Het is daar welk in de buurt, maar nog niet de naam van deze straat.Veteraan schreef:Lijkt op de huizen die aan de Paulus Potterstraat stonden, althans die met die trap. Moet wel daar in de buurt zijn.
Raad de plek
Re: Raad de plek
Goed zo VeteraanVeteraan schreef:Gevonden!!!!

Tja, ik ben geboren aan de Elferinksweg (vanaf de stad voorbij bij de B.W. ter Kuilestraat) en kan me vaag herinneren dat we gingen fietsen en vrijwel meteen ' op de boer ' waren. Het waren allemaal boerderijen, koeien, toen nog graanvelden. Mais kwam pas rond de jaren '66 - '69. Toen verdwenen de graanvelden en mijn bronchitis. 

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik heb ongeveer 10 jaar bij Sanders gewerkt en heel veel geleerd. Niet gek dat ik later een machinefabriek ben begonnen.hans schreef:enschedeinansichten schreef:http://www.enschedeinfotos.nl/collectie ... ac0fdfe595
het is die hal op de tweede foto.
ik heb nog een paar dia,s van de hal , enkel deze heb ik ooit eens ingescand....

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
en nog aan het werk ?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Klein beetje, zaak overgedragen aan mijn zoon, is nog maar kort geleden dus nog een beetje helpen. Geen directeur meer maar Senior Product Manager.
Lange weekenden en lange vakanties.
En dat voor iemand van 1953.

