Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Dat boerderijtje viel me pas enkele weken geleden op, zou erg leuk zijn als die weer opgeknapt wotdt.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Voor Errik :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op vr mei 04, 2007 7:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
eazy

Bericht door eazy »

De bouw van Villa Welpeloo ligt nu al tijden stil.

Afbeelding
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Niet genoeg afval? Ik heb nog wel wat liggen... ;-)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die Villa had in mijn ogen ook mooi aan de Museumlaan ontwikkeld kunnen worden .
Ze zijn er inderdaad nog niet echt mee opgeschoten .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

5-5-2007,

Roombeek: 1200 banen

ENSCHEDE - Roombeek biedt over enkele jaren weer werk aan 1200 mensen. Daarmee wordt voldaan aan één van de eisen die werden opgesteld bij de herinrichting van dit gebied na de vuurwerkramp en het vertrek van de Grolsch-fabriek. Op dit moment ligt het aantal banen op iets meer dan 300. Gemeenteraadsleden spraken onlangs nog hun zorg uit over dit aantal. Projectmanager Joep van Aaken: "Als het winkelcentrum klaar is en het Grolsch-terrein ook weer is ingevuld, zit het aantal banen weer op het oude niveau." In tegenstelling tot vroeger komen er echter in het nieuwe Roombeek aanzienlijk minder banen voor laag opgeleiden. "Maar dat zie je bijna overal", meent Van Aaken. Hij rekent erop dat in het nieuwe winkelcentrum wel veel banen komen voor jongeren en laagopgeleiden. Ook verwacht de gemeente dat in Roombeek weer veel zelfstandigen bedrijfjes beginnen zonder personeel.

http://www.tctubantia.nl
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Net gevonden tijdens het zoeken naar een ander pand op het Roombeek .

Architecten Tect / BNA Delft :

http://www.tect.nl/index.php?cid=1&pid=16&projectid=143--------> Prijsvraag wonen op niveau

Afbeelding

Afbeelding
http://www.tect.nl
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

BALENFESTIVAL.
Met dit soort festivals (en het onlangs gehouden Aki-Festival) creeer je echt een soort subcultuur in de stad.
Iets waar ik zelf erg van houdt, en tevens een stad extra dimensie geeft.
Berlijn spant hierin overigens al jaren de hoofdrol, maar alle kleine beetjes en goede instellingen zijn welkom in mijn ogen voor deze grensstad.
Planet Art en de Aki doen ook erg goede zaken , net zoals het Poppodium Atak.
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Leuk initiatief inderdaad :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het stadsgedicht over de vuurwerkramp is echt helemaal niks, nou ja dat is mijn mening dan.
Er zit totaal geen waarde en emotie in de tekst.

Kan hem alleen niet zo vinden ..........waar vind je deze gedichten terug ?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Update : Hoogste punt Eekenhof is dacht ik bereikt.
Ook ligt de gehele bak van de Roombeek al voor het Grolsch Terrein.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

INVISIBLE schreef:Update : Hoogste punt Eekenhof is dacht ik bereikt.
De vlag wappert inderdaad al een aantal dagen.
Ook ligt de gehele bak van de Roombeek al voor het Grolsch Terrein.
Weet iemand wanneer de Roomweg weer open gaat?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zag dat ze begonnen waren met het asfalteren van de Roomweg.

Er is wederom een nieuwe schets binnen voor een Villa aan de Museumlaan.
Ditmaal is het niemand minder dan Bjarne Mastenbroek (Search) die het ontwerp met zijn Architectenbureau in huis haald.
Search staat ook al bekend op het Roombeek om het ontwerp van de TwentseWelle ( http://www.twentsewelle.nl ).

Afbeelding

22-05-2007,
Schetsontwerp villa Museumlaan

Afbeelding

SeARCH heeft een schetsontwerp gemaakt voor een villa aan de Museumlaan te Enschede. Het bouwkavel valt binnen de herontwikkeling van de wijk Roombeek en is gelegen aan de culturele as die het centrum van Enschede verbindt met het Rosendaalcomplex.

Langs de Museumlaan worden onder strikte stedebouwkundige supervisie een aantal villa's gerealiseerd van verschillende gerenommeerde architecten. Inmiddels zijn villa's van Bolles + Wilson, EEA, Benthem Crouwel en Cino Zucchi opgeleverd.

