Wat ik begrepen heb is dit ook het plan als de Gronausestraat gaan 'herinrichten'. Het gebouw op de hoek was een soort proef gebouw. Alleen of dit echt door gaat weet ik niet.Hans van Dijk schreef:shabby008 bedankt, goede info![]()
Persoonlijk vind ik dit gebouw een aanwinst voor Glanerbrug,
maar smaken verschillen natuurlijk.
Het tegenover liggende pand (aan de zelfde zijde van de gronausestraat)
is in een zuidelijk oranje tintje geschilderd wat het complex echt een metamorfose heeft gegeven.
Van mij mogen ze alle oude winkelpanden aan de Gronausestraat op een dergelijke manier onder handen nemen.
Alles in mediterrane kleuren schilderen , dan komt er tenminste wat kleur en sfeer in de nu voornamelijk kille Oostblok Look
Eschmarke (gehele project)
Goed de krant lezen. Over de herinrichting van de Grounausestraat is helaas weinig informatie. Het beetje informatie staat tussen de regels door in de krant. En mijn ouders wonen nog in Glanerbrug. Dus ik ben er nog geregeld te vinden.Hans van Dijk schreef:Dan krijg je een beetje dit idee,
persoonlijk gaat mijn franse bloed daar sneller van stromen hoor![]()
(mijn moeders meisjesnaam is Ardesch , vandaar)
hoe kom jij trouwens aan je Glanerbrug info
Winus schreef:In Glanerbrug is zelfs een zwarte stoeptegel vrolijk.

wij zijn euh.....ja ....wij zijn duidelijk...euh...nou ja van euh....
kom hoe heet dat ook al weer........van euh...dinges.
met die dingen en zo......wat je bij jullie ook hebt.
Ja inderdaad wij worden hier snel vrolijk

@ Hans
Dat oranje gebouw met reisbureau is ook in mijn ogen een leuke aanwinst voor het winkelgebied van Glanerbrug .
Elke keer als ik er langskom valt het meteen weer op, en niet ten negatieve .
Verder is het wel interessant om een keer "Bruggerbosch" op de foto te zetten ( Nieuwbouw ) .
Want kort gezegd is daar voor zo'n groot project weinig van te zien geweest op dit forum .
Een ontwerp van Jorissen Simonetti Architecten ( Rijssen ), maar het had ook net zo goed een IAA ontwerp kunnen zijn .....aangezien het er sprekend op lijkt .
Het beslaat in totaal een redelijk groot gebied, en ook het interieur met Bioscoop, Grand Cafe, Restaurant enz enz ziet er erg goed uit ( gezien op foto's ) .
Edit :
Ik zie nu dat Hans daar toch een aantal foto's van gemaakt heeft .
Dat oranje gebouw met reisbureau is ook in mijn ogen een leuke aanwinst voor het winkelgebied van Glanerbrug .
Elke keer als ik er langskom valt het meteen weer op, en niet ten negatieve .
Verder is het wel interessant om een keer "Bruggerbosch" op de foto te zetten ( Nieuwbouw ) .
Want kort gezegd is daar voor zo'n groot project weinig van te zien geweest op dit forum .
Een ontwerp van Jorissen Simonetti Architecten ( Rijssen ), maar het had ook net zo goed een IAA ontwerp kunnen zijn .....aangezien het er sprekend op lijkt .
Het beslaat in totaal een redelijk groot gebied, en ook het interieur met Bioscoop, Grand Cafe, Restaurant enz enz ziet er erg goed uit ( gezien op foto's ) .
Edit :
Ik zie nu dat Hans daar toch een aantal foto's van gemaakt heeft .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di mar 06, 2007 7:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
forum/viewtopic.php?p=61384&sid=3ae433d ... 94d9762981
Voor de link, en ook daar gaf ik al aan dat er dus weinig foto's van dit toch wel grote project gemaakt zijn .
Voor de link, en ook daar gaf ik al aan dat er dus weinig foto's van dit toch wel grote project gemaakt zijn .
ik lees het net ff terug, en moet eerlijk bekennen dat het niet echt subtiel van me was
die opmerking.
Ach ja ik ben idd een flap uit,
maar ik had mijn excusses daarvoor toen al gemaakt.
Ondanks dat ik nog steeds niet gecharmeerd van de stijl ben zal ik een kijken of er binnenkort weer wat foto's gemaakt kunnen worden van dit zo goed als afgeronde project

