Enschede in oude kranten.
Re: Enschede in oude kranten.
Molenstraat Haaksbergerstraat Gronausestraat politieposthuisjes krantenfoto Tubantia 2-4-1935
Hengelosestraat hoek Molenstraat met spoorwegovergang vroeger en later krantenfoto Tubantia 10-7-1974
Uit de krant van 50 jaar geleden
Alternatieve zandbank aan de Janninksweg, krantenfoto Tubantia 10-7-1974.
Veteraan herken je dit?
Alternatieve zandbank aan de Janninksweg, krantenfoto Tubantia 10-7-1974.
Veteraan herken je dit?
ze staat er gewoon op, die knappürt met die guitige snuit !
Nee, Arie, in 1974 was ik niet meer zo'n peutertje.
Ik denk dat dit "tuintje/zandbakje" voor één van huizen was net om de hoek bij Bonvanie (daar kochten we vogelvoer). Die zat op de hoek tegenover Holtkamp garage en benzinepomp.
Ik woonde op nr. 50 dat is tussen Nijhof de fietsenwinkel en Meinema Antiek.
Dus dat grietje dat Hans kent, is toch echt een ander deerntje.

Dat was dan ter hoogte van Janninksweg 157. Gezien onderstaande foto van 1991 lijkt het mij ook.Veteraan schreef: ↑wo aug 14, 2024 8:42 pmNee, Arie, in 1974 was ik niet meer zo'n peutertje.
Ik denk dat dit "tuintje/zandbakje" voor één van huizen was net om de hoek bij Bonvanie (daar kochten we vogelvoer). Die zat op de hoek tegenover Holtkamp garage en benzinepomp.
Ik woonde op nr. 50 dat is tussen Nijhof de fietsenwinkel en Meinema Antiek.
Dus dat grietje dat Hans kent, is toch echt een ander deerntje.![]()
Ja, vanwege dat stoepje had ik ook dat vermoeden.
Alle tuintjes zijn weg. Geen mesje-pingelen meer, alleen nog maar parkeren.
Alle tuintjes zijn weg. Geen mesje-pingelen meer, alleen nog maar parkeren.
Gisteren was Koningin Maxima op bezoek in Enschede bij de Grote Kerk op de Oude Markt, zie± https://www.tubantia.nl/enschede/strale ... ~ae0b16d3/
In het verleden zijn vaker koninklijke bezoeken aan Enschede geweest, o.m. koninklijk bezoek met Koningin Wilhelmina, Prins Hendrik en Prinses Juliana op 2 september 1929.
Hierbij krantenfoto Provinciale Overijsselsche Courant van 3-9-1929 van koninklijk bezoek aan fabriek Oostburg van Fa. van Heek en Co.
In het verleden zijn vaker koninklijke bezoeken aan Enschede geweest, o.m. koninklijk bezoek met Koningin Wilhelmina, Prins Hendrik en Prinses Juliana op 2 september 1929.
Hierbij krantenfoto Provinciale Overijsselsche Courant van 3-9-1929 van koninklijk bezoek aan fabriek Oostburg van Fa. van Heek en Co.