Bron + afbeeldingen : http://www.searcharchitects.nl
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ook van de site van seARCH:

Afbeelding

Metselwerk van de atelierwoningen bij de Twentse Welle.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja mooi hé :) , had dit een tijdje geleden al weleens aangegeven.
Er zijn overigens meer muren voorzien van speciale baksteenstructuren :okay: .
Word een bijzonder gebouw de Twentse Welle, zie het geregeld van buiten.

Het Roombeek is elke week weer anders, zo ook haar omgeving.
De toren van de Twentse Welle word, al een tijdje, van een glazen gevel voorzien.
Heb wel foto's, maar kom er elke keer niet toe op ze te posten !!
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Over die boerderij aan de Hulstmaatstraat:

Oud nieuws:
Diefstal koperen schouw
24-08-2005 TWENTEDIGITAAL.NL – In Enschede vonden meerdere diefstallen van metalen plaats.

Maandag werden bij de politie meerdere aangiften van diefstal van metalen gedaan. Deze diefstallen vonden plaats in de wijk Roombeek in Enschede.

Afgelopen weekend werd in de omgeving van de voormalige fabriek Rozendaal veel oud ijzer weggenomen. En bij het fietspad tussen de Lonnekerspoorbaan en de Stroinksbleekweg zijn een vijftal aluminium schragen voor de wegenbouw weggenomen.

Het meest opvallende was wel de diefstal uit de boerderij aan de Hulsmaatstraat. Deze boerderij is eigendom van de gemeente Enschede en zal worden gerenoveerd. Tussen woensdag en vrijdag werd het hekwerk geopend en met vermoedelijk een vrachtwagen de deuren open getrokken.

In deze de boerderij zat een zogenaamd Los Vuur, met een grote koperen schouw boven het vuur. Deze schouw werd in zijn geheel weggenomen, evenals alle kranen en een geiser. De diefstal ging met veel vernielingen gepaard waardoor de schade mogelijk kan oplopen tot 30.000 euro.
Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Winus schreef:In makelaarsland is een vrijstaande woning een villa, een twee-onder-eenkapper is een geschakelde villa, een rijtjeshuis is een herenhuis en een flat is een luxe appartement.
Afbeelding

Er was eerder nogal verwarring over dit project rond de Stolberg Mavo(dat eigenlijk uit meerdere projectdelen bestaat).
Had er zelf al wat meer info over verzameld, en kom er regelmatig langs zodat ik weet hoe het in elkaar zit.
Heb dan ook de afbeeldingen van de Villa's gevonden, om aan te geven dat het wel degelijk om 4 vrijstaande Villa's gaat aan de Boddenkampsingel en niet om een makelaarsmisverstand.
De villa's gaan als ik het goed heb voor een bedrag van € 550.000 van de hand, 3 klassieke bouwstijlen en 1 modern.

Het gebied (stolberg mavo) dat dus uit meerdere bouwprojecten/delen bestaat, heeft ook nog betrekking op de nieuwbouwappartementen naast het huidige wooncomplex op de hoek van de Deurningerstraat/Boddenkampsingel.
En een nieuwbouwwijkje Kottenhof, dat achter de Kottendijk/Boddenkampsingel en Deurningerstraat ( lange rij met woningen ) gelegen is.
De hierboven getoonde afbeeldingen zijn ook een onderdeel daarvan.

Maar goed de afbeeldingen zijn te vinden onder de site van http://www.bos-makelaars.nl ( nieuw in de verkoop ).
Er staat een behoorlijke copyright onder de afbeeldingen, vandaar dat ik ze maar niet post !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Geert, de fietsende fotoflitser :D heeft mij weer beeldmateriaal achter de deur geschoven.
Ze spreken voor zich denk ik.
Vragen aan Geert kunnen via moi gesteld worden. ;)

Afbeelding
De eigenaar van dit pand schijnt zelf verder te bouwen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
appart die metselstijl verticaal en horizontaal in één muur
Rik

Bericht door Rik »

Neejoh, dat zie je wel vaker... da's hip!
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Wow, dat balkon! :o
Plaats reactie