 Bericht door hans » vr dec 06, 2019 7:17 pm

die was eens te vaak van de fiets gevallen ...

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#255 Bericht door Arie » wo dec 18, 2019 3:35 pm

Politiek wil camera’s bij fietstunnels naar Enschedese zuidwijken
Gepubliceerd: Woensdag 18 december 2019 14:21
Tekst: Teun Staal | Tubantia

Politiek wil camera’s bij fietstunnels naar Enschedese zuidwijken
De (on)veiligheid bij de fietstunnels in het zuiden van de stad vraagt om de plaatsing van camera’s. Dat stellen drie politieke partijen. ‘De overheid is verantwoordelijk voor de veiligheid.'

Het is mooi dat er een burgerwacht is opgericht om een oogje te houden op de fietstunnels naar de zuidwijken, maar dat zou niet nodig moeten zijn. ‘De overheid is verantwoordelijk voor de veiligheid. Daar moeten inwoners op vertrouwen.’

Zo snel mogelijk
Dat stellen drie gemeenteraadsleden Malkis Jajan (VVD), Arjan Brouwer (DPE) en Gert Kel (Burgerbelangen) in een brief aan burgemeester Onno van Veldhuizen. Ze willen dat er zo snel mogelijk cameratoezicht komt bij de fietstunnels in de Helmerhoek en Boswinkel in het zuiden van Enschede. De brief is opgesteld in samenwerking met de burgerwacht die sinds enkele weken in de donkere uren in en rond de fietstunnels partrouilleert. De drie vragen Van Veldhuizen ook om een avond met de burgerwacht ‘mee te lopen’.

Tot in de eeuwigheid
De raadsleden noemen de burgerwacht ‘geen permanente oplossing’. Jajan, Brouwer en Kel schrijven: ‘Zij kunnen er niet elke avond en elk uur staan. Ook kunnen zij dit niet tot in de eeuwigheid blijven doen. Dat mag ook niet van hen verwacht worden. Niet de inwoners zelf zijn namelijk verantwoordelijk voor de veiligheid. De overheid is verantwoordelijk voor de veiligheid. Daar moeten inwoners op vertrouwen.’

Krachtig antwoord
Volgens het drietal verwachten de inwoners van Enschede ‘een krachtig antwoord’ van de politie en gemeente op de vaak onveilige situatie in en rond de fietstunnels. De politie liet volgens de raadsleden weten dat er veel verzoeken voor cameratoezicht binnenkomen. ‘Maar de politie gaf aan: hier zal de gemeente Enschede iets in moeten betekenen’. In de antwoorden op schriftelijke vragen die door partijen gesteld, meldde het college echter het volgende: ‘Cameratoezicht is een uiterste middel en inzet moet proportioneel zijn’. De raadsleden schrijven Van Veldhuizen ‘dat het punt bereikt is dat we dit tot middel over moeten gaan’.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Reinier van Willigen
bron en video zie: http://enschede.1twente.nl/politiek-wil ... em?1149711
Bijlagen
Politiek wil camera’s bij fietstunnels naar Enschedese zuidwijken.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#256 Bericht door Arie » ma mar 02, 2020 8:55 am

Vliegveldstraat tussen Enschede en Deurningen alwéér op de schop
Gepubliceerd: Maandag 02 maart 2020 08:24

Vliegveldstraat tussen Enschede en Deurningen alwéér op de schop
Bijna 10 miljoen euro is er nodig om veilige oversteekplaatsen voor dieren te maken in Overijssel. Te beginnen met de recent opgeknapte N737 tussen Enschede en Deurningen. Alleen voor dat traject bedragen de kosten al 1,9 miljoen euro. Het provinciebestuur is verplicht de maatregelen te nemen.

