Ja en de textielvakschool was zelfs nog een naoorlogs gemeentelijk monument, zie: https://assets.heemschut.nl/docs/48e2da ... cca4f1.pdfVeteraan schreef:Vreemd dat alles zo makkelijk verdwijnt en verandert. Het gaat mij te snel.
Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
suikerzakje BOEKELO tafelzout KNZ Hengelo Holland
Leuk om te lezen !! Ik was toen 6 jaar en woonde net 1 jaar op het Twekkelerveld. Blijkbaar heeft het toch wel indruk gemaakt
omdat ik het nog weet. Zouden er nog foto,s van bestaan..????Volgens mij stond toen de Dr.A.Plesmanschool er nog niet of was in aanbouw. Wij zaten toen in een houten barak met de rug naar de Herculesstraat of die er toen al was weet ik niet omdat op het terrein van de Herculesflat toen de Militaire dump van Booy zat..
Groet Neckar.
omdat ik het nog weet. Zouden er nog foto,s van bestaan..????Volgens mij stond toen de Dr.A.Plesmanschool er nog niet of was in aanbouw. Wij zaten toen in een houten barak met de rug naar de Herculesstraat of die er toen al was weet ik niet omdat op het terrein van de Herculesflat toen de Militaire dump van Booy zat..
Groet Neckar.
suikerzakje Haaksbergerstraat Medisch Spectrum Twente
Eigenlijk maar een klein ding als je naar het oorspronkelijke ziekenhuis kijkt.
Is er al bekend wat er gaat gebeuren met Stadsmaten?
Is er al bekend wat er gaat gebeuren met Stadsmaten?
suikerzakjes cafe Sprakel Lonneker.
- Bijlagen
-
- Dorpsstraat Lonneker Café Restaurant Sprakel.jpg (40.02 KiB) 7287 keer bekeken
-
- Dorpsstraat 137 Lonneker Café Slijterij H. J. Sprakel.jpg (40.02 KiB) 7287 keer bekeken
-
- Lonneker cafe Sprakel Advertentie. Twentsch dagblad Tubantia en Enschedesche courant. Enschede, 31-07-1926..jpg (32.86 KiB) 7331 keer bekeken
-
- Dorpsstraat 137 Lonneker cafe Sprakel.jpg (208 KiB) 7328 keer bekeken
Vroeger was alles beter en mooier.....eh, of toch niet?
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Vroeger was ik jong, dus beter.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
suikerzakje confectiebedrijf Sandor N.V. met vestigingen in Enschede en Rheden. Ik heb van het bedrijf in Enschede geen adres kunnen vinden en dus daarom ook geen foto.
- Bijlagen
-
- Sandor N.V..jpg (33.04 KiB) 7275 keer bekeken
-
- Sandor Enschede Twintig ontslagen atelier te Rheden. De tijd dagblad voor Nederland. Amsterdam, 17-01-1967.jpg (54.86 KiB) 7275 keer bekeken
suikerzakjes Hotel de Post Glanerbrug.
- Bijlagen
-
- RIJKSSTRAATWEG 45 GLANERBRUG HOTEL CAFÉ RESTAURANT DE POST.jpg (45.8 KiB) 7265 keer bekeken
-
- RIJKSWEG 45 GLANERBRUG Hotel de Post.jpg (47.62 KiB) 7265 keer bekeken
-
- Gronausestraat 1210 GLANERBRUG Hotel de Post.jpg (45.6 KiB) 7265 keer bekeken
-
- Glanerbrug Hotel de Post Advertentie. De Waarheid. Amsterdam, 27-10-1960.jpg (48.83 KiB) 7265 keer bekeken
-
- Gronausestraat Glanerbrug Hotel De Post.jpg (64.59 KiB) 7309 keer bekeken
suikerzakje Ton Menken ijsbaan aan de Westerval. Inmiddels al weer afgebroken.
Die eerste foto is leuk, maar.....dit is het skelet van de Pathmoshal en niet de ijsbaan.
Wat sas as dós was kaans.
Best leuk dat kleine baantje, was weer wat nieuws eind jaren '70. Werd regelmatig gebruikt voor kinderfeestjes.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Dat dacht ik ook.Hendrik schreef:Die eerste foto is leuk, maar.....dit is het skelet van de Pathmoshal en niet de ijsbaan.
Jullie hebben gelijk. Het was inderdaad de bouw van de Pathmoshal als sporthal.enschedeinansichten schreef:Dat dacht ik ook.Hendrik schreef:Die eerste foto is leuk, maar.....dit is het skelet van de Pathmoshal en niet de ijsbaan.
suikerzakje cafe Breukers in Boekelo aan de Beckumerstraat.
- Bijlagen
-
- Beckumerstraat 173 Boekelo Café B. Breukers.jpg (29.35 KiB) 7300 keer bekeken
-
- Beckumerstraat 173 B. Breukers Advertentie. Twentsch nieuwsblad. Enschede, 14-02-1944.jpg (43.32 KiB) 7256 keer bekeken
-
- Beckumerstraat 173 slijterij Breukers.png (246.27 KiB) 7256 keer bekeken
-
- Beckumerstraat 173 Boekelo slijterij Breukers.jpg (54.42 KiB) 7256 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Nu nog steeds Breukers drankenhandel en Breuker Party verhuur.Arie schreef:suikerzakje cafe Breukers in Boekelo aan de Beckumerstraat.
suikerzakje Hotel Bistro La Marmite. Zat vroeger aan de Oliemolensingel 40 hoek Lipperkerkstraat, tegenover het Rijwielpaleis. In dit pand zit nu studentenhuis Slot Bommelstein.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Vroeger zat hier de Spar.
suikerzakje cafe Hannink, Usselerhofweg 5. zie ook: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... ts_id=1596
- Bijlagen
-
- Usselerhofweg 5 Usselo Café Hannink.jpg (35.25 KiB) 7242 keer bekeken
-
- Usselerhofweg 5, 7548 RZ Usselo Restaurant Hanninck's Hof.jpg (48.71 KiB) 7242 keer bekeken
-
- Usselerhofweg 3-5 H. Hannink cafe en winkelier Advertentie. De Graafschap-bode 16-2-1940.jpg (47 KiB) 7242 keer bekeken
-
- Usselo Cafe Restaurant Hannink.jpeg (76.32 KiB) 7286 keer bekeken