Het is het pand Walstraat hoek van Loenshof. Oude administratie gebouw van de Volkswoning. De foto is van 1930.enschedeinansichten schreef:Hoek van Loenshof / Walstraat. Pakhuis Jannnink.
Raad de plek
Re: Raad de plek
Wat staat er op het bordje?
Ik kan het niet goed lezen bij de vergroting: Verboden uitrit of zo iets. Hierbij nog een foto van het pand van Jannink pakhuis aan het van Loenshof vroeger WindbrugpleinVeteraan schreef:Wat staat er op het bordje?
Ook zo'n imposant gebouw midden in de stad. Net als het Belthoes. Geen woning maar een bedrijf.
windbrugplein ?
Nee, Beltstraat. Rechts van 't Belthoes zat het magazijn van Franzo aan de Pijpenstraat - de slijterij waar ik menig vrije woensdagmiddag heb gewerkt (kurken uit de flessen halen - etiketteren - flessen in en uit de spoelmachine doen). Nee geen zakcentje maar een glas zeer verdunde limonadesiroop....hans schreef:windbrugplein ?
Ik bedoelde alleen te zeggen dat de foto van Arie mij in eerste instantie aan dit pand deed denken....
onder foto van arie staat windbrugplein....
Pijpenstraat hoek Beltstraat met slijterij Franzo en daarachter het Belthoes. foto van 1970
Het pand Belthoes staat nu nog aan de Beltstraat en het pand van pakhuis Jannink stond vroeger aan de Windbrugplein nu Van Loenshof. Het zijn dus 2 verschillende panden.hans schreef:onder foto van arie staat windbrugplein....
Ja, daar heeft mijn pa lange tijd gewerkt.Arie schreef:Pijpenstraat hoek Beltstraat met slijterij Franzo en daarachter het Belthoes. foto van 1970
Ik kan de geur van de kelders zo oproepen. Al die vaten en oude, oude flessen. Daar mocht niemand aankomen.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Mooi Willem. Ik zie toevallig Lazondersingel met een Z.
Beltstraat Belthoes rechts
- Bijlagen
-
- Beltstraat Belthoes.jpg (43.19 KiB) 8665 keer bekeken
Hendrik Sweersstraat tussen de Schietbaanweg en de G.J. van Heekstraat.
Totaal nieuw voor mij !!!! Ik herinner me nog wel het witte huis van Politieagent/Veldwachter Bronsvoort aan de Schietbaanweg dat stond er in 1953 nog..
Neckar.
Totaal nieuw voor mij !!!! Ik herinner me nog wel het witte huis van Politieagent/Veldwachter Bronsvoort aan de Schietbaanweg dat stond er in 1953 nog..
Neckar.
Heet nu Van Limborchstraat, zie: http://straatnamen.enschede.nl/straten/00602/Neckar schreef:Hendrik Sweersstraat tussen de Schietbaanweg en de G.J. van Heekstraat.
Neckar.
en http://straatnamen.enschede.nl/archief/00146/
wat mij verbaasd is de verdwenen straat tussen de johan van reesstraat en de schietbaanweg
En de van Mislostraat heette Herman Buddestraat. Mijn garage uitgang is aan de van Mislostraat nooit geweten dat deze eerst anders heette. Dat straatje tussen Pijlhovenstraat en de Toekomststraat is er nog steeds staat ook nog een huis aan.
Maar wordt niet meer als zodanig gebruikt de gronden zijn denk ik verkocht. Het huis is via de Toekomststraat nog te bereiken.Ik hoorde dat de Herman van Hoevelstraat in de volksmond vroeger de Hendrik drekweg heette. De huidige van Mislostraat was eens stuk smaller vroeger in de oude bouwtekening van mijn huis staat dat de erfgrens een meter of 3 is gekort ten behoeve van een bredere straat. En het verlengde van de Alleeweg heette Hartenboerstraat ik dacht altijd dat de weg over de sportvelden de Allee was.
Jammer dat er geen oude afbeeldingen van bestaan.
Neckar.
Maar wordt niet meer als zodanig gebruikt de gronden zijn denk ik verkocht. Het huis is via de Toekomststraat nog te bereiken.Ik hoorde dat de Herman van Hoevelstraat in de volksmond vroeger de Hendrik drekweg heette. De huidige van Mislostraat was eens stuk smaller vroeger in de oude bouwtekening van mijn huis staat dat de erfgrens een meter of 3 is gekort ten behoeve van een bredere straat. En het verlengde van de Alleeweg heette Hartenboerstraat ik dacht altijd dat de weg over de sportvelden de Allee was.
Jammer dat er geen oude afbeeldingen van bestaan.
Neckar.
Boer Wooldrik.....
Vanaf de Janninksweg de Haaksbergerstraat op en nét buiten de stad stond de boerderij van boer Wooldrik. Die plek werd standaard gebruikt door mij broer om aan te geven wat ongeveer één kilometer was.
Dat was nét zo'n gezellig bedoening als dit plaatje, maar dat zal wel niet het stulpje van Wooldrik zijn. Overigens die boerderij stond ongeveer waar de Texaco staat.
Vanaf de Janninksweg de Haaksbergerstraat op en nét buiten de stad stond de boerderij van boer Wooldrik. Die plek werd standaard gebruikt door mij broer om aan te geven wat ongeveer één kilometer was.
Dat was nét zo'n gezellig bedoening als dit plaatje, maar dat zal wel niet het stulpje van Wooldrik zijn. Overigens die boerderij stond ongeveer waar de Texaco staat.
Veteraan, ik denk dat het toch beter wat dichter bij huis en in deze omgeving moet zoeken. Misschien sluit het ook aan wat Neckar hiervoor heeft bedoeld.Veteraan schreef:Boer Wooldrik.....