Raad de plek
- Vincent1971
- Member

Re: Raad de plek
Lage Bothofstraat, zie: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... 53#p116653Vincent1971 schreef:
Zo zal ook even een foto plaatsen uit mijn archief. Is tegenwoordig al volgebouwd deze plek. Kwam er vroeger vrij vaak op deze plek. Hutten bouwen, vuurtje stoken, tin smelten enzovoort.
- Vincent1971
- Member

Hmmm wordt eens tijd dat we de geschiedenis hier eens wissen..klopt..
arie
Een goed begin heeft geen einde
Ik heb wel deze foto's van de Oostveenweg gevonden.Daniela schreef:@Veteraan, het is dus een oud pandje. Zijn er ook oude foto´s van te vinden?
@Arie bedankt voor de foto´s. Zitten een paar pareltjes tussen qua oude gebouwen, zie zelfs oude boerderijtjes/ schuren?
heet dat niet cafe 'n aap ?
zit er nog steeds...
zit er nog steeds...
- Vincent1971
- Member

Ja cafe 'n aap zit er..bijzondere is dat de ingang nu aan de zijkant zit. Die boerderij is afgebroken. Staan 3 huizen. Naast die boerderij staat rechts het pand. Daar zit nu een hele laag klimop op.
Uit het Adresboek van 1939:Vincent1971 schreef:Ja cafe 'n aap zit er..bijzondere is dat de ingang nu aan de zijkant zit. Die boerderij is afgebroken. Staan 3 huizen. Naast die boerderij staat rechts het pand. Daar zit nu een hele laag klimop op.
Joh. Nijhuis , caféhouder , Oostveenweg 23
@Vincent, jeetje die klimop idd! Woont daar niemand ofzo?
En zonde dat ze die 2 boerderijen aan beide zijden hebben afgebroken, nu staan er van die fantasieloze nieuwbouw-woningen.
- Vincent1971
- Member

Ik heb daar wel eens iemand gezien binnen. Denk dat het pakhuis verbouwd is naar een woonhuis.
Een oog in de grond, of een bodemloze put, of gewoon een doucheputje? :0Arie schreef:Een nieuwe raadplek. Waar te vinden?
Heb ik nooit gezien. Denk ik.
@ Vincent, die moet wel van privacy en donkere huizen houden 
Het is geen bodemloze put en ligt op dezelfde locatie als die van de afbeelding van topic raadgeveltje. Ik doe er nog een raadgeveltje bij.Veteraan schreef:Een oog in de grond, of een bodemloze put, of gewoon een doucheputje? :0Arie schreef:Een nieuwe raadplek. Waar te vinden?
Heb ik nooit gezien. Denk ik.
Ik denk dat het de binnen galerij is van het Rijksmuseum.
Neckar.
Neckar.
Ja, het is het binnenplein van Rijksmuseum Twente aan de LasondersingelNeckar schreef:Ik denk dat het de binnen galerij is van het Rijksmuseum.
Neckar.
de jas van mao ?
Heeft die ook al eens bij de Twentse Welle gestaan?hans schreef:de jas van mao ?