Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

INVISIBLE schreef:Leuk overzicht Hans :) :okay: .
De complimenten gaan door naar Geert, :okay:
welke op mijn verzoek op de fiets door Glanerbrug is geracet.
En dat terwijl die arme kerel al bijna 7 dagen per week werkt als een paard :D
Moe als hij daarvan was, heeft hij toch speciaal voor het forum
deze actie ondernomen :beer: pilsje voor Geert.

Hij zou natuurlijk ook gewoon die camera aan mij kunnen schenken,
maar daar trapt hij vast niet in :D
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Dan kun je wel zeggen dat dat deel van de Eschmarke ( Eekmaat ) toch wel een aardige verdichting heeft gekregen .
Dat vind ik wel een aardig understatement. Gezien de tekorten op de grondexploitatie meent de gemeente dat op alles wat nog maar een beetje leeg en groen is nog wel een appartementencomplexje of wat neer gezet kunnen worden. Ook verdichting kent zijn grenzen, zeker voor bewoners. :(
Te verwachten in de Eekmaat zijn, naast de appartementen op het terrein van Bruggerbosch, nog twee urban villa's (mooi woord voor appartementencomplex) aan de Esmarkelaan, een appartementencomplex op de plek waar nu nog het informatiecentrum Eschmarke staat en een zestal kavels voor woningbouw op het zgn. Dinkelhoeve terrein. Plus uiteraard het appartementencomplex op de hoek Oostweg/Gronausestraat.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Dan kun je wel zeggen dat dat deel van de Eschmarke ( Eekmaat ) toch wel een aardige verdichting heeft gekregen .
Dat vind ik wel een aardig understatement. Gezien de tekorten op de grondexploitatie meent de gemeente dat op alles wat nog maar een beetje leeg en groen is nog wel een appartementencomplexje of wat neer gezet kunnen worden. Ook verdichting kent zijn grenzen, zeker voor bewoners. :(
Te verwachten in de Eekmaat zijn, naast de appartementen op het terrein van Bruggerbosch, nog twee urban villa's (mooi woord voor appartementencomplex) aan de Esmarkelaan, een appartementencomplex op de plek waar nu nog het informatiecentrum Eschmarke staat en een zestal kavels voor woningbouw op het zgn. Dinkelhoeve terrein. Plus uiteraard het appartementencomplex op de hoek Oostweg/Gronausestraat.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

http://www.enschede.tctubantia.nl/ensch ... nerbrug?h=

dorpsvernieuwing begint vorm te krijgen :banaan:

Afbeelding
Robert

Bericht door Robert »

Toch mooi dat de gemiddelde Glanerbrugger 'n dak boven z'n hoofd heeft. :D
dardow

Bericht door dardow »

Ze moeten het euregiopark plat walsen en daar een mooie woonwijk maken. Die paar bedrijven die de moeite waar zijn kunnen wel blijven staan. Staat mischien wel mooi tussen een woonwijk.

Afbeelding

In de nabije toekomst zullen ze er toch wel voor kiezen om in de buurt van Euregio te gaan bouwen. Denk aan het gebied vanaf Euregio tot aan Glanerbrug en vanuit daar tot aan de snippert.
dat is veel al weiland en geen bos. Zolang ze de hoge boekel maar niet gaan wegvreten in de nieuwbouw. Ook denk ik dat er bij de driesprong Oldenzaal-Losser rechts van de weg naar losser ook wel
wat nieuwbouw komt te staan.

Op deze manier komt glanerbrug helemaal vast te zitten aan Stokhorst en Lonneker. Lonneker word vanzelf opgeslokt door de rest van de stad. Dan is het net een woonwijk van Enschede
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Bouwen op de Binnenes en de Linderes? Lijkt me niet zo'n briljant plan, Dardow... :no:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Overigens, ik denk ook niet dat er veel mensen op een industrieterrein zouden willen wonen :lol:
Belastingtechnisch overigens wel interessant geloof ik :D
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Vooral qua grondprijs voor je woonhuis zeer interessant! :D
Hans van Dijk

gezellig naast de slachterij aan de euregioweg wonen,
de hele zomer de exotische geur van verse ingewanden in je tuin,
het gepiep van vrachtauto remmen,
het gegil van in de wachtrij staande varkens,en runderen.