Ach ja ik ben idd een flap uit,
maar ik had mijn excusses daarvoor toen al gemaakt.
Ondanks dat ik nog steeds niet gecharmeerd van de stijl ben zal ik een kijken of er binnenkort weer wat foto's gemaakt kunnen worden van dit zo goed als afgeronde project

Nieuwbouw winkelcentrum Gronausestraat - Eshmarkelaan.
Waar o.a de C1000 gehuisvest gaat worden.
Eerder in dit topic werd de bijzondere vormgeving van dit ING project al besproken,
met name het parkeerdak en de ronde vorm spreken tot de verbeelding.

Nieuwbouw Bruggerbosh, waarvan ik dacht dat het in de eindfase verkeerde,
maar op de foto's is te zien dat er nog druk aan oude delen van het complex gesloopt word.
En waarschijnlijk dus ook nog bijgebouwd word

Nieuwbouw hoek Kerkstraat - Gronausestraat,
dit beloofd een fraai pand te worden.
ook het naast gelegen oranje pand is apart.

Nieuwbouw Kerkstraat ter hoogte van de spoorlijn.
Dit complex schiet al behoorlijk op,
en op de beneden verdieping word al gemetseld.

Waar o.a de C1000 gehuisvest gaat worden.
Eerder in dit topic werd de bijzondere vormgeving van dit ING project al besproken,
met name het parkeerdak en de ronde vorm spreken tot de verbeelding.

Nieuwbouw Bruggerbosh, waarvan ik dacht dat het in de eindfase verkeerde,
maar op de foto's is te zien dat er nog druk aan oude delen van het complex gesloopt word.
En waarschijnlijk dus ook nog bijgebouwd word

Nieuwbouw hoek Kerkstraat - Gronausestraat,
dit beloofd een fraai pand te worden.
ook het naast gelegen oranje pand is apart.

Nieuwbouw Kerkstraat ter hoogte van de spoorlijn.
Dit complex schiet al behoorlijk op,
en op de beneden verdieping word al gemetseld.

Mooi rondje Glanerbrug.
Nu zijn we weer helemaal op de hoogte
Op de site van Bruggerbosch zelf staat trouwens dit:
De nieuwbouw van Bruggerbosch is klaar.
Op 20 september 2006 zijn alle bewoners verhuisd naar hun nieuwe huis.
Begin oktober 2006 is gestart met de demontage van het oude gebouw. Materialen die nog bruikbaar zijn zullen worden hergebruikt bij de bouw van een verpleeghuis in Roemenië.
Op de plek die vrijkomt zullen 50 tot 60 appartementen voor senioren worden gebouwd. De bewoners van deze appartementen kunnen naar behoefte door of namens Bruggerbosch zorg ontvangen
Dus daarmee wordt je vraag ook beantwoord oom
Nu zijn we weer helemaal op de hoogte

Op de site van Bruggerbosch zelf staat trouwens dit:
De nieuwbouw van Bruggerbosch is klaar.
Op 20 september 2006 zijn alle bewoners verhuisd naar hun nieuwe huis.
Begin oktober 2006 is gestart met de demontage van het oude gebouw. Materialen die nog bruikbaar zijn zullen worden hergebruikt bij de bouw van een verpleeghuis in Roemenië.
Op de plek die vrijkomt zullen 50 tot 60 appartementen voor senioren worden gebouwd. De bewoners van deze appartementen kunnen naar behoefte door of namens Bruggerbosch zorg ontvangen
Dus daarmee wordt je vraag ook beantwoord oom

