Wie, Wat, Waar. Vragen over oud Enschede.
Re: Wie, Wat, Waar. Vragen over oud Enschede.
Aan de Gronausevoetpad 4 zat ook een naaigarenfabriek.
- Bijlagen
-
- Gronausevoetpad 4 Naaigarenfebriek krantenbericht Tubantia 24-5-1933.jpg (31.88 KiB) 9468 keer bekeken
Aan de Gronausevoetpad 2 zat inderdaad de Textielweverij N.V. Vertex.
- Bijlagen
-
- Gronausevoetpad 2 Textielweverij N.V. Vertex advertentie 22-9-1958.jpg (51.36 KiB) 9471 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Deze foto is gemaakt vanaf een flat in aanbouw maar welke straten zien we ? Is onbekend.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Vanuit de torenflats op Boswinkel kijkje op de vroegere Broekheurnerweg (nu Wethouder Elhorststraat) huis op de hoek met Ypkemeulestraat. Eerste rechts Wethouder Gerbertstraat, 2e straat rechts met flatgebouw aan de Wethouder Beversstraat. Onderaan rechts op de hoek pand van motorzaak Piet van Dijk, nu fietsenzaak Broeksema op de hoek Weth. Gerbertstraat
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Klasse Arie.
Hier dan nog een.
Hier dan nog een.
Het lijkt mij dat de fotograaf de foto vanuit hetzelfde torenflat op het Boswinkel heeft gemaakt en zijn camera nu heeft gericht op de huizen in de omgeving Burg. van Veenlaan bij het tuindorp Broekheurne.
-
- Member
- Tony S.
- Member
- Contacteer:
Weet iemand hier nog wanneer de Veenstra hallen op de Reulver de benaming Twentehallen kregen?
Een lang wief is een ladder in huus!
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik weet het niet maar de Twente Hallen waren aan de Boddenkampstraat. Misschien dat die naam na de sloop overgegaan is.Tony S. schreef:Weet iemand hier nog wanneer de Veenstra hallen op de Reulver de benaming Twentehallen kregen?
De Twentehallen waren eerst aan de Boddenkampstraat 32 en later aan De Reulver 120.enschedeinansichten schreef:Ik weet het niet maar de Twente Hallen waren aan de Boddenkampstraat. Misschien dat die naam na de sloop overgegaan is.Tony S. schreef:Weet iemand hier nog wanneer de Veenstra hallen op de Reulver de benaming Twentehallen kregen?
- Bijlagen
-
- Boddenkampstraat 32 TWENTE-HALLEN CAFÉ RESTAURANT.jpg (38.15 KiB) 9390 keer bekeken
-
- Boddenkampstraat 32 TWENTE-HALLEN CAFÉ RESTAURANT (2).jpg (57.5 KiB) 9390 keer bekeken
-
- De Reulver 120 Interculturele Manifestatie met mode en klederdrachtendansshow in de Twentehallen..jpg (132.16 KiB) 9453 keer bekeken
Hierbij nog 2 krantenberichten over de (tijdelijke) sluiting van de Twentehallen in 1986 en overname van de Twentehallen door Philips in 1961.
- Bijlagen
-
- Twentehallen krantenbericht De Telegraaf 28-6-1986.jpg (31.82 KiB) 9389 keer bekeken
-
- Twentehallen wordt Philipscomplex krantenbericht Het Vrije Volk 15-4-1961.jpg (49.95 KiB) 9452 keer bekeken
De Reulver Bereiken hoogste punt van Veenstra's sportcentrum weth. F. van der Meer hijst de vlag in top 1-6-1978.
- Bijlagen
-
- De Reulver Bereiken hoogste punt van Veenstra's sportcentrum weth. F. van der Meer hijst de vlag in top 1-6-1978.jpg (127.57 KiB) 9384 keer bekeken
- Tony S.
- Member
- Contacteer:
Ik weet intussen wat ik zocht! Bedankt voor de uitgebreide info 

Een lang wief is een ladder in huus!
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Iemand een idee waar dit is geweest ?
Ook de tekst lezen is voor een probleem.
Voor de foto weet ik niets.enschedeinansichten schreef: ↑zo feb 19, 2017 9:29 pm Iemand een idee waar dit is geweest ?
Oldenzaalsche weg 1904.JPG
Uit de tekst haal ik dit:
12 juli 1904
Lieve Oom en Tante,
Weest U beiden …… als ook Jo Hendriks en Marie hartelijk gelukgewenscht met hun succes. Dat het voor allen een echte blijdschap is kunnen wij wel voorstellen. Hoe maken u allen het? Wij uitstekend.
Vandaag ben ik weer voorgoed op en de laatste drie dagen toch al half. Wij drieën zijn zoo gezond als een visch, en de kleine Louise wordt iederen nacht maar een keer wakker, en is erg zoet. Hedenmorgen hebben wij een aardigen brief van A…. gekregen. Nu eindig ik met de hartelijke groet aan U allen van A. en Uwe A. liefhebbende T…..
Het lijkt een jong stel met een baby, Moeder moest natuurlijk 'bed houden' en mocht weer halve dagen op., Nu dus weer hele dagen, oftewel "voorgoed".
Mooie taal.
Mooie taal.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Wat je allemaal niet uit zo'n verhaaltje kunt halen 

Mooie oude foto, volgens mij stad inwaarts het gebouw links staat er volgens mij nu nog. Foto van voor 1894 omdat de Jozefkerk nog niet te zien is.. Groet Neckar.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Kun je dat gebouw vinden op Google ?
Normaal is weg de aanduiding dat het buiten de stad lag en en dan zou het vanaf de Molenstraat richting Oldenzaal zijn.
Ik heb geen idee waar het is.
Normaal is weg de aanduiding dat het buiten de stad lag en en dan zou het vanaf de Molenstraat richting Oldenzaal zijn.
Ik heb geen idee waar het is.
Mogelijk is Neckar in de war en bedoelt hij het oude gebouw Tivoli, nu het Apostolisch genootschap. Dacht ik eerst ook even. Maar het oude Tivoli is toch echt anders. Op de foto zijn het duidelijk 2? forse woonhuizen in de voor die tijd rijkere klasse. Ik ben op google earth de hele Oldenzaalsestraat afgegaan. Nergens een spoor.
Oud is de foto zeker. Dus het zou kunnen dat de linkse woonhuizen hebben moeten plaatsmaken voor de Singelaanleg. Ik houd me aanbevolen voor betere suggesties.
Oud is de foto zeker. Dus het zou kunnen dat de linkse woonhuizen hebben moeten plaatsmaken voor de Singelaanleg. Ik houd me aanbevolen voor betere suggesties.
Wat sas as dós was kaans.