Ja een strak plan :P
Rik

Bericht door Rik »

Coming to a theatre near you soon...!

FUNCTIE-MENGING :o

:lol:
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Whaha, geweldig.

Wie organiseert de eerste bbq? :D
dardow

Bericht door dardow »

Hans van Dijk schreef:gezellig naast de slachterij aan de euregioweg wonen,
de hele zomer de exotische geur van verse ingewanden in je tuin,
het gepiep van vrachtauto remmen,
het gegil van in de wachtrij staande varkens,en runderen.

Ja een strak plan :P
Die slachterij gaat maar ergens anders zitten die wil niemand in z'n omgeving of je bouwt gewoon niet daar in de buurt. maar Studio One, en een aantal andere bedrijven kunnen wel tussen een woonwijk staan. Groenstroken en fiets of voetpaden met bomen kunnen bedrijven en woningen van elkaar scheiden. Richting Glanerbrug is daar nog wel wat ruimte voor. En als je geen vrachtwagens door je straat wil hebben zorg je dat eurego en woon gebied geen hinder van elkaar vinden door paaltjes tussen de straten te zetten zodat je er slechts lopend of met de fiets door kunt. Nadeel is dan wel dat je wanneer je naar euregio wil je verplicht bent de straat langs Dolphia/Cascade te gebruiken en dat wanneer je bij zo'n woonwijk wil komen je via glanerbrug moet rijden. Zolang je een woonwijk en bedrijventerein maar scheid door groen of sportvelden enz en zoals straks gebeurd door een spoorverbinding.
Hans van Dijk

Je hebt er over nagedacht zie ik,
maar volgens mij kun je die energie beter voor wat anders gebruiken.
Ze gaan daar echt geen woonhuizen bouwen, de bestemming is niet voor niets industrie gebied. :roll:
dardow

Bericht door dardow »

Het gaat me meer om het idee dat het best zou kunnen
i.p.v dat negatief denken. Ik weet ook wel dat daar niks komt althans voorrlopig niet maar over enkele jaren kijken mensen er misschien heel anders tegen aan wanneer cascade, eschmarke, dolphia klaar zijn.

en ik ben gewoon erg radicaal als het om groei en verstedelijking gaat :P
Hans van Dijk

Misschien krijg je wel gelijk,
en doeken ze uiteindelijk het hele industrie gebied op.
Maar ik zet mijn geld er niet op in :(
Ik verwacht ook niet dat een dergelijke expansie van woongebieden zeer binnenkort noodzakelijk is of word.

Te veel bouwen is ook niet altijd goed.
Er is meer vraag naar betaalbare woningen voor starters denk ik.
Wat je nu overal ziet verijzen voldoet niet echt aan die vraag.
menig starter rukt zich de overgebleven haren uit zijn hoofd,
wanneer hij de aangevraagde offerte onder ogen krijgt.

En de gemeente verkoopt de grond waarschijnlijk liever aan een projectmakelaar, want dat levert meer op,
dan het beschikbaar stellen voor sociale woningbouw.
dardow

Bericht door dardow »

Er mag wel meer sociale huur bij komen
want de mensen die geen 500 euro per maand kunnen betalen aan huur kunnen straks nergens meer heen.

Ik denk zelf ook dat het nog wel 10 jaar duurt voordat er nieuw woongebied word vrijgemaakt. Er is zat in de binnenstad zelf waar je nog kunt bouwen of herbouwen en dat gaat voor. Zelf heb ik liever helemaal niet dat er nieuwe wijken bijkomen want opdeze manier moet enschede wel de hoogte in en dat zie ik liever.
Maar op lange termijn ben ik wel bang dat er nieuwe gebieden bij gaan komen 2020 of zo.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

dardow schreef:Er mag wel meer sociale huur bij komen
want de mensen die geen 500 euro per maand kunnen betalen aan huur kunnen straks nergens meer heen.
Hengelo!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
TA
Member
Member

Bericht door TA »

De camping :D
dardow

Bericht door dardow »

Q. schreef:
dardow schreef:Er mag wel meer sociale huur bij komen
Hengelo!
je denkt toch niet wat wij ons volk allemaal op de bus zetten
naar dat zwarte gat!! :no:
Plaats reactie