Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

:banaan: mooi mooi mooi

Nu alleen nog vernemen waar die toren dan komt te staan,
en het feest is compleet ;)
Rik

Bericht door Rik »

Dat wordt een fraai ding, stuk beter dan dat sprookjeskasteel!
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Nice!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Mooie update, panda door is gek op rood 8)
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Sprookjeskasteel ?
Overigens is dat al het 3de fraaie appartementencomplex dat voor de Eekmaat ontworpen is.
Zit nog steeds te wachten op plaatjes van die andere op de hoek van de Gronausestraat..........
Hans van Dijk

INVISIBLE schreef:Sprookjeskasteel ?
Overigens is dat al het 3de fraaie appartementencomplex dat voor de Eekmaat ontworpen is.
Zit nog steeds te wachten op plaatjes van die andere op de hoek van de Gronausestraat..........
Je bedoeld op de hoek van de Oostweg,
waar nog geen beeldmateriaal van beschikbaar is toch ?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Precies, en het gebouw(afbeelding) dat ik gezien heb, is ook een bijzondere aanwinst voor Enschede.
Hans van Dijk

Je drijft de spanning wel op zo :D

Ik zal een tipje van de sluier oplichten.

Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja, ik was zoals gewoonlijk razend enthousiast toen ik de ontwerpen zag voor die lokatie.
En dit keer ga ik er vanuit dat de liefhebber van "moderne architectuur" het een aanwinst gaat vinden.
Normaal relativeer ik ook wel de verschillen (fraai, mooi, goed, fantastisch) tussen nieuwe/oude gebouwen, aangezien het soms lijkt als of ik alles mooi vindt ;) .
Ben wel erg tevreden met wat de laatste tijd allemaal in de stad gebouwd word, en dat er dan een enkele keer iets minder fraais tussenstaat neem ik dan voor lief.
Al kan ik op dit moment niet echt een voorbeeld noemen van dat ik zeg, Ja daar ben ik op tegen.
Wel staan er natuurlijk hoogstaande ontwerpen tussen, zoals ik die van S333 ook vindt, maar ook normalere ontwerpen zoals bij de Groene Bogen bijvoorbeeld het geval is.
Maar ieder op zijn beurt wel een aanwinst zijn voor de stad, aangezien een hypermodern gebouw(Oostweg-Gronausestraat) zo naast het Volkspark ook geen gezicht is ( is mijn mening ).
Dus voor mijn gevoel zijn beide gebouwen mooi en een aanwinst, alleen deel ik ze wel beiden in een andere categorie in.
Deze op de Eekmaat komt in de categorie aantrekkelijk, fraai en modern :) !!
Hans van Dijk

Maak eens één van je befaamde Paint sketches dan :D
Rik

Bericht door Rik »

Hehe, noem es wat wat je lelijk vind in E'de :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het perron/overkapping van het Enschedese treinstation bijvoorbeeld.
Na de renovatie ben ik redelijk tot tevreden over de inrichting van het stationsgebouw, maar het binnenkomen op de stations maakt me echt droevig.
Daar hoord gewoon een fraaie overkapping te komen.

Maar goed iets meer info over het gebouw Oostweg/Gronausestraat.
En dat het niet zomaar het minste Architectenbureau is dat het heeft ontworpen.
Het Architectenbureau dat verantwoordelijk gaat zijn voor dit ontwerp is niemand minder dan Dok Architecten, oftwel voorheen Atelier Zeinstra van der Pol.
Welke behoorde tot 1 van de Architectenbureau's van het Willem Wilminkplein, uit een totaal van vier.
Het project dat hier in ontwerp ligt is goed voor zo'n pakweg 45-50 appartementen, en lijkt erg veel op die uit Hoogvliet.
Vandaar dat de link met het hogere gebouw uit Hoogvliet van Fir (Oosterbaken) een toevallig vergelijk was met dit ontwerp uit hetzelfde deelgebied in Rotterdam.
Hans van Dijk

Dus er komt een dergelijk bouwsel op de hoek van de Gronausestraat en de Oostweg :?
Dat zou ik wel heel fraai vinden :banaan:
Afbeelding
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Helaas voor de hoogbouwliefhebbers. Op de hoek Oostweg/Gronausestraat komt "maar" een gebouw van max 5 bouwlagen. Alle woeste hoogbouwplannen en wensen kunnen rechtstreeks de prullenbak in. :ble1:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Kubus schreef:Helaas voor de hoogbouwliefhebbers. Op de hoek Oostweg/Gronausestraat komt "maar" een gebouw van max 5 bouwlagen. Alle woeste hoogbouwplannen en wensen kunnen rechtstreeks de prullenbak in. :ble1:
:x :cry: :twisted: :head: :no: :down: :angry: :argue: :ble2: :listen: :dom: :mad2: :aai: :strike: :shake: :sword: :toilet: :mopper:

shit das jammer
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Toch is IAA ook nog ergsn mee bezig tussen Enschede en Glanerbrug.
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef: Het project dat hier in ontwerp ligt is goed voor zo'n pakweg 45-50 appartementen, en lijkt erg veel op die uit Hoogvliet.
Vandaar dat de link met het hogere gebouw uit Hoogvliet van Fir (Oosterbaken) een toevallig vergelijk was met dit ontwerp uit hetzelfde deelgebied in Rotterdam.
@ Hans

Ik dacht nog wel dat ik het makkelijk gemaakt had ;):P .
Eerste noem ik het architectenbureau (Dok architecten), en daarna vermeld ik dat het een soort gelijk project is als in Hoogvliet (Rotterdam).
Dok Architecten heeft een project in Hoogvliet dat voor een deel vergeleken kan worden met hier aan de Oostweg.
En aangezien het Oostwegproject zelf nog geen afbeeldingen kent, haalde ik dat maar even aan omdat het afkomstig is van hetzelfde Architectenbureau.
Om nu duidelijker te zijn, bekijk het project Condor hoogvliet maar eens.

En ja ik weet dat het gaat om een 5 verdieping tellend complex met zo'n 45-50 app.
Niet voor niets vermelde ik dat allemaal in bovenstaande post, en dacht dat met een simpele klik naar de site van het architectenbureau wel even een vergelijk gemaakt kon worden .

Dat ik als laatste zin nog weer het "hoogbouw"Project van Fir aanhaalde ( en volgens hem IAA in ontwerp heeft ), is meer om aan te geven dat het toevallig is dat beide projecten in het zelfde gebied voorkomen ( Hoogvliet ) .

Dus nog 1 keer, Dok Architecten -------> woningbouw ----------> Condor Hoogvliet.
Dan kom je ongeveer op het gebouw wat hier in ontwikkeling is aan de Oostweg.

Ten eerste is het project van Oosterbaken veel groter dan 45-50 app.
Hans van Dijk

Whisfull thinking van mijn kant :D

:x de site van Dok Architecten doet het hier niet goed.
er worden 5 van de 6 pagina's geladen,
en dan is het einde oefening :head:
Hans van Dijk

http://www.dog-architecten.nl/

Nu kom ik in een wazige reclame brochure terecht :(

edit: wacht ff, dit mot het zijn :D
http://www.zeinstravanderpol.nl/home.asp
Hans van Dijk

tja...niet buitengewoon, wel aardig,

Afbeelding

maar ik heb toch 10 maal liever deze toren ;)
Any tower for that matter
Afbeelding :banaan:
Plaats reactie