Wilco Louwes | Tubantia

Als er geen wildpassage komt op de Weerseloseweg-Vliegveldstraat, dan maakt Overijssel zich schuldig aan het opzettelijk doden van beschermde diersoorten. Dat klinkt zwaar, maar dat is precies wat de provincie zelf concludeert. Volgens eerdere rechtspraak handelt een wegbeheerder met opzet, als er ondanks de kennis van vele aanrijdingen met dieren geen maatregelen worden genomen.

85 aanrijdingen met reeën
Van 2008 tot 2018 waren er 85 geregistreerde aanrijdingen met reeën op de N737 en verder werden er nog tal van dassen en andere kleine dieren doodgereden. Genoeg om de provincie aansprakelijk te stellen. Een motie van de Statenfractie van Forum voor Democratie (FVD) pakt zo harder uit dan de partij zelf had gedacht.

Kosten konden bespaard worden
Het FVD-Statenlid Frederik Tattersall kreeg vorige zomer in het provinciehuis alle handen op elkaar voor het aanleggen van een faunapassage in de N737. De weg lag er op dat moment uit voor een grondige renovatie die al met al twaalf weken duurde. „Als landgoedbeheerder was ik jaren geleden betrokken bij de eerste inloopbijeenkomsten voor de renovatie”, zegt Tattersall.

Volgens de Enschedeër werd toen al gesproken over een veilige oversteekplaats voor wild. In de uitvoeringsplannen kwam die echter nooit terug. Dat vindt Tattersall zonde, omdat Gedeputeerde Staten nu constateren dat er veel kosten waren bespaard als de wildpassages in de onderhoudswerkzaamheden waren meegenomen. De kosten inclusief beheer en onderhoud worden geschat op 1,9 miljoen euro.

Nog dertien andere knelpunten
„We hadden gehoopt dat de maatregelen nog bij de renovatie waren meegenomen”, aldus Tattersall. Toch zegt hij tevreden te zijn met de uitkomst. „We blijven kritisch op de kosten, want 2 miljoen is veel. Maar er moet iets gebeuren. Ik heb vernomen dat het aantal niet-geregistreerde aanrijdingen met wild nog veel hoger ligt dan die 85 gevallen tussen 2008 en 2018.”

De gevolgen van de motie die unaniem door Provinciale Staten is aangenomen zijn groter dan gedacht. Omdat de Wet natuurbescherming voorschrijft dat de wegbeheerder verantwoordelijkheid draagt voor veilige faunapassages zijn ook dertien andere urgente knelpunten in beeld gebracht, punten waar veel reeën worden aangereden. Hier moeten ook maatregelen komen en dat kost naar schatting nog eens 7,6 miljoen euro. Later dit jaar wordt daarover meer bekend.

Waarschuwingssysteem met camera’s of sensoren
Als eerste wordt de gloednieuwe Weerseloseweg onder handen genomen, terwijl deze pas sinds vier maanden weer open is. Voor de wildpassages hoeft de weg echter niet opnieuw te worden opengebroken. De maatregelen bestaan onder meer uit het plaatsen van wildrasters en het verbeteren van reeds aanwezige passages voor kleine dieren die op dit moment niet functioneren.

Op twee locaties waar het vaakst aanrijdingen met reeën zijn komen wildsluizen. De bedoeling is dat op deze locaties camera’s of sensoren worden geplaatst die automobilisten via waarschuwingssignalen attenderen op overstekend wild. Eén van de locaties is de bocht ter hoogte van Hof Espelo in Enschede. De maatregelen worden op zijn vroegst in 2021 uitgevoerd, tenzij Provinciale Staten eerder budget beschikbaar stellen.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Reinier van Willigen
bron: http://enschede.1twente.nl/vliegveldstr ... em?1154288
Bijlagen
Vliegveldstraat tussen Enschede en Deurningen alwéér op de schop.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 13194
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

#257 Bericht door Arie » zo mar 22, 2020 10:06 am

Nieuwe rotonde voor betere doorstroming tussen Enschede en Oldenzaal
Gepubliceerd: Vrijdag 20 maart 2020 08:21
Erwin Waanders | Tubantia

Nieuwe rotonde voor betere doorstroming tussen Enschede en Oldenzaal
Er komt definitief een rotonde in de N733, de weg tussen Oldenzaal en Enschede. Wel wordt de rotonde iets noordelijker gelegd door een gebrek aan ruimte op de huidige kruising.

