Raad de plek
Re: Raad de plek
Op Rigtersbleek terrein?
Hartenboer?
Hartenboer?
Ja, in die omgeving.Veteraan schreef:Op Rigtersbleek terrein?
Hartenboer?
De omschrijving bij de foto van het eerste raadplaatje is:
Toekomststraat 1946 Hoek Spoordijkstraat zicht op boerderij, gesloopt in 1963
en de omschrijving bij de foto raad de plek (2) is:
Goolkatenweg 1943 Textielfabriek Rigtersbleek (G.J. van Heek en Zonen), gezien vanaf de Lambertus Buddestraat. Boerenpad van boer Metten.
In mijn herinnering liep van af de toekomststraat richting de Bleek een pad en daaraan stond volgens mij die boerderij op een van de weiden aan dit pad stond ook altijd een Paasbult waar later de fik in ging het was altijd een hele hoge en volgens mij hing er een teertonnetje boven in. Ook was er een Hoogspanningsmast die midden in een van de weiden stond. Een kwajongen is er ooit eens ingeklommen en heeft een beste stroomtik gehad. Gelukkig kon hij het navertellen. Mijn vader vertelde dat hij onder een borrel gehoord had dat bij die jongen alle haar rechtop stond en nog iets meer. ??
Ook weet ik nog dat de boerderij afgebroken is. Toen ik de foto zag dacht ik al dat de boerderij iets met mijn opmerking te maken had maar dames gaan voor he...
Neckar.
Het pad waar ik het over had liep direct langs de oude boerderij de schuren op de foto komen niet in mijn herinnering voor..
Heb nog even de laatste foto bekeken dit is het pad wat ik bedoel de foto is gemaakt van af de boerderij richting Lambertus buddestraat toen nog een smal weggetje langs het hek.. Ook het verlengde van de Aleeweg naast de kantine van de Korfbalvereniging was een weg naar de fabriek en werd ook de Allee genoemd.
Ook weet ik nog dat de boerderij afgebroken is. Toen ik de foto zag dacht ik al dat de boerderij iets met mijn opmerking te maken had maar dames gaan voor he...
Neckar.
Het pad waar ik het over had liep direct langs de oude boerderij de schuren op de foto komen niet in mijn herinnering voor..
Heb nog even de laatste foto bekeken dit is het pad wat ik bedoel de foto is gemaakt van af de boerderij richting Lambertus buddestraat toen nog een smal weggetje langs het hek.. Ook het verlengde van de Aleeweg naast de kantine van de Korfbalvereniging was een weg naar de fabriek en werd ook de Allee genoemd.
Naar weer eens een raadplaatje ui de oude doos. Ben benieuwd baar de reacties.
Nee hoor Richterweg hoek Grevestraat rechts naast zat een kapsalon.
Neckar.
Neckar.
Jij bedoeld deze plek?Neckar schreef:Nee hoor Richterweg hoek Grevestraat rechts naast zat een kapsalon.
Neckar.
Ja maar het lijkt wel, gezien door de bomen links, dat het gebouw, met daarin het cafe, er 1899 nog niet stond ??
Heeft een stuk in de Sliepsteen gestaan van Johan Hempken zijn Opa heeft het gebouwd en er ook een cafe/logement ingehad. Trouwens het gebouw staat er nog hoor.
Neckar.
Heeft een stuk in de Sliepsteen gestaan van Johan Hempken zijn Opa heeft het gebouwd en er ook een cafe/logement ingehad. Trouwens het gebouw staat er nog hoor.
Neckar.
Hendrik heeft gelijk. Het is aan de Koningstraat hoek Kortestraat. De veldkeien van de Kortestraat zijn lange tijd opgeslagen geweest als een soort monument bij de ingang van het afgebroken Dish Hotel aan de BoulevardHendrik schreef:Koningstraat hoek Kortestraat.
In die kleine heuveltjes voor de ingang van het Dish Hotel waren de veldkeien van de Kortestraat verwerkt.
Noe zakt mie de bokse van't gat.. Ik heb het hartstikke mis.. Tja ook ik ben maar een mens. Ik geef me gewonnen..
Maar het leek er wel op.
Aan de Kortestraat hoek Koningstraat zat ook een motorfietsreparateur. Ben er als kleine jongen vaak geweest als er weer enkele Harley
blokken uit elkaar lagen op de werkbank en ik er met de neus bovenop..
Neckar.
Maar het leek er wel op.
Aan de Kortestraat hoek Koningstraat zat ook een motorfietsreparateur. Ben er als kleine jongen vaak geweest als er weer enkele Harley
blokken uit elkaar lagen op de werkbank en ik er met de neus bovenop..
Neckar.
Neckar, was dat niet Ad van den Broek? Die zat later aan de Kuipersdijk met brommers.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Va dit soort panden zijn er vele te vinden in Enschede, Waar staat dit pand?
Bleekweg, die spiegeling in de ramen herken ik als het huis van mijn zoon aan de Getfertweg.
Wat sas as dós was kaans.
Dat is snel geraden HendrikHendrik schreef:Bleekweg, die spiegeling in de ramen herken ik als het huis van mijn zoon aan de Getfertweg.

Zo blijkt dat je eigenlijk 2 raadplaatjes publiceerde. Niet zo bedoeld, want dat 1000 in een dozijnhuis van de Bleekwek had ik nooit herkend.
Wat sas as dós was kaans.
- Vincent1971
- Member
Hendrik schreef:Zo blijkt dat je eigenlijk 2 raadplaatjes publiceerde. Niet zo bedoeld, want dat 1000 in een dozijnhuis van de Bleekwek had ik nooit herkend.

Zo beter

Veel succes bij het raden.
Een goed begin heeft geen einde
Vincent is het in de wijk Stokhorst?
- Vincent1971
- Member