Ook in 1981 was het nog niet veel beter, maar bracht wel kleur op de markt.Daniela schreef:retroVeteraan schreef:Zelfs de kleur van de foto's is van "toen".
De trouwfoto's van mijn broer en schoonzus zien er ook zo vreselijk uit. Helemaal verkleurd. Eigenlijk te beroerd om nog doorheen te bladeren.
Raad de plek
Re: Raad de plek
Waar is deze mooie oude villa te vinden?
- Bijlagen
-
- raad de plek.jpg (82.52 KiB) 6438 keer bekeken
park de kotten ...
Nee, daar is het niet.hans schreef:park de kotten ...
Villa de Bank in het Bleijdenstein park. Toen nog in volle glorie. Nu ligt de Boulevard dwars door de vijver.
Wat sas as dós was kaans.
Dat is juist HendrikHendrik schreef:Villa de Bank in het Bleijdenstein park. Toen nog in volle glorie. Nu ligt de Boulevard dwars door de vijver.

welk een teloorgang...
ja zonde van dat mooie park en vijver...
Het is een andere straatnaam in De Krim, waar ook deze huizen stonden.Hendrik schreef:Willemstraat?
De straatnaam van de beide raadplaatjes is nog niet geraden. Hierbij nog een foto van die straat. Welke straat is het?Arie schreef:Voor de liefhebbers, een raadplaatje uit de oude doos.
Meijerink, W.H. schoenmaker, Oranjestraat 25
Alsteedschestraat.Arie schreef:De straatnaam van de beide raadplaatjes is nog niet geraden. Hierbij nog een foto van die straat. Welke straat is het?Arie schreef:Voor de liefhebbers, een raadplaatje uit de oude doos.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Volgens de bijschrijving bij de 2e foto is het de Alsteedsestraat tussen Oranjestraat en Mooienhofstraat juli 1955. De 1e foto is de Alsteedsestraat 55-59 Woningen in De Krim en de bijschrijving bij de 3e foto is Alsteedsestraat t.h.v. schoenmakerij Volksbelang, inkijk in de straat richting van het centrum. 1940.Veteraan schreef:Meijerink, W.H. schoenmaker, Oranjestraat 25
Ik had je berichtje even niet gezien Bart. Je had het dus goedbartg schreef:Alsteedschestraat.Arie schreef:De straatnaam van de beide raadplaatjes is nog niet geraden. Hierbij nog een foto van die straat. Welke straat is het?Arie schreef:Voor de liefhebbers, een raadplaatje uit de oude doos.

De bewoners van de Alsteedschestraat, vanuit het Adresboek van 1939:
- Bijlagen
-
- Bewoners Alsteedschestraat uit het Adresboek van 1939.pdf
- (208.93 KiB) 119 keer gedownload
Dan ook maar uit het telefoonboek van 1950:
- Bijlagen
-
- Uit het telefoonboek van 1950.JPG (90.44 KiB) 6307 keer bekeken
We leren de oude bewoners van Enschede ook een beetje kennen, niet alleen de straten.
Of moet ik ermee stoppen omdat het de privacy in gevaar brengt?
Nee, alsjeblieft ga er mee door. Ik vind het zeer interessant en waardevol voor de geschiedenis van Enschede.Veteraan schreef:We leren de oude bewoners van Enschede ook een beetje kennen, niet alleen de straten.