http://www.jorissensimonettiarchitecten ... rbosch.pdf
Link naar de site voor de aanstaande nieuwbouw op het terrein van Bruggerbosch.
Link naar de site voor de aanstaande nieuwbouw op het terrein van Bruggerbosch.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Leuk overzicht Hans
.
En ja het door ING en S333 ontworpen gebouw waar onder andere een C-1000 en 23 Appartementen in ondergrbracht worden is een leuke aanwinst voor dat gebied ( ook het parkeerdek is goed bedacht ).
En wetend dat er iets verderop ook nog een fraai complex ontwikkeld gaat worden, en misschien ook nog ernaast .
Dan kun je wel zeggen dat dat deel van de Eschmarke ( Eekmaat ) toch wel een aardige verdichting heeft gekregen .
En ook nog eens met verassende architectuur !!
Verder is dat pand aan de Hoek Kerkstraat en Gronausestraat een erg leuke ontwikkeling, net zoals het oranje gebouw ernaast ( reisbureau ) .
Ook de spoorlijn Enschede-Gronau, en dan vooral het gebied tussen Enschede-Glanerbrug word ook nu steeds meer bebouwd ( zie appartementencomplex en Cascade in ontwikkeling ) .
Daar waar pakweg 5 jaar geleden nog bijna niks stond, en over een aantal jaar ook nog eens Eschmarkerveld ontwikkeld gaat worden, .......begint zo langzamerhand toch meer dichtheid op te leveren aan bebouwing .
Waardoor een ritje naar Duitsland al een heel ander aanzicht krijgt dan ervoor .
Overigens ligt de spoorlijn vanaf het Drienerloo straks, na gereedkomen Cascade / Eschmarkerveld, aan 1 vaste lint met bebouwing tot aan Glanerbrug ..........opzich een aardige afstand !!
Het app. complex aan het spoor is overigens een best aardig gebouw, waar er best meer van mogen ontwikkeld worden zo langs de spoorlijn .
Ook daar staat overigens zo'n vreemde kraan als bij de Scholingsboulevard .
Juist dat deel van het Bruggerbosch dat nu gesloopt word, is waar ik het laatst over had .
Kubus gaf ook al ( met link ) dat het wederom om een Jorissen Simonetti ontwerp gaat .
Enwel dat er nog 4 Luxe app.complexen ontwikkeld gaan worden op dat naastgelegen terrein ( oude deel ).
Ben benieuwd naar deze ontwerpen .........aangezien het aardige grote woningen zijn kwa oppervlakte, en dat keer 60 .

En ja het door ING en S333 ontworpen gebouw waar onder andere een C-1000 en 23 Appartementen in ondergrbracht worden is een leuke aanwinst voor dat gebied ( ook het parkeerdek is goed bedacht ).
En wetend dat er iets verderop ook nog een fraai complex ontwikkeld gaat worden, en misschien ook nog ernaast .
Dan kun je wel zeggen dat dat deel van de Eschmarke ( Eekmaat ) toch wel een aardige verdichting heeft gekregen .
En ook nog eens met verassende architectuur !!
Verder is dat pand aan de Hoek Kerkstraat en Gronausestraat een erg leuke ontwikkeling, net zoals het oranje gebouw ernaast ( reisbureau ) .
Ook de spoorlijn Enschede-Gronau, en dan vooral het gebied tussen Enschede-Glanerbrug word ook nu steeds meer bebouwd ( zie appartementencomplex en Cascade in ontwikkeling ) .
Daar waar pakweg 5 jaar geleden nog bijna niks stond, en over een aantal jaar ook nog eens Eschmarkerveld ontwikkeld gaat worden, .......begint zo langzamerhand toch meer dichtheid op te leveren aan bebouwing .
Waardoor een ritje naar Duitsland al een heel ander aanzicht krijgt dan ervoor .
Overigens ligt de spoorlijn vanaf het Drienerloo straks, na gereedkomen Cascade / Eschmarkerveld, aan 1 vaste lint met bebouwing tot aan Glanerbrug ..........opzich een aardige afstand !!
Het app. complex aan het spoor is overigens een best aardig gebouw, waar er best meer van mogen ontwikkeld worden zo langs de spoorlijn .
Ook daar staat overigens zo'n vreemde kraan als bij de Scholingsboulevard .
Juist dat deel van het Bruggerbosch dat nu gesloopt word, is waar ik het laatst over had .
Kubus gaf ook al ( met link ) dat het wederom om een Jorissen Simonetti ontwerp gaat .
Enwel dat er nog 4 Luxe app.complexen ontwikkeld gaan worden op dat naastgelegen terrein ( oude deel ).
Ben benieuwd naar deze ontwerpen .........aangezien het aardige grote woningen zijn kwa oppervlakte, en dat keer 60 .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op do mar 08, 2007 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.