Raad de plek
Re: Raad de plek
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het aantal doden maar met het aantal bezoekers ik denk familieleden of bekenden..
Neckar.
Neckar.
Zuiderhagen hoek Kalanderstraat. Uiterst rechts naast de boom is nog net een stukje gevel te zien van het pand waar nu Vodafone gevestigd is. Het hek is van de Volksuniversiteit/achteringang van het Blijdensteinhuis. Nu allemaal de Hofpassage aan het Van Heekplein.
Links een hoekpand naar de Kalanderstraat. De straat waar je inkijkt is dus de Zuiderhagen die we nu alleen nog kennen vanaf de Zuidmolen bij Scapino. Maar deze straat liep door tot dit punt. Toen later het "nieuwe" van Heekplein werd aangelegd bleef dit laatste stukje straat waar we nu inkijken staan. Dat werd toen Brilstraat genoemd omdat het helemaal niet meer aansloot op het andere deel Zuiderhagen. Nu is alles opgenomen in het van Heekplein. Onvoorstelbaar veranderd allemaal. 'k Heb helemaal geen nostalgische gevoelens naar dit oude stukje stad. Het was echt niet mooi. De bommen in de oorlog sloegen flinke bressen en de slopershamer in de jaren 50 en 60 deed de rest.
Links een hoekpand naar de Kalanderstraat. De straat waar je inkijkt is dus de Zuiderhagen die we nu alleen nog kennen vanaf de Zuidmolen bij Scapino. Maar deze straat liep door tot dit punt. Toen later het "nieuwe" van Heekplein werd aangelegd bleef dit laatste stukje straat waar we nu inkijken staan. Dat werd toen Brilstraat genoemd omdat het helemaal niet meer aansloot op het andere deel Zuiderhagen. Nu is alles opgenomen in het van Heekplein. Onvoorstelbaar veranderd allemaal. 'k Heb helemaal geen nostalgische gevoelens naar dit oude stukje stad. Het was echt niet mooi. De bommen in de oorlog sloegen flinke bressen en de slopershamer in de jaren 50 en 60 deed de rest.
Wat sas as dós was kaans.
Heel mooi Hendrik dat je zoveel informatie over deze foto kunt vertellen.Hendrik schreef:Zuiderhagen hoek Kalanderstraat. Uiterst rechts naast de boom is nog net een stukje gevel te zien van het pand waar nu Vodafone gevestigd is. Het hek is van de Volksuniversiteit/achteringang van het Blijdensteinhuis. Nu allemaal de Hofpassage aan het Van Heekplein.

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Duidelijk de Haaksbergerstraat met links een cafe /slijterij en links de Broekheurneweg.
http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... =800&h=518
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Dat is juist Enschedeinansichtenenschedeinansichten schreef:Duidelijk de Haaksbergerstraat met links een cafe /slijterij en links de Broekheurneweg.

Oei, mijn eerste idee was Wagelerdwarsstraat. Nu moet ik toch eens proberen herkenning te vinden.
Nee, daar zit ik volledig naast.
Misschien n,Tuk Hengelosedwarsstraat ??
Groet Neckar.
Groet Neckar.
- Vincent1971
- Member
Dat is juist NeckarNeckar schreef:Misschien n,Tuk Hengelosedwarsstraat ??
Groet Neckar.

Volgens mij is en oude vriend van mij in het huis, direct na de houten schutting, geboren !! Rond 1952 waren het al bouwvallige woningen ik kan me de omgeving nog goed herinneren.
Ik ga hem direct even mailen omdat ik denk dat hij deze foto niet kent..
Groet Neckar.
Ik ga hem direct even mailen omdat ik denk dat hij deze foto niet kent..
Groet Neckar.
Catacomben van de Edo Bergsmabrug. Ik wil er wel meer over vertellen maar het internet wat ik nu zit laadt slecht. (Helvetia B.O.)
Wat sas as dós was kaans.
Om bij te staan... van het stadsarchief:
(overigens hier ook botertraag)
(overigens hier ook botertraag)
- Bijlagen
-
- Werkzaamheden aan nieuwe brug. Edo Bergsmabrug. Juni 1997 .jpg (117.48 KiB) 6513 keer bekeken
Het is goed Hendrik. Ik ben toch benieuwd wat je hierover kunt vertellen. Eerst maar genieten van je vakantie.Hendrik schreef:Catacomben van de Edo Bergsmabrug. Ik wil er wel meer over vertellen maar het internet wat ik nu zit laadt slecht. (Helvetia B.O.)