Raad de plek
Re: Raad de plek
aha...
Heb je daar coördinaten van?hans schreef:aha...
van usselo kan ik ze voor je opzoeken , ik ben echter nog steeds aan het uitfiegulieren waar het raadplaatje gemaakt is....
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Vandaag nog even gekeken maar niet gevonden.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
"uitfiegulieren " gaan we opnemen in de Dikke Van Dalen! Mooi woord.hans schreef:van usselo kan ik ze voor je opzoeken , ik ben echter nog steeds aan het uitfiegulieren waar het raadplaatje gemaakt is....
Willem, je komt er - op enige afstand - dagelijks langs.enschedeinansichten schreef:Vandaag nog even gekeken maar niet gevonden.
Tip: Het huisnummer bestaat uit 4 cijfers.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Is dat misschien vertaald uit het Twents ?Veteraan schreef:"uitfiegulieren " gaan we opnemen in de Dikke Van Dalen! Mooi woord.hans schreef:van usselo kan ik ze voor je opzoeken , ik ben echter nog steeds aan het uitfiegulieren waar het raadplaatje gemaakt is....
De woordenboeken kennen het niet.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Misschien afkomstig van vigileeren? zie: http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=art ... id=M080118enschedeinansichten schreef:Is dat misschien vertaald uit het Twents ?Veteraan schreef:"uitfiegulieren " gaan we opnemen in de Dikke Van Dalen! Mooi woord.hans schreef:van usselo kan ik ze voor je opzoeken , ik ben echter nog steeds aan het uitfiegulieren waar het raadplaatje gemaakt is....
De woordenboeken kennen het niet.
zie ook vigeleren op: http://wiki.regionaalarchieftilburg.nl/Vigeleren
Het juiste woord is dus UITVIGILEREN, zie: http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... IGILEREN/1
noord-twekkelervelder dialekt !
- GerritHondelink
- Member
oetvigiliern
Soort: werkwoord, zwak
Uitspraak: oeetvieg.eliee.rn
Bronnen:
- Loeks van t Leugenmos (Klaas Jassies) (Almelo, 1909), Teun en Greete (1941), pag. 124
- Klaas Jassies (Almelo, 1909), De Leestink-leu (1949, 1980, druk 2), pag. 5.35, 67.6
- Waarneming Gerrit Klaassen (Almelo-Albergen, 1960), van oudsher mee bekend
Regio: Albergen
In andere talen: Latijn vigilo=waken, Nederlands vigileren=waakzaam zijn | scherp toezien
Betekenis
uitdokteren
uitproberen
uitzoeken
uitvogelen
uitvissen
uitkienen
uitpluizen
Soort: werkwoord, zwak
Uitspraak: oeetvieg.eliee.rn
Bronnen:
- Loeks van t Leugenmos (Klaas Jassies) (Almelo, 1909), Teun en Greete (1941), pag. 124
- Klaas Jassies (Almelo, 1909), De Leestink-leu (1949, 1980, druk 2), pag. 5.35, 67.6
- Waarneming Gerrit Klaassen (Almelo-Albergen, 1960), van oudsher mee bekend
Regio: Albergen
In andere talen: Latijn vigilo=waken, Nederlands vigileren=waakzaam zijn | scherp toezien
Betekenis
uitdokteren
uitproberen
uitzoeken
uitvogelen
uitvissen
uitkienen
uitpluizen
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
inderdaad !
Je hebt heel wat losgemaakt, Hans.
sorry.... 

is de raadplaat al geraden ?
Nee, maar ik verwacht dat Willem, die er dagelijks langs komt, met de oplossing gaat komen.
mooi , ben benieuwd naar zijn bevindingen !
Ben je dan gestopt met het "oetvigiliern"?hans schreef:mooi , ben benieuwd naar zijn bevindingen !