Voor de aanleg moet een aantal bomen wijken en daardoor is een ontheffing nodig op de Wet natuurbescherming. Hier leeft namelijk de kamsalamander, een beschermde diersoort. Dat traject is nu afgerond. Wanneer de werkzaamheden beginnen is nog onzeker. Er zijn al wel voorbereidingen getroffen, onder meer zijn er paaltjes gezet in een weiland aan de Landweerweg.

Ontsluiting
De kruising nabij het café Halfweg is een belangrijke ontsluiting voor Enschede en tevens de entree van de stad vanuit Oldenzaal en vanaf de snelweg A1. De Oude Deventerweg ontsluit het oostelijk deel van het voormalig luchthavengebied. Door de toegenomen verkeersdrukte wordt de kruising zwaar belast, waardoor er soms lange wachttijden zijn vanaf de Oude Deventerweg en de Landweerweg. Dat zorgt ook voor onveiligheid doordat mensen risico’s nemen.

Onveilig
Nu is het lastig om de N733 over te steken of vanaf de zijwegen op de N733 te komen. De inrichting van de kruising zorgt ook voor onoverzichtelijke en dus onveilige situaties voor fietsers op het vrijliggend fietspad langs de N733. Een rotonde lost dat alles op en zorgt voor een makkelijkere doorstroming van het verkeer. De kosten voor het project zijn geraamd op een kleine 2 miljoen.

Noordelijk
Uit onderzoek naar de verschillende oplossingen is gebleken dat een rotonde de beste oplossing is. Op de plek waar nu de kruising ligt is niet genoeg ruimte voor een rotonde. Daarom wordt de rotonde ongeveer 75 meter in noordelijke richting verplaatst. Dit heeft gevolgen voor de aansluitingen vanaf de Oude Deventerweg en de Landweerweg.

Aanleg
De provincie wil dat bij de aanleg van de rotonde zo min mogelijk stikstof wordt uitgestoten. Daarom is gekeken of bij de aanleg gebruik wordt gemaakt van een omleidingsroute voor verkeer of van een bypass. Die eerste variant levert te veel uitstoot op doordat de mogelijke route te dicht langs beschermde Natura 2000-gebieden gaat.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Carlo ter Ellen DTCT
bron: http://enschede.1twente.nl/nieuwe-roton ... em?1155700
Bijlagen
Nieuwe rotonde voor betere doorstroming tussen Enschede en Oldenzaal.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Hendrik
Member
Member
Berichten: 1859
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#258 Bericht door Hendrik » zo mar 22, 2020 11:49 am

Ze blijven het verkeer door Lonneker persen. Hoe makkelijk is het om die Landweerweg flink op te waarderen en al het verkeer via de Lossersestraat naar Enschede te laten rijden. En een volgende stap kan zijn om dat tegelijkertijd een doorsteek te maken naar de Oostweg om het verkeer in de stad te ontlasten. Ik weet het, dat gaat wat natuur kosten maar andere oplossingen zijn veel meer belastend voor de natuur. en het lost veel sluipverkeer op.
Wat sas as dós was kaans.

hans
Member
Member
Berichten: 2190
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

#259 Bericht door hans » zo mar 22, 2020 11:55 am

het meeste sluipverkeer is veroorzaakt door verkeersmaatregelen van de gemeente.

Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 3199
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Enschede

#260 Bericht door enschedeinansichten » zo mar 22, 2020 12:02 pm

hans schreef:
zo mar 22, 2020 11:55 am
het meeste sluipverkeer is veroorzaakt door verkeersmaatregelen van de gemeente.
Vertel !
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Plaats reactie