Raad de plek
Re: Raad de plek
Nogmaals deze luchtfoto waarop het klooster (Larinkssticht) en volgens mij ook nog het pand van Sepp aan de Parallelweg is te zien. Ook is te zien dat de Kloosterstraat toen nog doorliep over de spoorlijn naar de Molenstraat.
- Bijlagen
-
- Kloosterstraat 1986 toen nog over het spoor doorliep tot aan de Molenstraat..jpg (83.84 KiB) 5700 keer bekeken
- Pitr de Nerd
- Member
Wel: da's nu niet moeilijk meer. Op "mijn" kaart staat middenin "Gemeentehuis van Lonneker. Onder de eerste 'n' van lonneker staat een slinger in de Molenstraat, zuidelijk daarvan staat een gebouw met een inham er in. Net links van die inham heeft de photograaph (even de spelling in het tijdsbeeld houdenVeteraan schreef:Ja, en dan is dat kleine stukje toren, rechts van de Kerk op de Oude Markt, de toren van Het Larinksticht. Nu kunnen we dus een lijn trekken naar de Molenstraat.

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Perfect!Pitr de Nerd schreef:Wel: da's nu niet moeilijk meer. Op "mijn" kaart staat middenin "Gemeentehuis van Lonneker. Onder de eerste 'n' van lonneker staat een slinger in de Molenstraat, zuidelijk daarvan staat een gebouw met een inham er in. Net links van die inham heeft de photograaph (even de spelling in het tijdsbeeld houdenVeteraan schreef:Ja, en dan is dat kleine stukje toren, rechts van de Kerk op de Oude Markt, de toren van Het Larinksticht. Nu kunnen we dus een lijn trekken naar de Molenstraat.) gestaan.
Pitr

Nu alleen die tijdmachine nog.
Okay Pitr en Veteraan, Alles duidelijk nu. Zullen we nu proberen de foto van Hans op te lossen op de vorig pagina. Mijn eerste gedachte gaat naar de katligger die nu weer aan het balengebouw (nu Jan Cremer gebouw) is bevestigd.
Ik zie toch dat het een heel ander gebouw is dan op die foto van Hans.Arie schreef:Okay Pitr en Veteraan, Alles duidelijk nu. Zullen we nu proberen de foto van Hans op te lossen op de vorig pagina. Mijn eerste gedachte gaat naar de katligger die nu weer aan het balengebouw (nu Jan Cremer gebouw) is bevestigd.
pagina opgeschoven
waar hangt dit kraantje ?

- Pitr de Nerd
- Member
Vliegbasis twente, zuidkamp? Het ding komt me bekend voor.hans schreef:pagina opgeschoven
Pitr
Hans is de foto van recente datum?
van gistermiddag.
het is binnen de singels.
Tubantiasingel bij de spoorlijn?hans schreef:van gistermiddag.
Langs het fietspad vanaf de Groene Bogen via de Blekerstraat naar de rotonde Haaksbergerstraat (bij de Aldi)
Volgens mij is het de achterkant van één van de bedrijven die vroeger vanaf de Blekerstraat toegankelijk waren.
Volgens mij is het de achterkant van één van de bedrijven die vroeger vanaf de Blekerstraat toegankelijk waren.
Die gedachte kwam bij mij ook al op. Het komt me zo bekend voor. Dan moet het dus langs dit fietspad zijn?Veteraan schreef:Langs het fietspad vanaf de Groene Bogen via de Blekerstraat naar de rotonde Haaksbergerstraat (bij de Aldi)
dat is snel..Veteraan schreef:Langs het fietspad vanaf de Groene Bogen via de Blekerstraat naar de rotonde Haaksbergerstraat (bij de Aldi)

Applaus voor VeteraanVeteraan schreef:Ja, deze:

hintzbergen , machinefabriek blekerstraat.
- Pitr de Nerd
- Member
Grrrr. Vandaar dat het me bekend voorkwam: daar liep vroeger de spoorlijn, en daar heb ik een hoop foto's van.
Pitr
Pitr
Nu fiets je over de spoorlijn, waar je vroeger niet over mocht lopen en dus wel deed. 
Langs de veiling, langs Sanders, etc.

Langs de veiling, langs Sanders, etc.