Raad de plek
Re: Raad de plek
Volgens mij kun je er best schik mee hebben (of niet).
Ik zal het makkelijk maken. In dit bestand worden "ze" genoemd: http://www.elseviermaandschrift.nl/EGM/ ... /story.pdf
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Drie gedreven koperen platen, welke den onderkant vormen van den erker aan den hoofdgevel, met voorstellingen van de drie schikgodinnen.
Klotho (“de spinster”, die de levensdraad spon)
Lachesis (“de verdeelster”, die de draad afmat en aldus besliste hoelang iemand nog te leven had)
Atropos (“de onafwendbare”, die iemands draad afknipte als zijn tijd gekomen was)
Leuk Veteraan, een onderbelicht kunstwerk in ons stadhuis.
Lachesis (“de verdeelster”, die de draad afmat en aldus besliste hoelang iemand nog te leven had)
Atropos (“de onafwendbare”, die iemands draad afknipte als zijn tijd gekomen was)
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Helemaal goed Willem.enschedeinansichten schreef:Drie gedreven koperen platen, welke den onderkant vormen van den erker aan den hoofdgevel, met voorstellingen van de drie schikgodinnen.

Tijdens de rondleiding gisteravond werd het verzoek gedaan (aan Jeroen Heuvel, loco-griffier) om deze platen te laten opknappen en beter te belichten (letterlijk).
Nooit geweten dat die daar waren afgebeeld. Volgende keer daar toch eens op gaan letten.
ik vraag me af wie het ooit wel opgevallen is....
- Vincent1971
- Member
Loop er vaak onder maar nooit opgevallen...Echt top gedaan die foto!
Een goed begin heeft geen einde
Slim wiefke hef de oog'n nig in de tuk zit'n.
Neckar..
Neckar..
Een nieuw raadplaatje. Waar te vinden? Ik denk dat de fietsers en wandelaars onder ons hier wel eens voorbij zijn gekomen.
aanpalend aan het ledeboerpark.
Dat is snel geraden Hans. Het is in de buurt van de Slagmanweg nabij het Ledeboerpark.hans schreef:aanpalend aan het ledeboerpark.
Maar weer eens een raadplaatje uit de oude doos.
- Bijlagen
-
- raad de plek.jpg (171.74 KiB) 9207 keer bekeken
ik heb zo,n flauw vermoeden dat het er nu iets anders uitziet.....
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Mijn eerste indruk was juist Kuipersdijk. Garage Brand.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Het is inderdaad het destijds nieuw gebouwde Garage v.d. Brand aan de toen in 1955 nog genoemde Oranjestraat.enschedeinansichten schreef:Mijn eerste indruk was juist Kuipersdijk. Garage Brand.
Arie. Dan heeft dat pand er niet lang gestaan. Ik kwam er wel eens voor kleine reparaties aan mijn opel kadett bj. 1969.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Die opel was toen echt een zwabberbak. Als je boven de 100km kwam moest je steeds tegensturen. Op advies van mijn vader heb ik een zak cement in de kofferbak gelegd en dat hielp een klein beetje.
Toch staat het pand er nog steeds, leeg weliswaar maar toch. Naast het (voormalige) postkantoor.martinus schreef:Arie. Dan heeft dat pand er niet lang gestaan. Ik kwam er wel eens voor kleine reparaties aan mijn opel kadett bj. 1969.
Wat sas as dós was kaans.
Sorry Hendrik, Ik dacht dat het om het pand aan de Kuipersdijk ging in het zelfde rijtje als waar vroeger café Quentemeijer zat.