Raad de plek
Re: Raad de plek
Nee, Marinus, dat is niet juist.martinus schreef:Gokje, Veenstraat?
Tweede Veldkampstraat later Johannes ter Horststraat?
- Bijlagen
-
- Tweede Veldkampstraat (nu Johannes ter Horststraat)..jpg (26.62 KiB) 7350 keer bekeken
Perfect Arie.Arie schreef:Tweede Veldkampstraat later Johannes ter Horststraat?

Ja, bij de beschrijving stond: 2e Veldkampstraat Gezien vanaf de Janninksweg 1946 kaalslag.
In de rij woningen die na de oorlog zijn gebouwd op die kale plek aan de Janninksweg tussen de straten genoemd naar Johannes ter Horst en Jan Harm Bosch (beiden verzetsmannen) hebben mijn ouders meer dan 50 jaar gewoond.
Hierbij nog een foto van die kaalslag bij de Janninksweg en 2e VeldkampstraatVeteraan schreef:Perfect Arie.Arie schreef:Tweede Veldkampstraat later Johannes ter Horststraat?![]()
Ja, bij de beschrijving stond: 2e Veldkampstraat Gezien vanaf de Janninksweg 1946 kaalslag.
In de rij woningen die na de oorlog zijn gebouwd op die kale plek aan de Janninksweg tussen de straten genoemd naar Johannes ter Horst en Jan Harm Bosch (beiden verzetsmannen) hebben mijn ouders meer dan 50 jaar gewoond.
- Bijlagen
-
- Janninksweg gezien vanaf de Tweede Veldkampstraat en Veldkampdwarsstraat, op het braakliggend terrein werd later de Prins Willemschool gebouwd.jpg (96.14 KiB) 7334 keer bekeken
Prins Willemschool, mijn school. Is ook allang verdwenen.
Achterzijde F.B. ?
Zo ja, niks zeggen, laat 'em dan maar staan voor de anderen.
Zo ja, niks zeggen, laat 'em dan maar staan voor de anderen.
Volgens mij heb je de voorkant van deze flat ook al eens te raden gezet. Ferdinand Bolstraat stadsveld.
Wat sas as dós was kaans.
Het is nu de achterzijde van het flat aan de Ferdinand Bolstraat gezien vanuit het parkje aan de Zweringhoekweg.Hendrik schreef:Volgens mij heb je de voorkant van deze flat ook al eens te raden gezet. Ferdinand Bolstraat stadsveld.
boddenkampstraat
Dat is juist Hanshans schreef:boddenkampstraat

Het vroegere pand van Altin Verzekeringen op de hoek Getfertsingel en Broekheurnerweg wordt nu gerenoveerd. Bron foto: facebookHendrik schreef:Dat is'm. Helaas brengt dit plaatje de totale verloedering van dit pand goed in beeld.frank n schreef:broekheurneweg getfertsingel
altin verzekeringen
Jammer voor mij, hier was ik nooit op gekomen. Je kunt moeilijk heel GOOGLE EARTH afstruinen, maar het is wel een mooi hulpmiddel.
- Bijlagen
-
- Getfertsingel hoek Broekheurneweg renovatie feb. 2015.jpg (47.05 KiB) 7279 keer bekeken
die met dat mooie glas-in-lood raam aan de singelzijde ?
Ja, met dat raam (zie foto van enschedeinansichten).hans schreef:die met dat mooie glas-in-lood raam aan de singelzijde ?
Het vroegere pand van Altin verzekeringen wordt nu gerenoveerd, zoals hiervoor al is vermeld. Het pand aan de Broekheurnerweg was er al voor dat de Getfertsingel is aangelegd,, vandaar die vreemde ligging van het pand nu op de hoek van de Getfertsingel. Op Facebook wordt verwezen naar onderstaande foto waarop de Getfertsingel nog niet is te zien, maar waarop wel het bovengenoemde en nu gerenoveerde pand staat.
Heette de Burgemeester van Veenlaan in vroegere tijden misschien ook Broekheurneweg?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Klopt dit wel? Volgens mij is in de jaren 50 de huidige Burgemeester van Veenlaan aangelegd en liep de Broekheurneweg buiten de Singel toch iets anders dan de B van Veenlaan. De wethouder Elhorststraat was de voortzetting van de Broekheurneweg en die liep verder over het huidige winkelcentrum Boswinkel en daarna paralel aan de van Veenlaan. Zoals er na het Esso tankstation nog steeds een paralelweg loopt, nl de Wethouder Gerbertstraat en een vervolg over de Noordoostpolderstraat. Wellicht is er een kaart van die mijn bewering ontkracht.enschedeinansichten schreef:Ja zeker.
Wat sas as dós was kaans.