nuja ,er was een deel vager gemaakt (geblurred) ,mooi straatbeeld , ik wist niet dat in dat deel van de stad nog dat soort woningen stond .enschedeinansichten schreef:Dat klop ik ben steeds verrast dat zo'n stukje oud Enschede daar staat.
Hans hij was niet gefotoshopt. (Nederlands ?)
staan toch lang niet zulke oude huisjes als de HopstraatHendrik schreef:De pluvierstraat is ook zo'n straat.
Stenig mij niet .... ik wist niet eens waar de Hopstraat was.Daniela schreef:Hopstraat. Ik herkende meteen de oude huisjesEn overigens dezelfde foto als Enschedeinansichten gebruikt heeft, via streetview
Allemaal nieuwbouw.Daniela schreef:Nou we het toch over verrassende straatjes hebben, die piepkleine oude huisjes in de Pluimstraat, wie kan daar meer over vertellen?
Klopt . Hier zat vroeger bakkerij Masseling .Hier is niets meer van over.enschedeinansichten schreef:Ik kom er nooit door maar de inkijk vindt ik altijd verrassend, je kijk dan door die straat heen tegen een fabriekje aan. Volgens mij een bakkerij maar dat komt uit mijn geheugen (niet 100% betrouwbaar).Omdat het zo afwijkt van de omgeving heb ik het geplaatst.
Dat is juist Bartbartg schreef:Volgens mij is het de oude Klanderij met op de achtergrond de zaak van Theo Phalplatz
retroVeteraan schreef:Zelfs de kleur van de foto's is van "toen".
De trouwfoto's van mijn broer en schoonzus zien er ook zo vreselijk uit. Helemaal verkleurd. Eigenlijk te beroerd om nog doorheen te bladeren.