Ik hoop dat die duidelijk genoeg is.Raden maar.
Rene doe je best

Dat zou inderdaad de andere optie zijn, in de buurt van Blijdensteinlaan, Dr.benthemstraat ter hoogte van het Boerenkerkhof. maar dat komt me zo raar voor. Voorgenoemde mensen waren allen respectabele en voor Enschede belangrijke personen. Om dan een zandweg naar zo'n iemand te noemen? Dan voorlopig toch maar Oosterstraat/Rozenstraatenschedeinansichten schreef:Ik denk nog steeds het Zeggelt. Dat was dus Oldenzaalschestraat, Molenstraat, Nieuwe Schoolstraat, Blijdensteinslaan.
Hendrik schreef:Visserijstraat
Oei!!!!!!!!!!!!!!, nou zeg/schrijf je volgens bepaalde kringen iets helemaat fout. Er zijn mensen op dit forum die van die "lelijke betonnen kolos" helemaal lyrisch worden. Maar ik ben het met je eens, die kleuterschool met die leuke trapgeveltjes moest wijken voor de vooruitgang. Ik kan mij niet herinneren dat daarover moeilijk is gedaan en voor die echt vreselijke rotmuur aan de Molenstaat stond half Enschede op z'n kop.Rene schreef:Trouwens heeft iemand van jullie nog foto's van de kleuterschool aan de Nieuwe Schoolweg net achter de Jozefkerk. In de jaren '80, schat ik, is dat gedeelte afgebroken en is er een lelijke betonnen kolos voor terug gekomen. Nu Sanders IJzergieterij weg is heel goed zichtbaar vanaf de Molenstraat.
Je bent warm, graag de exacte plek en naam.Arie schreef:Textielfabriek ter Kuile Cromhoff, waarna nu het busstation is aan het Stationsplein?