Telefoonboek 1950
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Telefoonboek 1950
Wat is Pesach, het Joodse Paasfeest? Pesach viert de bevrijding uit Egypte en daarmee de geboorte van het Joodse volk. De Tora (Exodus 23,14) bevat het gebod: 'Driemaal per jaar zult gij een feest voor mij vieren.' Dit heeft betrekking op de drie vreugdefeesten, Pesach, Sjawoeot en Soekot. Ze worden opgangsfeesten genoemd omdat joden drie maal per jaar naar de Tempel moesten. Pesach viert de herinnering aan de Uittocht uit Egypte. Het is tevens het feest van de eerste gerstoogst. Pesach wordt gevierd tussen 16 en 23 april 2022.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
3004 Teunis, Fa. H. Koloniale waren, Alsteedsestraat 20
Teusink, G. Grossier, Floraparkstraat 11
4952 Teusink & Dalenoord, Fa. Grossier banket enz. Blekerstraat 67a
Kruidenier Teunis aan de Alsteedschestraat moest daar ivm de sanering tbv de Boulevard in de jaren 50 weg. Er werd een nieuwe winkel gebouwd aan de Wicher Nijkampstraat op de hoek van de Hennepstraat. Dat was de op één na oudste zelfbedieningszaak in Enschede genaamd PakMee. De Dochter van Teunis, Diet, is enkele jaren geleden op hoge leeftijd overleden.
Wat sas as dós was kaans.
Mooie aanvulling HendrikHendrik schreef: ↑wo apr 06, 2022 1:16 pm Kruidenier Teunis aan de Alsteedschestraat moest daar ivm de sanering tbv de Boulevard in de jaren 50 weg. Er werd een nieuwe winkel gebouwd aan de Wicher Nijkampstraat op de hoek van de Hennepstraat. Dat was de op één na oudste zelfbedieningszaak in Enschede genaamd PakMee. De Dochter van Teunis, Diet, is enkele jaren geleden op hoge leeftijd overleden.

4457 Teutelink, J.H. Rijwiel- en motorhandel, Emmastraat 258.
Ik denk dat met Hessteg de Horssteeg wordt bedoeld. Dat was de vroegere benaming voor Emmastraat. zie: https://straatnamen.enschede.nl/archief/00159/?char=H
Ik denk dat met Hessteg de Horssteeg wordt bedoeld. Dat was de vroegere benaming voor Emmastraat. zie: https://straatnamen.enschede.nl/archief/00159/?char=H
Teutelink & Zn., H. Houtbew.aannemer, Kuipersdijk 264.
Ik heb van het vroegere pand Kuipersdijk 264 geen afbeelding kunnen vinden. Op die plek kwam later de Scholengemeenschap Mr. J. Calscollege.
Ik heb van het vroegere pand Kuipersdijk 264 geen afbeelding kunnen vinden. Op die plek kwam later de Scholengemeenschap Mr. J. Calscollege.
3988 Tex, De Techn. tijdschrift v.d. textielind., redactie en admin., Molenstraat 13
3668 Textielarbeidersbond St. Lambertus, Langestraat 43
Textielbenodigdheden v.h. Fa. A.H. Nijhuis, Nat. Fabr. v. Oldenzaalsestraat 255,
5362 Textielbeurs, N.V. Confectiebedrijf de, Lipperkerkstraat 465
Textielfabriek Bato N.V. Perikweg 97
5145 Textielfabriek Holland N.V., Volksparksingel 21
2881 Textielfabriek Setex, Oldenzaalsestraat 466
Textielfabriek Smink, Kottendijk 100
Textielgroothandel S. Goldsmit, Beltstraat 48.
Ik heb van het vroegere pand Beltstraat 48 geen afbeelding kunnen vinden. Op die plek staat nu het ziekenhuis MST.
Ik heb van het vroegere pand Beltstraat 48 geen afbeelding kunnen vinden. Op die plek staat nu het ziekenhuis MST.
Textiel Mij. G. Evers, C.V. Kottendijk 1c
4516 Textiel Mij. Hortex, N.V. Gronausevoetpad 4, 3038 Idem (12-14 en na 18 uur)