Leuk om te lezen...
Dan moeten één van jullie mij ook wel kennen!!
Ik liep ook als meisje van 8 jaar (1973) al bij Taxi Kuipers. Ook bij de wasserij aan de Oldenzaalse straat, omdat ik het nichtje van de baas was.
Op de foto van de Voortmansweg woonde rechts mijn oom en tante (Kuipers) en links mijn Oma.
Generaties lang heeft de Familie kuipers en Becker (en niet Beckers.) aan de Voortmansweg gewoond.
Als laatste heeft mijn tante in het huis van mijn oma gewoond en Janneke en John van Eck aan de rechter kant.
Daarna is het huis verkocht.
Dan moeten één van jullie mij ook wel kennen!!
Ik liep ook als meisje van 8 jaar (1973) al bij Taxi Kuipers. Ook bij de wasserij aan de Oldenzaalse straat, omdat ik het nichtje van de baas was.
Op de foto van de Voortmansweg woonde rechts mijn oom en tante (Kuipers) en links mijn Oma.
Generaties lang heeft de Familie kuipers en Becker (en niet Beckers.) aan de Voortmansweg gewoond.
Als laatste heeft mijn tante in het huis van mijn oma gewoond en Janneke en John van Eck aan de rechter kant.
Daarna is het huis verkocht.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hier dan weer on topic,
wie wat waar, en raden maar.
wie wat waar, en raden maar.
pastoor geertmanstraat ?
Noodkerk Paulusparochie van pastoor Holterman . Volgens mij was dit aan de Schietbaanweg .
Hij had een Duitse herder die wel eens door de kerk liep .Hij zei dan " Kijk, Hier staat een Nederlandse herder en daar loopt een Duitse herder""
Hij had een Duitse herder die wel eens door de kerk liep .Hij zei dan " Kijk, Hier staat een Nederlandse herder en daar loopt een Duitse herder""
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
daar waar later de pigeon-in in gezeten heeft?
staat nu de basisschool....
staat nu de basisschool....
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hans dat is juist, ik dacht dat het moeilijker was.
Er staat een prachtige tekst op.
Er staat een prachtige tekst op.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het gebouwtje er nog steeds staat. Op de plaats van de school links is de Dr. A.Plesmanschool gebouwd waar ik heel wat uurtjes in een bankje heb gezeten. Ook heb ik nog in een nood schooltje gezeten welke links van de Herculesstraat stond. Later is de Dr. A. Plesmanschool afgebroken ?? voor de school die er nu staat. Of het een verbetering is...?? Over Pastoor Holterman kan ik ook nog wel enkele leuke dingen vertellen..
Groet Neckar.
Groet Neckar.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ja, kom op joh!
Pastoor Holterman.
In de tijd dat ik veel bij Pastoor Holterman in de kerk kwam, als reportage fotograaf hebben we wel het een en ander mee gemaakt. Ondanks dat ik niet kerkelijk ben kwam ik in alle kerken van Enschede soms wel 3 keer in de week. Bij Holterman kon je altijd lachen en ook soms wel wat regelen soms kon ik niet op tijd in de Kerk komen omdat ik nog met een ander bruidspaar bezig was. Ik sprak dan met Holterman af dat hij wat later met de inzegening moest beginnen tot dat ik er was. Het was in de tijd dat er wel 22 bruidsparen trouwden op een vrijdag dus het was een drukte van belang. Als ik dan de kerk binnen kwam zei hij zo en nu kunnen we beginnen we zijn compleet !! Het ging altijd met een grap. Omdat ik geen foto's kon maken bij binnenkomst in de kerk werd bij het uitgaan van de kerk het bruidspaar even andersom gezet zo dat het leek dat ze naar binnen gingen. Bij de trouwauto ging het precies het zelfde eerst net doen als je uit de auto stapte en dan weer net als je weer instapte. In het album werd alles weer netjes in volgorde geplakt en niemand die het later in de gaten had.. In het begin had ik een bruidspaar die al netjes stonden te wachten in de kerk op de pastoor die tussen de banken vanaf het altaar het bruidspaar te verwelkomen en voor te gaan richting altaar. De bruid stond netjes te wachten met in de ene hand het bruidsboeket en in de andere een brandende kaars. De Pastoor wilde haar de hand geven maar dat kon niet doordat beide handen vol had. Ze keek even naar achteren naar de bruidegom om de kaars even te geven !! Toen gebeurde het de bruidssluier raakte de kaars en de sluier vloog in de fik voor dat ik de bruid kon helpen rende Holterman langs mij heen greep met beide handen in de wijwaterbak en gooide het water over de brandende sluier en natuurlijk de bruid !! iedereen stond met open mond te kijken en met enkele klappen was het vuur uit. Uit de mond van Holterman kwamen toen de woorden zo wich noe heb ie veur de rest van oe leven genog water ehad..En knip die verbraande pruttel dur mear oet ie heb nog genog.
De bruid werd bij gewerkt en de verbrande stukken werden er uit geknipt en binnen enkele minuten was er eigenlijk niets meer te zien.. Toen ik na de kerkdienst in mijn eigen auto wilde stappen om naar het Wageler te gaan voor de parkfoto's
zei Holterman verdimme Herman dat ging oons haast mis onze leeve,n heer hef de haande boaven oons had. Ja Meneer Pastoor de wonderen zijn de wereld nog niet oet was mijn antwoord.
Onder weg naar het park moest ik lachen wat een kerel !!
Neckar.
In de tijd dat ik veel bij Pastoor Holterman in de kerk kwam, als reportage fotograaf hebben we wel het een en ander mee gemaakt. Ondanks dat ik niet kerkelijk ben kwam ik in alle kerken van Enschede soms wel 3 keer in de week. Bij Holterman kon je altijd lachen en ook soms wel wat regelen soms kon ik niet op tijd in de Kerk komen omdat ik nog met een ander bruidspaar bezig was. Ik sprak dan met Holterman af dat hij wat later met de inzegening moest beginnen tot dat ik er was. Het was in de tijd dat er wel 22 bruidsparen trouwden op een vrijdag dus het was een drukte van belang. Als ik dan de kerk binnen kwam zei hij zo en nu kunnen we beginnen we zijn compleet !! Het ging altijd met een grap. Omdat ik geen foto's kon maken bij binnenkomst in de kerk werd bij het uitgaan van de kerk het bruidspaar even andersom gezet zo dat het leek dat ze naar binnen gingen. Bij de trouwauto ging het precies het zelfde eerst net doen als je uit de auto stapte en dan weer net als je weer instapte. In het album werd alles weer netjes in volgorde geplakt en niemand die het later in de gaten had.. In het begin had ik een bruidspaar die al netjes stonden te wachten in de kerk op de pastoor die tussen de banken vanaf het altaar het bruidspaar te verwelkomen en voor te gaan richting altaar. De bruid stond netjes te wachten met in de ene hand het bruidsboeket en in de andere een brandende kaars. De Pastoor wilde haar de hand geven maar dat kon niet doordat beide handen vol had. Ze keek even naar achteren naar de bruidegom om de kaars even te geven !! Toen gebeurde het de bruidssluier raakte de kaars en de sluier vloog in de fik voor dat ik de bruid kon helpen rende Holterman langs mij heen greep met beide handen in de wijwaterbak en gooide het water over de brandende sluier en natuurlijk de bruid !! iedereen stond met open mond te kijken en met enkele klappen was het vuur uit. Uit de mond van Holterman kwamen toen de woorden zo wich noe heb ie veur de rest van oe leven genog water ehad..En knip die verbraande pruttel dur mear oet ie heb nog genog.
De bruid werd bij gewerkt en de verbrande stukken werden er uit geknipt en binnen enkele minuten was er eigenlijk niets meer te zien.. Toen ik na de kerkdienst in mijn eigen auto wilde stappen om naar het Wageler te gaan voor de parkfoto's
zei Holterman verdimme Herman dat ging oons haast mis onze leeve,n heer hef de haande boaven oons had. Ja Meneer Pastoor de wonderen zijn de wereld nog niet oet was mijn antwoord.
Onder weg naar het park moest ik lachen wat een kerel !!
Neckar.
Mooi verhaal Neckar. Dit soort verhalen had je (stiekem) in het trouwalbum moeten plakken tussen het kaft en dat dan de lijm langzaam loslaat waardoor men het verhaal vindt bij het 12 ½ jarig huwelijk!
Veteraan het betreffende bruidspaar is inmiddels ruim 40 jaar getrouwd.
En de naam van het bruidspaar is bij de schrijver nog steeds bekend ha ha..
Groet Neckar.
En de naam van het bruidspaar is bij de schrijver nog steeds bekend ha ha..
Groet Neckar.
Dubbel mooi